• Mono

Tar ni bort klisterlapparna på finglasen?

Många gånger hemma hos folk med tex Iittala, orreforts osv glas så sitter klistermärket kvar på utsidan av glasen. Varför pillar ni inte bort det!?

• Svar på tråden Tar ni bort klisterlapparna på finglasen?
  • Lena

Inte jag men min man och han får så gärna göra det. Jag väljer glas efter utseende och känsla och inte märke och pris.

• FuckGoggleAskMe

Jag brukar pyssla till egna små klistermärken med fina namn och sätta fast på mina glas från Åhlens. Fast en gång var det lite pinsamt när jag hade stavat fel ...

• WilliamsMom

Just Orrefors-lapparna är ju mer eller mindre menade att sitta kvar. Jag har jättemånga Orreforsglas som har många år på nacken och således blivit diskade ett x-antal gånger och lappana sitter kvar än idag. Det syns inte ens att de blivit diskade på. O.o

• Mono

Fast dom vanliga märkerna som iittala, KostaBoda, Orrefors känner man ju igen vilket fall. Och på mina iittalla och en del från Fyrklövern så är det ju ingraverat.
    Ser ändå inte poängen med att man ska lämna klisterlappar på för att visa att dom är äkta?

• Yngla

Skryt. Jag har inga fina glas. När det blir en flaska rödtjut i stugan går några glas åt. Ingen idé att köpa annat än ikeas

• Mrs K

Ja, de sitter kvar för att jag är lat och inte orkar pilla bort dem.

Visste ni förresten att lappen avslöjar om det är första- eller andrasortering på glaset i fråga?

• llleeennna

Varför göra reklam för företaget? Jag tar även bort "tags" på skjortor m.m som inte ska vara en dekorativ detalj också.
    Hade det vart meningen att klisterlapparna ska sitta kvar hade det inte vart just en klisterlapp..

Töntigt märkesskryteri :)

• WilliamsMom
    llleeennna skrev 2014-07-05 21:25:43 följande:

Varför göra reklam för företaget? Jag tar även bort "tags" på skjortor m.m som inte ska vara en dekorativ detalj också.

Hade det vart meningen att klisterlapparna ska sitta kvar hade det inte vart just en klisterlapp..

Töntigt märkesskryteri :)

Mina klisterlappar sitter som sagt kvar efter typ tio år. Det syns inte ens att de blivit diskade ett hundratal ggr.
  • Cherry Cupcake

Jag tycker det känns ofräscht om lappen sitter kvar.. känns som att det samlas skit runt i klistret lixom.
    har några muggar från orrefors? och de sitter stenhårt, har försökt pilla men allt vill inte lossna och det ser inte snyggt ut :/ 

Svar på tråden Tar ni bort klisterlapparna på finglasen?