Aspie skrev 2014-07-04 23:06:32 följande:
Det där med tvätt gav jag mig på och var rätt duktig på ett tag! När jag var tonåring hade jag bakteriefobi och grejer och tvättade håret tre gånger om dagen, men bara härom året så tvättade jag håret var fjärde dag ungefär (använde torrschampoo någon gång ibland). Men nu efter att frisören sagt åt mig att ha hårinpackning varannan vid varannan tvätt så tvättar jag det oftare, det blir riktigt flottigt.

Är visserligen ledig den här månaden, så kanske ska passa på att tvätta det lite mer sällan.
Är du säker på att det hjälper? Känns som om jag bara kommer tappa massa då (men min nya hårborste sliter ju förhoppningsvis mindre i alla fall). Ska testa borsta det lite oftare i alla fall.

Har nyligen klippt av mig hälften av håret så jag har (tack o lov) inte lika mycket tovor som tidigare. Då snackade vi om att jag fick borsta håret tre gånger om dagen p.g.a. kråkbon i nacken...
Det hjälper. Det stimulerar även hårbotten (du sa ju själv massera, så.... nu kan du göra det två gånger om dagen. =P)