• Ellie

    Hjälp! Hon vill bara gå, jag orkar inte.

    Haha, precis så hade vi det också (förlåt att jag skrattar, men jag ser mig själv gåendes sådär som en mindre mardrömstid :))
    Vår dotter satt där man satte henne och kröp aldrig. Hon ville gå när man höll henne i händerna från ca 7-8 månaders ålder. Hela tiden. Så fort hon var vaken.
    Vi gjorde som hon ville och jag gick dubbelvikt i flera månader. När hon blev 1 år stack hon iväg på egen hand och jag kunde räta ut ryggen.
    Nästa barn kommer jag nog inte visa att möjligheten finns innan det lärt sig krypa :)
    Svårt att säga vad just ni skall göra. Kanske träna mycket på att hålla i bara en hand, så att ryggen rätas ut lite grand? Hoppas hon lär sig krypa snart!

  • Ellie

    De flesta skriver lära gå vagn som tips. Det försökte vi till vår dotter också, men hon var inte nöjd med det. Hon stod still i den men gick inte omkring mycket. Pysslade lite med sakerna som fanns där, men mer än så blev det inte. Så fort man plockade upp henne och ställde henne på golvet satte hon iväg (medans hon höll våra händer och vi gick dubbelvikta). Hon vägrade också alla selar och sjalar. Vagn tyckte hon heller aldrig om.
    Fungerar lära gå vagn kan det ju vara en tillfällig hjälp, men det går trots allt inte att ha dem där flera timmar i sträck. Som ni märker har jag tyvärr inget bättre råd, i och med att vi faktiskt gick omkring med dottern i flera månaders tid, men lära gå vagn gick aldrig hem här.

  • Ellie
    Smultron 86 skrev 2014-07-06 08:04:28 följande:
    En gåstol är väl inte lika bra "träning" för att gå själv sen som en gåvagn? Känns som den hjälper att träna upp balansen mer.
    Har en gåstol men den funkar 10-15 min Max åt gången.
    Hon gör lite krypförsök men än är det en bra bit bort... ????
    Vad jag förstår är en gåvagn inte heller träning för att gå själv. De halvsitter, eller lutar sig mot kanterna och får inte samma balans, samt använder inte samma muskler som när man går själv. Jag har för mig att man varken går extremt mycket tidigare eller senare än andra barn om man tillbringar mycket tid i gåvagn. Det är helt enkelt bara en plats att sätta bebisen när man själv behöver spara sin rygg lite.
Svar på tråden Hjälp! Hon vill bara gå, jag orkar inte.