• Aspie

Funktionshinder = Handikapp

Hur menar du nu?

• Aspie
    Mia70Mia skrev 2014-07-04 21:32:44 följande:
    Läs så förstår du väl.  Annast skiter du i det.
    Nej, jag förstår inte riktigt. Sakerna du radar upp är helt olika varandra och dessutom så är ju varje individ unik.

Människor med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar är de jag umgåtts och trivts bäst tillsammans med. För mig som själv har AS har det varit rätt så jobbigt omkring "normala" människor. När jag har umgåtts med dem som har haft atypisk autism, Aspergers syndrom, ADHD, ADD och Tourettes så har ingen dömt någon annan. Inte efter diagnosen i alla fall, för det har vi alla haft. Någon med autism har jag faktiskt aldrig stött på, så dem kan jag inte tycka något om.

Begåvningshandikappade har jag inte stött ihop med så många heller. Tre eller fyra sådär som allra hastigast. Man vet vilka de var och de visste vem en själv var. Vi har småpratat om allt möjligt. Någon var rätt så otrevlig, men han var svårt mobbad, så jag dömer honom inte. Men jag har ingen riktig "bild" av dem. De är väl som de flesta andra.

Rullstolsburna... jag har träffat en rullstolsburen kvinna en gång, hon var toppen. That's it.

Vet inte vad du vill läsa, men jag tycker det är lite knasigt att du liksom klumpar ihop alla sådär...
  • Aspie
    Mia70Mia skrev 2014-07-04 21:52:47 följande:
    Har själv funktionshinder!
    Vadå för något? Har du lust att dela med dig?
  • Aspie
    Mia70Mia skrev 2014-07-04 23:02:45 följande:
    Autism, Asberger, utvecklingstörning. Hur fan kul är detta då!? ni tycker väl att det är skit roligt eller. Att ni är normal och klara allting själva eller. Att ni föddes friska. Vad glada för detta. Någon gång framöver i livet såkanske ni råka ut för en olycka. Det är bäst att man akta sig. Så förr eller senar så kommer det drabba er också. trafikolycka m.m.
    Det är ingen som har påstått att detta är roligt.

Jag skrev ju tidigare att jag själv har Aspergers syndrom, så jag är inte sådär hundra normal  i skallen. Jag klarar inte heller allting själv. Inte heller min pojkvän, som har Aspergers syndrom och ADHD. Vi får hjälp och stöd genom olika insatser, men livet är inte sämre för oss ändå. Det finns ju stöd för oss som hjälper oss att hantera vardagen lättare.

Har du inget stöd som fungerar för dig?
  • Aspie
    Mia70Mia skrev 2014-07-04 23:18:51 följande:
    Har kämpat i 43 år med mitt liv. Jag har medfödda funktionshinder. Jag är ej normal i skalle. Kan ej rå för det. Har kämpat med många problem i mitt dagliga liv m.m. Varför finns jag till för. Hade jag veta detta så ville jag inte finnas med till i värden. Önska att jag inte funnis till. Varför födde dom mig för. Bättre resure för BB och förlossningstatisk m.m. Är trött på att kämpa. Jag är utmatta.
    Läste nu att dina barn bor i stödfamilj. Men får inte du något stöd? Vet du vad habiliteringen är och har du varit i kontakt med dem? Eller psykiatrin?
Svar på tråden Funktionshinder = Handikapp