• Anonym (Brustet utomkveds)

Ambulandpersonal se hit!

Jag undrar om det finns någon som jobbar på ambulansen där ute och kan svara på några frågor?

Kan man efter att ha varit väldigt kritiskt sjuk och blivit hämtad av ambulans osv be att få prata med just de ambulssjukvårdarna som hade hand om en. Jag var väldigt nära döden och en del av min bearbetning är att förstå vad som hände den där dagen. En viktig pusselbit är just tiden med ambulansen och de var oerhört proffsiga och ställde nästan direkt rätt diagnos vilket gjorde att jag kom till sjukhus snabbt och inte föblödde invärtes.

Jag känner starkt behov av att få prata med dess två människor. Vad jag ska säga vet jag inte riktigt men kanske behöver få höra dem berätta lite osv.

Är det en orimlig begäran? Vad tycker ni som jobbar på ambulansen om sånt. Tycker ni det är onödigt, jobbigt, vill ni inte göra det eller är det helt ok? Vill ju inte tvinga dem att göra nåt de kansk finner helt bortkastad tid?

Snälla kan någon förklara vad som är vanligt i såna här fall?

• Svar på tråden Ambulandpersonal se hit!
  • aldrigmer
    Sweet Sofia skrev 2014-07-31 20:16:52 följande:
    Ambulanssjournalen! Är det som det handlar om. om inte de andra journalerna som finns på datorn.
    Men i vilka delar av Norrbotten scannas inte ambulansjournalen in i den vanliga journalen? Det var det frågan gällde.....
  • Anonym (xxx)

Nll har tillsammans med Hallands län tieto som leverantörer av datatjänster och har varit ett av de län som jobbat hårdast för devisen "en patient en journal",för att all info om en patient skall ligga på samma ställe. De ligger skulle kan kunna säga i framkant och har jobba med detta i flera år. En hel del instanser för journalanteckningar för han som sedan förs in i systemen

• Nixe

men snälla någon! är ni helt tröga som inte ser hur ni är helt OT med ert barnsliga jävla tjatter om vilka landsting som skriver in ambulansjournalen digitalt eller inte? va fan att folk ska ha problem med bagateller då.

Ambulansliv skrev 2014-07-31 23:09:36 följande:
    Vilka delar av Norrbotten. Du får specificera för nu är vi fler som undrar...
  • Ambulansliv
    Nixe skrev 2014-08-03 23:21:50 följande:

men snälla någon! är ni helt tröga som inte ser hur ni är helt OT med ert barnsliga jävla tjatter om vilka landsting som skriver in ambulansjournalen digitalt eller inte? va fan att folk ska ha problem med bagateller då.

För dig må det vara en bagtatell. För mig är det VIKTIG basfakta när det gäller hur TS bör komma i kontakt med den personal hon vill komma i kontakt med. Så smit och göm dig är du snäll och återkom när du vidgat dina vyer en aning!
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-08-04 10:44:12 följande:

För dig må det vara en bagtatell. För mig är det VIKTIG basfakta när det gäller hur TS bör komma i kontakt med den personal hon vill komma i kontakt med. Så smit och göm dig är du snäll och återkom när du vidgat dina vyer en aning!

Är de viktig basfakta för dig att få veta vilka sjukhus inom NLL som har amb.journalen på data eller inte? På vilket sätt påverkar detta TS?
  • Ambulansliv
    Sweet Sofia skrev 2014-08-04 12:11:41 följande:
    Är de viktig basfakta för dig att få veta vilka sjukhus inom NLL som har amb.journalen på data eller inte? På vilket sätt påverkar detta TS?
    Det är basfakta att få fram när någon uppenbarligen sitter och ljuger i tråden. Skall du fortsätta provocera eller vad är ditt syfte att var här?
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-08-04 12:47:51 följande:

Det är basfakta att få fram när någon uppenbarligen sitter och ljuger i tråden. Skall du fortsätta provocera eller vad är ditt syfte att var här?

Eftersom du aldrig har jobbat eller förmodligen kommer att jobba inom NLL så är internet någon basfakta du behöver veta. Alla landsting är inte så moderna att de har alla journaler på datorn. För inte så många år sedan fanns det avdelningar på Sunderby Sjukhus som hade medicinlistor skrivna för hand på papper..... och det ska vara nordens modernaste sjukhus. Var bla ortopeden som hade det. Och det vet jag eftersom jag jobbad där då.
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-08-04 12:47:51 följande:

Mitt syfte var att informera om att alla landsting inte har amb.journalerna på dator, vilket någon påstod.
  • Ambulansliv
    Sweet Sofia skrev 2014-08-04 13:07:48 följande:
    Mitt syfte var att informera om att alla landsting inte har amb.journalerna på dator, vilket någon påstod.
    Och vi kom fram till att ALLA har de! Så bara GE DIG!!!!
  • Sweet Sofia
    Ambulansliv skrev 2014-08-04 13:52:56 följande:

Och vi kom fram till att ALLA har de! Så bara GE DIG!!!!

Men ALLA har inte! Svårt att förstå det?!
Svar på tråden Ambulandpersonal se hit!