Inlägg från: Illusion |Visa alla inlägg
  • Illusion

VLCD DIET

Vågen ned! :) Det går dock sakta. Vikten är nu på 63,8 från 66,6. Hoppas på 63,4 på måndag.

Istället för tre veckor kommer jag nog få köra 6 veckor sammanlagt. Tänkte dock göra LCD sen efter 4 veckor. 

• Illusion
    Jossevk skrev 2014-07-18 13:34:21 följande:
    Jätte duktigt.

Jag har slutat med att tänka att jag måste vara klar ett visst datum, blev jätte stressad, så jag tänker bara att jag ska köra tills jag kommer till 60, det får ta vilken tid det tar, men kommer köra renkur, så länge det behövs. Men det lär ju bli några veckor eftersom det är 20kg jag ska ner. Blev jätte irriterad igår, för har börjat fundera på om jag blivit lurad på mina slanka påsar, har ju betalt in med internetbank, men inte fått mina saker än, gått 8dagar, står på sajten att det tar 1-2dagar, så är grymt irriterad och tror inte jag kommer få mina produkter från sidan, har tagit kontakt via telefon och mejl också och hon svarar inte. Men låter det gå några dagar till, men tappar suget när man inte får varorna man beställt liksom, dem har ju redan fått pengarna också. Aja. Dricker pulver här. Ska väga mig på måndag. Får se vad som händer. Har varit dålig med både vatten och shakes. Men på måndag ska jag iallafall åka till en slanka butik och köpa påsar, hoppas dem jag beställt kommer innan, så man inte slösar 300kr i onödan liksom. Men ja, så ser du ut? Hur går det för er andra, vilken vecka är ni på och hur mycket har ni gått ner?
    Det är inte semestertider som spökar?

Låter vettigt med att låta ta den tid det tar. Det går ju liksom inte att göra mer, kan ju inte äta mindre än 500 kcal. 

Idag visade vågen 63,7? minus 100 gram SEGT!
  • Illusion

Tränar och kör på här! Tillåter mig att äta något kokt ägg då och då dock i och med träningen. Kör löpning, simning, crosstraining och lättare styrketräning med hjälp av kroppen. 

• Illusion

Jag tränar i värmeböljan, ca 40-60 min per dag. Solar och simmar mycket också. Snart blir det badminton också. Jag är inte bara ute efter en smal kropp utan även en fit sådan. Men det tar ung 6 månader, lagom till julens svullnader. ;)

• Illusion
    Jossevk skrev 2014-07-25 13:32:26 följande:
    Sjukt duktig är du! :)

Får ta motionen som det kommer, kommer nog dock vänta lite som sagt. Synd man inte har pool hemma man kan träna i och simma. Då slipper man dö av värme och samtidigt få motion, men har för mig att det skulle bli kallare senare i veckan, och då lär det förhoppningsvis bli promenader och joggning. Kämpa på! :) hur mycket har du gått ner nu?
    Jag har slutat att väga mig. Tänkte kolla den 31 augusti. Jag vart så manisk. Jag tränar, håller mig på 500-600 kcal. Det få duga! Jag märker dock att kläder sitter lösare. Bara att kämpa! :) Tippar på en vikt runt 61-62 kg dock. 
  • Illusion
    JuniSol78 skrev 2014-07-28 10:08:53 följande:

Har förstört allt under söndagen Stress och deppig gjorde att jag åt en hel del...så besviken på mig själv!Bara att börja om från början och kämpa med hunger...hade precis kommit över alla hungerskänslor o sug....Förstår inte varför jag var tvungen att äta...nu har jag gått upp en del igen Känns som att mycket av motivationen försvann?

Omöjligt att det är fett du har gått upp i. Om du vill fortsätt, eller ta en paus. =)
  • Illusion

Jag var ute och sprang igår efter åskvädret. Tänkte att nu är det svalt. Tji fick jag Men jag klarade en timmes joggning + intervaller

Jag laddade upp med ägg, keso o kalkon innan. 

• Illusion
    Anonym (Kille) skrev 2014-07-28 10:52:27 följande:

Får man som kille vara med i denna diskussion?... Har bestämt mig för att ta tag i detta en gång för alla och läser på. Ska börja efter semestern. Målet är egentligen inte viktnedgång utan snarare att bli av med min extremt fula mage.. tänkte köra en månad och tappa 10-12 kilo, dvs från 92 till 80... Jag ligger på 25 i BMI och har alltid varit smal men har pga. stress och depression (Efterdyningar av en genomgången cancer) lagt på mig runt midjan. Resten av kroppen är skaplig även om jag gärna blir av med lite i ansiktet.. 

Tänkte sedan gå upp till ca: 85 kg men då i muskler.. 

Vad har ni för erfarenhet, hur mycket tappar man på en månad? 

Punktförbränna är omöjligt. VLCD är inte en diet för att bygga upp muskler.
    Kör istället löpning med intensiv intervall, ät var tredje timme, små portioner. Det ska vara proteinrik mat. Bort med samtliga kolhydrater. 

Starkt jobbat av dig att klara av en sådan stark sjukdom! 
Svar på tråden VLCD DIET