• Snurp

Blindtarm borta !

Fy 17 säger jag vad ont detta gjorde.

Trodde jag ätit något hemskt och fick så ont i magen. Efter ett par timmar spydde jag men smärtan var fortfarande där. Brukar inte åka till sjukhus för magsmärtor men den här gången gjorde jag det och de sa att det är en inflamerad blindtarm och två timmar senare blev jag opererad. JAPP !!

Så kan en fredags kväll sluta. Nu är det tisdag och jag fick komma hem Men blir liggande ett tag till och jag får nu bara äta NYTTIG mat ett tag framöver.

Hur många har egentligen sin blindtarm kvar/inte kvar?

Min e väck!! Aj aj aj

• Svar på tråden Blindtarm borta !
  • Snurp

Magkatarr !! Hade jag en månad INNAN !!!
    Men tack för varningen..... jävlar vad man börjar klappra ihop.....

Ärret ser OK ut men svårt att börja få igång "skit"-tarmen.

Äter linfrön och mag-joghurt och päron så det står ut genom öronen.
    Dricker vatten så att det snart växer alger ur munnen.

Tack och lov hann jag precis komma tillbaka från min 2 veckors semester.

• Snurp

fler därute med intresannta blindtarms berättelser?

• Snurp

Tack alla och bamse kramar till er med som gått igenom mer än jag.

Här blev det inga titthål - de skar ut grejjen och så var det avklarat. Som läkaren sa!

Han tryckte på den högra sidan på magen och frågade om det gör ont. Jaa sa jag. Sedan tryckte han på den andra sidan. "Gör det ont" Näää sa jag och han tryckte lite mer "Gör det ont?" Näää sa jag och så sa han: "...om jag släpper nu - gör det ont då?" och så släppte han och jag trodde jag skulle flyga upp i taket av smärta.

Till råga på allt så kom mensen samma dag efter OP. Jättekul...

• Snurp

Snittad högt upp?

Mitt sitter ca fem cm under till höger om naveln.

• Snurp

Det hela är lite komiskt nu efteråt. Tumme och allt.
    Jag hade tur att jag just bytt min sjukförsäkring från allmän till privat (bor utomlands) för den läkare som undersökte mig sa att det var han som skulle operera och han ville också ta 20 cm från tjocktarmen ???? VA varför???
    "Ja tyckte han, det gör inget det är ok du kommer inte att märka av det efteråt, det är bara bra för dig" sa han.
    Vad skall man säga med 40° feber och smärta så man knappt kan andas. Tyckte det lät som en onödig operation, men vafan tänkte jag, kanske magen blir mindre om en bit tarm skärs bort ( )
    Sedan kom en annan in och sa att jag var privat försäkrad och en chefläkare skall operera mig istället.
    Jaha, ok, hej på dig!

Dagen efter frågade jag chefläkaren om han tagit en bit av tjocktarmen med. Han tittade på mig och sa "Varför skulle jag det?"

Sedan fick jag veta att den första läkaren var just utexaminerad och han var väl helt tänd på att skära och grejja i andras magar. Skaffa erfarenhet....

Svar på tråden Blindtarm borta !