Inlägg från: Sweet Sofia |Visa alla inlägg
  • Sweet Sofia

Ambulandpersonal se hit!

JA77 skrev 2014-07-29 01:02:15 följande:

I din ambulansjournal står vilka som vårdade dig. Ambulansjournalen scannas in eller finns elektroniskt. Vänd dig till sekreterarna på sjukhuset som har hand om journalhantering. Du kan ringa via sjukhusväxeln. 

Eller så finns den enbart på papper. Beror på landsting.
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-07-29 01:49:08 följande:

Vilket landsting har enbart på papper?

De landsting där inte allt finns på datorn.....
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-07-29 02:01:11 följande:

Och vilka landsting är det i Svergie 2014?

Bla delar av NLL
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-07-31 12:05:59 följande:

Nope. Kompisar som jobbar/har jobbat på olika ställen i Norrbotten o alla för journal på dator.

Faktiskt inte!
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-07-31 12:01:08 följande:

TS! Ring växeln på landstinget o begär att få numret till ambulanschefen. Ta inte kontakt direkt m personalen. Skulle bli riktigt sur om nån ringde mig privat.

Varför skulle någon ringa upp dig (eller annan amblanspersonal) privat?!
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-07-31 16:06:27 följande:

Det kan du ju fundera på. Men då det hänt flera av mina kollegor vet jag att det händer.

Därför man inte ska ha efternamnet synligt eller välja att inte så med i telefonkatalogen/eniro/hitta etc etc. Då slippers man sådant.
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-07-31 16:50:44 följande:

Ehhhh?

Du motsäger dig inte att TS ska fråga efter namnen via journalen. Då får hon för och EFTERnamn. Tar hon kontakt via chefen går det genom jobbet.

Sant det. Men missade du resten jag skrev?
    Tihi skrev 2014-07-31 16:55:19 följande:

Det fungerade bra på 90-talet att välja själv att inte vara med i telefonkatalogen. I dag har vi tyvärr inte den makten över våra egna liv.

Jodå, idag har vi makten att själva bestämma pm vi ska???? stå med med vårat telefonnummer.
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-07-31 16:50:44 följande:

Ehhhh?

Du motsäger dig inte att TS ska fråga efter namnen via journalen. Då får hon för och EFTERnamn. Tar hon kontakt via chefen går det genom jobbet.

Sant det. Men missade du resten jag skrev?
    Tihi skrev 2014-07-31 16:55:19 följande:

Det fungerade bra på 90-talet att välja själv att inte vara med i telefonkatalogen. I dag har vi tyvärr inte den makten över våra egna liv.

Jodå, idag har vi makten att själva bestämma pm vi ska???? stå med med vårat telefonnummer.
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-07-31 19:37:55 följande:

Vad hade det m saken att göra? Vill du inte ha kontakt har du inte efternamn med. Det var så självklart o totalt orelevant vad gäller TS frågeställning.

Det var inte svar på TS utan ett helfrelst svar till dig!
  • Sweet Sofia
    aldrigmer skrev 2014-07-31 20:06:59 följande:

Vilka då delar? Där jag jobbar finns allt i datajournalen.

Ambulanssjournalen! Är det som det handlar om. om inte de andra journalerna som finns på datorn.
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-08-04 10:44:12 följande:

För dig må det vara en bagtatell. För mig är det VIKTIG basfakta när det gäller hur TS bör komma i kontakt med den personal hon vill komma i kontakt med. Så smit och göm dig är du snäll och återkom när du vidgat dina vyer en aning!

Är de viktig basfakta för dig att få veta vilka sjukhus inom NLL som har amb.journalen på data eller inte? På vilket sätt påverkar detta TS?
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-08-04 12:47:51 följande:

Det är basfakta att få fram när någon uppenbarligen sitter och ljuger i tråden. Skall du fortsätta provocera eller vad är ditt syfte att var här?

Eftersom du aldrig har jobbat eller förmodligen kommer att jobba inom NLL så är internet någon basfakta du behöver veta. Alla landsting är inte så moderna att de har alla journaler på datorn. För inte så många år sedan fanns det avdelningar på Sunderby Sjukhus som hade medicinlistor skrivna för hand på papper..... och det ska vara nordens modernaste sjukhus. Var bla ortopeden som hade det. Och det vet jag eftersom jag jobbad där då.
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-08-04 12:47:51 följande:

Det är basfakta att få fram när någon uppenbarligen sitter och ljuger i tråden. Skall du fortsätta provocera eller vad är ditt syfte att var här?

Mitt syfte var att informera om att alla landsting inte har amb.journalerna på dator, vilket någon påstod.
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-08-04 13:52:56 följande:

Och vi kom fram till att ALLA har de! Så bara GE DIG!!!!

Men ALLA har inte! Svårt att förstå det?!
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-08-04 18:02:40 följande:

Varför driver du frågan? Alla journaler hamnar i datorn. PUNKT!!!!

Fortfarande nej, alla gör inte det.
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-08-04 21:22:12 följande:

Joooo

Over and out.....

NEJ, men det kan ju inte du veta....
Svar på tråden Ambulandpersonal se hit!