Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Hur lång tid efter?

det klassiska svaret är att allt blir vad du gör det till.  Dvs din inställning till hela grejen med barn gör en del svar automatiska.  Din inställning till hur man löser problem gör också en del svar automatiska.  Är du en krånglig människa som ser svårigheter överallt eller är du en som flyter med i det som händer och fixar saker o ting som dom kommer?  Är du en starkt bunden traditionist där saker o ting måste komma i rätt ordning eller är du en som tar livet som det kommer oavsett ordning? 

Det mesta går alldeles utmärkt - men allt hänger till sist på dig själv och din egen inställning.och hur alert du är på att lösa dina privata ekvationer i livet. 

Det finns folk med socialbidrag och bor i tredje hand på 15 kvadrat som klarar av att bilda familj.
    Det finns folk med socialbidrag i en rymlig lägenhet där man står på kontraktet själv och med löfte om arbete längre fram där ett barn blir en katastrof 
    Det finns folk som har fast anställning och hela livet framför sig och som fixar livet med barn galant
    Det finns folk mitt i karriären och med alla tänkbara förutsättningar men där ett barn är den totala katastrofen
    osv... 

allt är relativt... 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

apropå missfall, en del läkare säger att man "bör" vänta en normal mens efter missfallet innan man försöker igen. Helt enkelt för att se att kroppen har läkt missfallet och att mensen kommer när den borde.   Men det är ju inget tvång förstås.. 

• Nyfiken gul
    Anonym (Ett halvår) skrev 2014-07-05 17:49:46 följande:
    Sen måste jag säga också att man känner varandra ganska väl efter sex månaders förhållande plus nio månader graviditet!
    nja jag som varit gift i tio år säger att det är en sanning med modifikation, det tar i snitt ca 7 år att lära känna en människa ordentligt vilket är orsaken till den klassiska och smått obligatoriska 7-års krisen. 

Men visst vet man en hel del om varandra efter drygt 1 år tillsammans givetvis men det ska man kanske inte hänga upp sig så mycket på. 

ot och bara en parentes men ändock något att fundera över 
  • Nyfiken gul

sen är det ju en fråga om HUR man lär känna varandra.

jag vet ju par som varit ihop i 15 år och ändå inte vet särskilt mycket om varandra och det man vet är oftast det mest ytliga , vilket för mig är obegripligt.  Hur kan man leva som par sida vid sida och inte veta mer om sin partner än vad den gillar för mat och vad man helst ser på tv? 

Svar på tråden Hur lång tid efter?