• strojes

Primolut nor - erfarenhet?

Jag har använt primolut ett par gånger med bra resultat. Har inte märkt några biverkningar. Jag tycker absolut att det är värt att ta tabletterna om man själv tycker att man har en bra anledning.
    Det kan bli så att jag skjuter på den någon vecka nu i juli då vi ska ut och tälta, skönt att slippa den då.

• strojes
    Anonym (Blödig) skrev 2014-06-30 22:52:56 följande:

Men vc ringde tillbaka och meddelade att de vägrade skriva ut. Gyn å sin sida menade att det var vc som skulle skriva ut och hänvisade till närakuten (!) som till sist hänvisade till gynakuten (ännu mer utropstecken!!!)

Sålunda tillbaka på ruta ett.

Vad gav de för anledning till att inte skriva ut?
    Första gången jag ringde vc för att få primolut var jag tvungen att träffa min husläkare som frågade lite om hur min mens var och av vilken anledning jag ville ha primolut. Den gången skulle jag och maken åka på en barnfri weekend precis när min mens skulle komma. Det var inga som helst problem att få receptet.
    Vid senare tillfällen har jag loggat in på vårdguiden (stockholms län) och skickat en förfrågan om recept och fått nytt utskrivet utan att träffa läkare.
Svar på tråden Primolut nor - erfarenhet?