• Flizan30

Täcka bh under vit klänning?

Jag skall på dop nästa lördag och skall ha en naturvit klänning på mig. problemet är att den är lätt genomskinlig och jag ammar dessutom så det är inte lätt att hitta naturvita bhar som gårt att amma i? Linne funkar det inte då ryggen är öppen? Förstår inte hur jag skall kunna använda klänningen? tips? Eller köpa en hudfärgad bh som jag kränger av mig när jag ska amma? har bilder på min klänning i galleriet.

• Svar på tråden Täcka bh under vit klänning?
  • LaFontaine
    Flizan30 skrev 2014-06-30 13:32:36 följande:

Jag skall på dop nästa lördag och skall ha en naturvit klänning på mig. problemet är att den är lätt genomskinlig och jag ammar dessutom så det är inte lätt att hitta naturvita bhar som gårt att amma i? Linne funkar det inte då ryggen är öppen? Förstår inte hur jag skall kunna använda klänningen? tips? Eller köpa en hudfärgad bh som jag kränger av mig när jag ska amma? har bilder på min klänning i galleriet.

Det blir så klart lite meckigt, men kan det kanske funka med naturfärgad BH med avtagbara axelband? Då kan du kanske hyska av ena axelbandet och liksom vika ner kupan?
  • fesun

Change har naturvit amningsbh, tror den är naturvit-ish iallafall

• Flizan30

Tack för svar. Det är väl den smidigaste lösningen antar jag. Dock har jag tänkt om nu och funderar på att använda min amningsklänning. Den är tyvärr inte lika fin men jag inser att det kommer att bli krångligt att ta av mig en klänning med knäppning i ryggen då jag ibland ammar varannan timma. Kommer dock införskaffa en hudfärgad bh att ha under klänningen när den väl kommer att användas.

• Darla

Hudfärgade är bäst, inte snyggast, men ovärderliga tycker jag.

Svar på tråden Täcka bh under vit klänning?