• Mia70Mia

    Funktionshinder = Handikapp

    Vad tycker ni om dom som har funktionshinder? Autism, Asberger, Utvecklingstörning, rullstolsförbunda m.m.?

  • Svar på tråden Funktionshinder = Handikapp
  • Mia70Mia
    Aspie skrev 2014-07-04 21:31:16 följande:

    Hur menar du nu?


    Läs så förstår du väl.  Annast skiter du i det.
  • uglygodcilla81

    Vissa älskar jag över allt annat (min son), resten är väl som folk är mest. Personligheter. Och det är väl personen man tycker någon om, handikapp eller ej. Vissa personer går man bra ihop med, andra inte.

  • Aspie
    Mia70Mia skrev 2014-07-04 21:32:44 följande:
    Läs så förstår du väl.  Annast skiter du i det.
    Nej, jag förstår inte riktigt. Sakerna du radar upp är helt olika varandra och dessutom så är ju varje individ unik.

    Människor med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar är de jag umgåtts och trivts bäst tillsammans med. För mig som själv har AS har det varit rätt så jobbigt omkring "normala" människor. När jag har umgåtts med dem som har haft atypisk autism, Aspergers syndrom, ADHD, ADD och Tourettes så har ingen dömt någon annan. Inte efter diagnosen i alla fall, för det har vi alla haft. Någon med autism har jag faktiskt aldrig stött på, så dem kan jag inte tycka något om.

    Begåvningshandikappade har jag inte stött ihop med så många heller. Tre eller fyra sådär som allra hastigast. Man vet vilka de var och de visste vem en själv var. Vi har småpratat om allt möjligt. Någon var rätt så otrevlig, men han var svårt mobbad, så jag dömer honom inte. Men jag har ingen riktig "bild" av dem. De är väl som de flesta andra.

    Rullstolsburna... jag har träffat en rullstolsburen kvinna en gång, hon var toppen. That's it.

    Vet inte vad du vill läsa, men jag tycker det är lite knasigt att du liksom klumpar ihop alla sådär...
  • Aimee68

    Jag jobbar med funktionshindrade och tycker om allihop som bor på boendet. Ser de som individer och inte funktionshindrade.


    Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Aimee68

    Men? Va vill du med din tråd?


    Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
Svar på tråden Funktionshinder = Handikapp