Semester= tråkigt?
Är singel efter ett långt förhållande. Har ju alltid varit med sambon både på semester och i vardagen. I vardagen har man ju sitt jobb, och vänner som gör enstaka saker med, så där är jag nöjd. Sen kommer den tråkiga semestern.... Första semestern på 14 år som man är singel. Jo, jag vet att det finns massa att hitta på själv, men jag tycker inte det är kul, alls..... Är ganska tystlåten och blyg och har svårt att kallprata med folk jag inte känner. När man tex är på krogen med en vän, så ser man ensamma människor, och jag blir imponerad av att dom faktiskt går ut själva. Själv skulle jag aldrig göra det. Känner väl eg att det är något jag måste jobba på, inte att gå på krogen själv, men företa sig att göra saker själv. Önskar att jag bestämde mej för att åka dit som ex-sambon och jag åkte till varje år, men hade ant varit så deppig, just för att det är slut och mån får åka själv. Kan ju hända att man känner sig stark om man skulle göra en sån resa själv, och man får lite bättre självförtroende. Men nä, jag tror inte jag skulle stå ut. Bara tanken att äta själv, sova själv, bada själv, gå på stan själv, lägga sig själv, sitta på uteserveringar själv, ja ni förstår.... Ni som är ensamma och singlar, vad ska ni göra på semestern? Vad har ni för erfarenheter?
Min pappa åker på semesterresor med ett företag som anordnar "singel resor". Det är INTE för singlar som letar efter nya partners, det är inte alls den sortens resa. Även om det låter så ;)
Det är helt enkelt till för människor som inte vill åka ensamma men inte har ngn att åka på en liknande resa med. Han har även åkt på vanlig gruppresa men där åker de flesta med sin partner och man blir lätt tredje hjulet. Det är svårt att lära känna folk som vill ha "egentid" med sin partner..
På singelresorna så är istället alla i samma sits. Man lär känna dem man åker med och umgås i grupp. Man behöver inte vara rädd för att bli tredje hjulet eftersom ALLA åkt dit ensamma. Han brukar komma hem efter varje resa med några nya nära vänner.
Jag vet att det kan låta drastiskt o lite skrämmande men faktum är att min pappa varit jättenöjd. Och han har faktiskt åkt på flera resor. Åldrarna varierar stort på deltagarna och vad jag förstått det som så är det typ från 30/35 o uppåt.
Hoppas du får en härlig semester hur du än gör.
Kram.