• Venus

Blindtarm borta !

Söndagen den 15 oktober 2000 var jag med min vännina på förlossningen för hennes Ischias, jag hjälpte henne som stöd så när jag senare på kvällen fick ont i HELA magen så trodde jag först att det berodde på att jag slängt i mig maten och att jag hjälpt henne...
    Måndagen den 16 oktober ber jag min styvfar köra in mig till akuten på vägen till hans jobb, då hade jag inte kunnat sova på hela natten...

Kommer in på akuten 8 på morgonen och kan knappt gå, får reda på att jag har blod i urinet och de frågar mig om jag har mensen och jag lite glatt säger att nej den är en vecka sen... Kan du vara gravid får man till fråga då och jag svarar lika glatt att ja ni kan ju testa men jag skulle inte tro på det...
    Gissa vem som var gravid i v5...

Så, blir lovad titthål eftersom jag kom in på akuten under "kontorstid", men så blir det inte så vid 19.30 på kvällen blir jag ivägrullad till operation... Vaknar upp i panik och undrar vart mina trosor tagit vägen 00.20...
    Sedan vart det roliga dagar på avdelningen, de kan inte koppla bort droppet eftersom jag inte får äta något och hela världen bara snurrar för mig, så de kopplar in glucosdropp på KVÄLLEN, var stissig till midnatt och kunde inte sova alls...
    Eftersom jag var gravid så fick jag bara panodil så ont gjorde det...
    Läkarna undersöker såret och undrar varför jag är snittat så högt upp...
    Det undrar jag fortfarande, men ingen har något svar och inte är det snyggt heller...
    Onsdag efter lunch får jag i alla fall åka hem efter att jag ÄNTLIGEN fått lov att äta igen... 3 dagar utan mat kan göra vem som helst galen...

Kan även meddela att min vännina fick sin dotter 02.46 den 16 oktober bf+2, så det var en händelserik dag för alla parter =))

• Venus

Jag har ärret så det går ca 2,5 cm under naveln och utåt på höger sida... Alltså, om man har som jag en "hormonrand" efter graviditet där så går randen precis där ärret slutar(börjar) och så är ärret ca 10-12 cm långt...

• Venus

Jag var iväg på en MYCKET obehaglig VUL-undersökning...
    De skulle utesluta utomkvedshavandeskap eftersom jag var gravid...

Så jag slapp en tumme upp i röven i alla fall...
    Jag hade bara en otrevlig och hårdhänt läkare och hennes MANLIGA student på cirkus 45 bast som glodde upp i muttan på mig...

• Venus

Snurp,
    du får ursäkta om jag skrattar... Det låter så komiskt, varför ska man ta en del av en frisk tjocktarm för??? Visst är det inte lätt att i det tillståndet säga bu eller bä, speciellt inte om man inte kan något om själva operationen...

Det är ju som att fråga mig mitt under en värk när jag föder barn om jag vill kissa, jag hör inte vad som sägs och jag vet inte vad jag svarar...

Svar på tråden Blindtarm borta !