Inlägg från: LitetFrö |Visa alla inlägg
  • LitetFrö

2 eller 3 år mellan barnen? Fördelar och nackdelar

Hej!

Funderar fram och tillbaka angående det här med syskon. Har ett barn i nuläget, en son på 1 år. Han är "a handful" minst sagt, kräver mycket stimulans, oändlig energi, aldrig still, envis, otålig, men nästan alltid glad go och charmig :)
    Vill egentligen ha två års skillnad mellan ev syskon, hellre än tre års skillnad eller mer, men undrar om vi kommer fixa sån liten åldersskillnad med tanke på vår livliga krabat? Tänker också att det är bra att försöka med syskon i god tid då det tog 6 mån innan vi blev gravida med sonen...

Vad tycker ni? Vad har ni för erfarenhet? Fördelar och nackdelar?
    Tack!

• Svar på tråden 2 eller 3 år mellan barnen? Fördelar och nackdelar
  • LitetFrö

Tack alla för era erfarenheter! Jag har tyvärr inte blivit nåt klokare haha, verkar finnas mycket bra fördelar med både liten som stor åldersskillnad...
    Funderar ändå på att börja verkstaden när sonen är 15-16 månader, ifall det tar några månader innan det tar sig.

• LitetFrö

Anonym ABC, usch tufft det där.., men i det fallet så tror jag situationen hade varit densamma även om det var låt säga 3 år mellan systrarna.

• LitetFrö

Ja, jag gillar tanken på att ha syskonen tätt så att de får mycket glädje av varandra. Vi är en liten släkt och med min mans släkt i annat land så det finns inte mycket kusiner och så i närheten. Själv har jag en tre år yngre syster och upplever att det var främst i senare tonåren som åldersskillnaden började suddas ut.
    Jag är 31 i år och tänker också att vill vi ha 3 barn så kanske det är bäst att inte dröjs för länge heller...

Svar på tråden 2 eller 3 år mellan barnen? Fördelar och nackdelar