Inlägg från: Ruter |Visa alla inlägg
  • Ruter

Problem med BVC

anonymmamma66 skrev 2014-06-29 13:50:58 följande:
    Ok. Går det inte bra att jag bara begär ut dem och tar med dem själv till nästa?

Känner mig som sagt inte bekväm med att berätta för gamla BVC till exakt vilken ny BVC jag kommer gå till...

Om båda vårdcentralerna/bvc tillhör landstinget så brukar det ha samma journalsystem och kan där med få fram journalerna på andra stället. Så Är det iallafall i det landstinget jag bor i.
  • Ruter
    joppe35 skrev 2014-06-29 14:07:20 följande:
    Jag är inte så säker på det iom sekretess och risk för intrång. Det är antagligen olika i olika landsting, men personligen kan jag tycka att det då är lite för öppet för nyfikna att snoka. Det problemet finns ju och är känt.

Jobbar själv på sjukhus inom landstinget och kommer åt alla anteckningar som är skrivna på vårdcentral om patienter som jag har hand och de kan se allt jag skriver.
  • Ruter
    anonymamig55 skrev 2014-06-29 14:07:36 följande:
    Ok jag förstår. Den jag går till nu är "Privat" så då tillhör de väl inte landstinget?? 

Vissa privata kommer vi också åt. Om de finns så att man väljer den vårdcentralen själv vid landstingets sida eller mina vårdkontakter brukar vi få fram anteckningar men är som sagt olika i olika landsting. Så lättast är väl att ringa till det bvc ni vill gå till och säga att ni vill byta ditt och hur ni går tillväga.
Svar på tråden Problem med BVC