• Anonym (Surt)

Semester= tråkigt?

Är singel efter ett långt förhållande. Har ju alltid varit med sambon både på semester och i vardagen. I vardagen har man ju sitt jobb, och vänner som gör enstaka saker med, så där är jag nöjd. Sen kommer den tråkiga semestern.... Första semestern på 14 år som man är singel. Jo, jag vet att det finns massa att hitta på själv, men jag tycker inte det är kul, alls..... Är ganska tystlåten och blyg och har svårt att kallprata med folk jag inte känner. När man tex är på krogen med en vän, så ser man ensamma människor, och jag blir imponerad av att dom faktiskt går ut själva. Själv skulle jag aldrig göra det. Känner väl eg att det är något jag måste jobba på, inte att gå på krogen själv, men företa sig att göra saker själv. Önskar att jag bestämde mej för att åka dit som ex-sambon och jag åkte till varje år, men hade ant varit så deppig, just för att det är slut och mån får åka själv. Kan ju hända att man känner sig stark om man skulle göra en sån resa själv, och man får lite bättre självförtroende. Men nä, jag tror inte jag skulle stå ut. Bara tanken att äta själv, sova själv, bada själv, gå på stan själv, lägga sig själv, sitta på uteserveringar själv, ja ni förstår.... Ni som är ensamma och singlar, vad ska ni göra på semestern? Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Semester= tråkigt?
  • Brumma
    Anonym (Surt) skrev 2014-07-05 21:39:57 följande:

Är singel efter ett långt förhållande. Har ju alltid varit med sambon både på semester och i vardagen. I vardagen har man ju sitt jobb, och vänner som gör enstaka saker med, så där är jag nöjd. Sen kommer den tråkiga semestern.... Första semestern på 14 år som man är singel. Jo, jag vet att det finns massa att hitta på själv, men jag tycker inte det är kul, alls..... Är ganska tystlåten och blyg och har svårt att kallprata med folk jag inte känner. När man tex är på krogen med en vän, så ser man ensamma människor, och jag blir imponerad av att dom faktiskt går ut själva. Själv skulle jag aldrig göra det. Känner väl eg att det är något jag måste jobba på, inte att gå på krogen själv, men företa sig att göra saker själv. Önskar att jag bestämde mej för att åka dit som ex-sambon och jag åkte till varje år, men hade ant varit så deppig, just för att det är slut och mån får åka själv. Kan ju hända att man känner sig stark om man skulle göra en sån resa själv, och man får lite bättre självförtroende. Men nä, jag tror inte jag skulle stå ut. Bara tanken att äta själv, sova själv, bada själv, gå på stan själv, lägga sig själv, sitta på uteserveringar själv, ja ni förstår.... Ni som är ensamma och singlar, vad ska ni göra på semestern? Vad har ni för erfarenheter?

Hej.

Min pappa åker på semesterresor med ett företag som anordnar "singel resor". Det är INTE för singlar som letar efter nya partners, det är inte alls den sortens resa. Även om det låter så ;)

Det är helt enkelt till för människor som inte vill åka ensamma men inte har ngn att åka på en liknande resa med. Han har även åkt på vanlig gruppresa men där åker de flesta med sin partner och man blir lätt tredje hjulet. Det är svårt att lära känna folk som vill ha "egentid" med sin partner..

På singelresorna så är istället alla i samma sits. Man lär känna dem man åker med och umgås i grupp. Man behöver inte vara rädd för att bli tredje hjulet eftersom ALLA åkt dit ensamma. Han brukar komma hem efter varje resa med några nya nära vänner.

Jag vet att det kan låta drastiskt o lite skrämmande men faktum är att min pappa varit jättenöjd. Och han har faktiskt åkt på flera resor. Åldrarna varierar stort på deltagarna och vad jag förstått det som så är det typ från 30/35 o uppåt.

Hoppas du får en härlig semester hur du än gör.

Kram.
  • Nyfiken gul

mitt tråkigaste svar är oftast det mest uppenbara, att bli sin egen bästa vän.

jag skulle mer än gärna trivas två veckor ensam på nån semesterort och bara umgås med mig själv och mig själv.. så underbart.  Helt enkelt för att jag trivs i mitt eget sällskap. 
    Jag skriver dagbok och kan ägna stor tid i ensamhet åt att utveckla tankar och funderingar och verkligen få tid att tänka färdigt det som snurrar i huvudet så det kan formuleras till ord och tankar och få mig att reflektera över det jag känner och vill göra i mitt liv.
    Jag kan i ensamhet sitta med en kopp kaffe och plöja bok efter bok och vara nöjd med den fiktiva personen som sällskap i boken och dricka mitt kaffe utan att någon stör mig. 
    Jag kan plugga mina noter och sjunga mina sånger som körsångare och solist och göra det 8 timmar i streck om jag så vill och veta att det låter jäkligt bra 
    Jag kan äta min middag och glo på folk eller sitta i min egen värld och läsa medan jag äter och känna hur skönt det är att slippa konversera med någon och faktiskt se fram emot att få vara ifred. 
    Göra saker på egen hand uitfrån vad JAG vill och vad jag personligen är intresserad av, vill jag plöja igenom sveriges samtliga kyrkor en semester i ensamhet så gör jag det för att det intresserar mig och har inget emot att göra det själv så jag kan få fokus på det som verkligen är intresset.  

osv osv.. 

jag gillar mig själv och har inga problem att hitta på saker för mig själv och uppskattar den tid jag har i ensamhet. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Surt)
    Brumma skrev 2014-07-05 22:08:50 följande:
    Hej. Min pappa åker på semesterresor med ett företag som anordnar "singel resor". Det är INTE för singlar som letar efter nya partners, det är inte alls den sortens resa. Även om det låter så ;) Det är helt enkelt till för människor som inte vill åka ensamma men inte har ngn att åka på en liknande resa med. Han har även åkt på vanlig gruppresa men där åker de flesta med sin partner och man blir lätt tredje hjulet. Det är svårt att lära känna folk som vill ha "egentid" med sin partner.. På singelresorna så är istället alla i samma sits. Man lär känna dem man åker med och umgås i grupp. Man behöver inte vara rädd för att bli tredje hjulet eftersom ALLA åkt dit ensamma. Han brukar komma hem efter varje resa med några nya nära vänner. Jag vet att det kan låta drastiskt o lite skrämmande men faktum är att min pappa varit jättenöjd. Och han har faktiskt åkt på flera resor. Åldrarna varierar stort på deltagarna och vad jag förstått det som så är det typ från 30/35 o uppåt. Hoppas du får en härlig semester hur du än gör. Kram.

Hej. Ja det lät ju trevligt!! Kanske man skulle våga sig på något sånt... Du vet inte vad resebolaget heter?
  • Anonym (Surt)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-05 22:26:45 följande:
    mitt tråkigaste svar är oftast det mest uppenbara, att bli sin egen bästa vän. jag skulle mer än gärna trivas två veckor ensam på nån semesterort och bara umgås med mig själv och mig själv.. så underbart.  Helt enkelt för att jag trivs i mitt eget sällskap.  Jag skriver dagbok och kan ägna stor tid i ensamhet åt att utveckla tankar och funderingar och verkligen få tid att tänka färdigt det som snurrar i huvudet så det kan formuleras till ord och tankar och få mig att reflektera över det jag känner och vill göra i mitt liv. Jag kan i ensamhet sitta med en kopp kaffe och plöja bok efter bok och vara nöjd med den fiktiva personen som sällskap i boken och dricka mitt kaffe utan att någon stör mig.  Jag kan plugga mina noter och sjunga mina sånger som körsångare och solist och göra det 8 timmar i streck om jag så vill och veta att det låter jäkligt bra  Jag kan äta min middag och glo på folk eller sitta i min egen värld och läsa medan jag äter och känna hur skönt det är att slippa konversera med någon och faktiskt se fram emot att få vara ifred.  Göra saker på egen hand uitfrån vad JAG vill och vad jag personligen är intresserad av, vill jag plöja igenom sveriges samtliga kyrkor en semester i ensamhet så gör jag det för att det intresserar mig och har inget emot att göra det själv så jag kan få fokus på det som verkligen är intresset.   osv osv..  jag gillar mig själv och har inga problem att hitta på saker för mig själv och uppskattar den tid jag har i ensamhet. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-

Jo det är kanske skönt på sitt sitt sätt, att få vara själv. Kanske kommer senare i livet för min del. Just nu känns det bara jobbigt, med att vara ensam efter många års förhållande. Det var inte mitt beslut att bryta förhållandet, så det känns som sagt lite "surt" Ser att du har en del barn, så då är det alldeles säkert att det är skönt att få vara själv ibland. Min ensamhet är för tillfället inte självvald. Men jag får ta mej själv i kragen och inte låta det går för långt.
  • Brumma
    Anonym (Surt) skrev 2014-07-05 22:33:57 följande:

Hej. Ja det lät ju trevligt!! Kanske man skulle våga sig på något sånt... Du vet inte vad resebolaget heter?
    Det tycker jag absolut du skall våga dig på. Ett steg i taget :)

Jag älskar, precis som nyfiken gul, att ha tid för mig själv med en bra bok. Men det är såklart skillnad att välja/unna sig det o att bli tvingad till det...

Så åka ensam men med andra ensamma är ju ett bra alternativ ;)

Resebyrån heter faktiskt just singelresor.

Här är deras hemsida. www.singelresor.org

Och jag vill än en gång påpeka - det är inte folk som är ute efter att hitta ngn ny på ngt slags "singelmingel" utan singlar som gillar att resa men inte ensamma :)
  • Anonym (Eva)

det krassa svaret är väl egentligen att det är inte din omgivning som ska avgöra ellre bestämma hurvida du ska ha en trevlig semester eller inte. Det är ju liksom upp till dig själv. Du har inte roligare än vad du gör det till liksom. 

jag förstår att du känner dig lite vilse och borttappad men jag skulle ändå haka på det som Nyfiken gul skriver att skapa dig något som bara är du själv och ta reda på vad du egentligen tycker om att göra som ensam. Vissa saker kommer nog automatiskt och andra saker får man kanske tvinga sig själv till att göra efter så många år i förhållande.  Man får som du säger ta sig i kragen och tvinga sig själv till nya rutiner och nya regler. 

Bli bekväm i din egen vardag först och främst, skapa dina egna rutiner och vanor i ditt nya liv , att hålla kvar vid gammalt får dig att må sämre och känna dig ännu mer ensam så bryt gamla mönster och gör det som faller dig in .  börja ät middag vid tv:n  tex, ta fika på balkongen med en god bok, börja bada istället för duscha osv. 

Vartefter du hittar ditt eget liv så kommer också lusten att hitta på avkopplande saker som tex hobbys och nyfikenheten på nya utflyktsmål osv. 

kanske den här semestern helt enkelt ska ägnas åt dig själv. Bara åk till fina badstränder, läsa böcker, se på dåliga tv-serier hela nätterna igenom, sola på balkongen, sippa billigt vin och lyssna på musik eller vad du nu vill göra, det kanske är vad du behöver för att kunna samla kraft och veta vad du vill göra med all tid du nu har. En tid för reflektion helt enkelt. 

• Anonym (hm)

Det blir inte bättre än vad man gör det till. Man kan träffa vänner, man kan motionera eller gå i skogen. Man kan åka ut till kusten för att sola och bada och endast fantasin sätter gränserna till vad man kan göra. Sedan finns ju kulturen likt museum och liknande att hitta på eller varför inte slösurfa på Familjeliv hur långt som helst på natten.

• Påven Johanna

Varför önskar du att du skulle bestämma dig för att åka dit du och ditt ex åkte varje år? Varför inte i stället åka någon helt annanstans? 

• sorrow

Jag är 35 har varit gift i 12 år i år, ihop 13 år, blev för tre månader sedan lämnad.
    Mina barnfria veckor, helger och semester som jag inte ska vara med barnen ser jag inte fram emot. Jag trivs med mig själv, men inte att vara ensam.

De flesta umgås med sin partner. Jag har två vänner, de har också barn och familj, partner så de har bara tid att träffas i vardagen 1-2 gånger per månad, nu under semestern inte alls. Jag var på fest förra lördagen, de flesta var 30-35 år, alla hade de partner, var gravida, ville bli gravida, hade nyss fått barn, desperat letade efter någon att bilda familj med.

Jag har ju också haft allt det där, sörjer det nu, men har inte insett förens nu att det är med partnern eller familjen människor i 30-40 års åldern vill leva eller lever.  Att då hamna utanför det är en hård smäll, helt plötsligt är jag avvikande och ENSAM. En kollega tog bara en veckas semester förra sommaren, jag förstod inte varför då, men nu förstår jag. Kollegan är singel sedan fler år, alla vännerna bildar bo, och han tycker det är jobbigt att bjuda in sig hela tiden till folk. Och det är det.

Jag är inte redo att träffa någon ny men vet att jag måste om jag vill ha ett fungerande socialt liv. Det räcker inte för mig att träffa en annan vuxen människa 1-2 gånger i månaden förutom på jobbet.

Sommar, semester och helg betyder en del vemod för mig nu, kanske blir det bättre. I en livskris skall man ju bara ta en halv eller en dag i taget, då blir ledig tid för stort på något sätt. Alla säger att det blir bättre om ett par år, semester och helg kanske blir trevligt igen.  

• sorrow

Jag vet inte vad jag ska göra med min tid, det som är med att företa sig saker att göra själv är att göra saker själv inte tar slut. Är du ensamstående gör du ju ALLT själv.

När jag levde med min man gjorde jag saker själv med mer njutning. Egentid var oerhört värdefullt då, ta en shoppingtur, gå till gymmet, ta en promenad, gå på krogen med vänner what ever. Då hade jag någonstans, någonting att återvända till, nu är allt själv. Jag behöver inte egentid  nu, det är det enda jag har.
    Jag har klarat att sova ensam i tre månader, förutom med barnen, jag handlar, lagar mat, tvättar, går upp på morgonen, går till jobbet, betalar allt själv. Jag är ensam, pratar inte med någon efter att jag kommit från jobbet, knappt med någon på helgen.

Jag gör allt för att jag måste men jag får inte bättre självförtroende för det, är inte lycklig över att klara allt själv. Tanken på att leva såhär i 7-10 år ger mig stark ångest.

Snälla ni som blivit lämnade, inte har så många vänner, vad gjorde ni med er oändliga egentid? När och hur vände det? Hur lång tid tog det?

• Anonym (Eva)
    sorrow skrev 2014-07-06 10:51:48 följande:

Jag vet inte vad jag ska göra med min tid, det som är med att företa sig saker att göra själv är att göra saker själv inte tar slut. Är du ensamstående gör du ju ALLT själv.

När jag levde med min man gjorde jag saker själv med mer njutning. Egentid var oerhört värdefullt då, ta en shoppingtur, gå till gymmet, ta en promenad, gå på krogen med vänner what ever. Då hade jag någonstans, någonting att återvända till, nu är allt själv. Jag behöver inte egentid  nu, det är det enda jag har.
    Jag har klarat att sova ensam i tre månader, förutom med barnen, jag handlar, lagar mat, tvättar, går upp på morgonen, går till jobbet, betalar allt själv. Jag är ensam, pratar inte med någon efter att jag kommit från jobbet, knappt med någon på helgen.

Jag gör allt för att jag måste men jag får inte bättre självförtroende för det, är inte lycklig över att klara allt själv. Tanken på att leva såhär i 7-10 år ger mig stark ångest.

Snälla ni som blivit lämnade, inte har så många vänner, vad gjorde ni med er oändliga egentid? När och hur vände det? Hur lång tid tog det?

Eftersom jag är en oerhört social människa så blev min räddning att engagera mig socialt. Jag engagerade mig i kyrkan , som vanlig kyrkobesökare får man en hel del social samvaro eftersom det sker väldigt mycket i kyrkan . Inte bara gudstjänster utan även mycket annat. 
    Jag blev även volontär inom kyrkan och hjälper till mycket, jag samlar bland annat in kläder och barnsaker till nyanlända flyktingar.  Jag är ombud för svenska kyrkan i utlandet och får resa en del tack vare det och har därmed skaffat mig nya vänner runt hela jordklotet. 
    Jag är inte konfirmerad men nu när jag snart fyller 40 deltar jag i en grupp som är vuxna konfirmander och många där har blivit mina privata nära vänner och vi bor faktiskt nära intill varandra , vilket jag inte ens varit medveten om tidigare.  
    Jag har gått med i kyrkokören och vi träffas och övar en gång i veckan året om och vi umgås också privat med varandra, anordnar resor, uppvaktar vid födelsedagar och vi har mycket konserter och vi reser runt och har konserter och deltar i julspel osv osv...  
    Mitt liv har blivit berikat med social samvaro och jag känner att jag gör nytta för andra människor och jag får så otroligt mycket tillbaka i mitt engagemang.  Jag har alltid något att se fram emot. 

så att komma ur tristessen och ensamheten så råder jag dig och andra att engagera sig någonstans. Vill man inte vara inom kyrkan så finns det väl politiska partier, olika sorters föreningar, scoutrörelser, välgörenhet av olika slag osv osv som kan vara den pusselbiten man saknar och man väljer ju själv hur mycket man vill delta och vara engagerad. Att gå på ett möte två gånger i månaden eller tre dagar i veckan det är ju liksom frivilligt...   

Så här gjorde jag efter bara några månader som singel, när jag fått ordning på vardagen och såg vilken tid jag hade över att disponera.  

En väninna till mig har engagerat sig i två gamla damer i sin trappuppgång , hon tittar till dom lite då och då och handlar nån gång emellanåt och tittar in på en kopp kaffe och småprat. En välkommen stund för båda parter då hon inte längre har några föräldrar eller äldre släktingar i livet och båda får en stunds social samvaro, för min väninna räcker det här , övrig tid ägnar hon åt sina barn när dom är hos henne och jobbar resterande.  Mer socialt liv vill hon inte ha just nu men är öppen för att det kan komma att förändras så småningom. 

jag tror också det är viktigt att ta en sak i taget, man kan inte hux flux få en massa nya vänner som man ska göra allt möjlgit med och hitta nära väninnor efter tre försök och bli bjuden på middagar och gårdsfester - det tar sin tid . Man får ta en sak i taget och bida sin tid.  Det sociala livet som singel ÄR och förblir helt annorlunda än det man hade som ett etablerat par. Dom går inte att jämföra men det betyder inte att man är dömd till ensamhet, däremot får man lära sig att tänka om och tänka nytt. Att umgås som singel är något helt annat än umgås som par. 
  • Jonasson

Det bästa tipset är ju att dela upp semestern så att man aldrig är ledig när man inte har barn. Visst semestern blir kanske lite upphackad men man slipper slösa bort semester på veckor när man inte har barn.
    Två år har gått och jag saknar inte mitt ex ett dugg men kommer aldrig köpa upplägget med att inte ha sitt barn alltid. Det är en sorg som jag nog aldrig kommer över. Tyvärr förstärks den känslan när det är sommar och semestertider. Känns sjukt att inte bara spontant kunna åka iväg på ett eftermiddagsdopp med barnet för att barnet är hos exet.
    Skulle också vilja ha någon ny för att få känna familjekänslan igen men inser att den får man aldrig tillbaka utan det blir bara massa krångel i dessa plastfamiljer och därför väljer jag bort sökandet efter ny partner. Det känns jobbigt ibland men är nog det som är bäst tills barnet blivit betydligt äldre. 10 år går fort eller hurGlad

• Anonym (Surt)
    Påven Johanna skrev 2014-07-05 23:16:59 följande:
    Varför önskar du att du skulle bestämma dig för att åka dit du och ditt ex åkte varje år? Varför inte i stället åka någon helt annanstans? 

Mest för att jag gillar den ön och känner mej hemma. Har lärt känna lite folk som bor där oxå. Jag vet dom bästa restaurangerna, bästa stränderna, vart man ska gå när man är i stan, och bästa barerna. Skulle känns mej helt lost om jag åkte själv någon annanstans. I år iaf. Kanske vågar att åka iväg själv nästa semester, på vinst och förlust;) Och när jag mår bättre i själen.
  • Anonym (hm)

Jag har full förståelse för TS önskan att komma till samma ö, visst är det härligt med vanor och komma till ett ställe man känner igen. Det är bra att du företar dig aktiviter...

• Anonym (Surt)
    Anonym (Eva) skrev 2014-07-05 23:06:10 följande:
    det krassa svaret är väl egentligen att det är inte din omgivning som ska avgöra ellre bestämma hurvida du ska ha en trevlig semester eller inte. Det är ju liksom upp till dig själv. Du har inte roligare än vad du gör det till liksom.  jag förstår att du känner dig lite vilse och borttappad men jag skulle ändå haka på det som Nyfiken gul skriver att skapa dig något som bara är du själv och ta reda på vad du egentligen tycker om att göra som ensam. Vissa saker kommer nog automatiskt och andra saker får man kanske tvinga sig själv till att göra efter så många år i förhållande.  Man får som du säger ta sig i kragen och tvinga sig själv till nya rutiner och nya regler.  Bli bekväm i din egen vardag först och främst, skapa dina egna rutiner och vanor i ditt nya liv , att hålla kvar vid gammalt får dig att må sämre och känna dig ännu mer ensam så bryt gamla mönster och gör det som faller dig in .  börja ät middag vid tv:n  tex, ta fika på balkongen med en god bok, börja bada istället för duscha osv.  Vartefter du hittar ditt eget liv så kommer också lusten att hitta på avkopplande saker som tex hobbys och nyfikenheten på nya utflyktsmål osv.  kanske den här semestern helt enkelt ska ägnas åt dig själv. Bara åk till fina badstränder, läsa böcker, se på dåliga tv-serier hela nätterna igenom, sola på balkongen, sippa billigt vin och lyssna på musik eller vad du nu vill göra, det kanske är vad du behöver för att kunna samla kraft och veta vad du vill göra med all tid du nu har. En tid för reflektion helt enkelt. 

Klart det inte är, men uppbrottet från exet var som sagt surt och jobbigt. Får väl bli en semester som bara blir som den blir. Nej jag får det inte roligare än vad jag gör det till, men det är just denna första semester som blir jobbig. Nästa blir nog bättre när man kommit längre och har vant sig. Har en vän som är singel och jag är imponerad av honom, för han kan göra vad som helst själv. Sen har han visserligen varit singel ett tag. Kommer säkert att bli bättre ju mer tiden går.
  • Anonym (hm)

Inget hindrar TS för att göra vad som helst heller, endast fantasin sätter gränserna. Man kan ha rätt kul på hemmaplan också bara man har bil och obegränsad mängd bränsle...

• Anonym (Surt)
    sorrow skrev 2014-07-06 10:51:48 följande:
    Jag vet inte vad jag ska göra med min tid, det som är med att företa sig saker att göra själv är att göra saker själv inte tar slut. Är du ensamstående gör du ju ALLT själv. När jag levde med min man gjorde jag saker själv med mer njutning. Egentid var oerhört värdefullt då, ta en shoppingtur, gå till gymmet, ta en promenad, gå på krogen med vänner what ever. Då hade jag någonstans, någonting att återvända till, nu är allt själv. Jag behöver inte egentid  nu, det är det enda jag har. Jag har klarat att sova ensam i tre månader, förutom med barnen, jag handlar, lagar mat, tvättar, går upp på morgonen, går till jobbet, betalar allt själv. Jag är ensam, pratar inte med någon efter att jag kommit från jobbet, knappt med någon på helgen. Jag gör allt för att jag måste men jag får inte bättre självförtroende för det, är inte lycklig över att klara allt själv. Tanken på att leva såhär i 7-10 år ger mig stark ångest. Snälla ni som blivit lämnade, inte har så många vänner, vad gjorde ni med er oändliga egentid? När och hur vände det? Hur lång tid tog det?  

Så är det för mej med. När vi var sambos och man gjorde saker utan honom så hade man någon att komma hem till. Nu hade ju vi inga barn ihop, som tur är. Så helst hade jag gjort mera saker med honom, men fick göra saker utan honom, (av olika anledningar) eller med någon vän. Då kunde vi tex titta på tv ihop, nu tittar jag nästan aldrig på tv, lagar i princip aldrig middag heller. Jag umgicks mycket mer med mina barn( som flyttat hemifrån) när vi bodde ihop, än nu. Vi ses mycket nu med, men sågs mer då. Det är deppigt att bli själv, om det inte är självvalt. Man får verkligen börja tänka annorlunda. Bara väntar på att denna semestern ska vara över. Kunde egentligen jobbat hela sommaren....
  • Anonym (Surt)
    Anonym (hm) skrev 2014-07-08 00:34:27 följande:
    Jag har full förståelse för TS önskan att komma till samma ö, visst är det härligt med vanor och komma till ett ställe man känner igen. Det är bra att du företar dig aktiviter...

Tack! Det är skönt om man åker själv där man känner igen sig. På samma gång vill jag och vill inte. Kommer ju att kännas deprimerande att sitta o äta ensam på favorit restaurangen, sitta ensam i baren där vi satt varje kväll, kommer nog jobbiga tankar fram. I vissa fall är det nog bara att ta tjuren vid hornen o bara göra.
  • Anonym (hm)

Men vad tusan om du nu känner det så tufft att åka till denna ön, pröva något nytt då. Utmana dig själv TS eller ta med en kompis och upptäck något nytt.
    Det kan ju bli tufft emotionellt för dig att fara tillbaka...låter faktiskt lite som att vrida kniven i bröstet. Åååh där åt vi middag...åååh där fikade vi osv.... Men samtidigt när man känner sig hemma så finns ju en viss trygghet.
    Men tänk om du stöter på mannen kanske med en ny kvinna....då kommer du slita ditt hår(det på huvudet)...en kalkylerbar risk.... Sen finns ju risk att dem du känner där börjar ställa jobbiga frågor, ja du vet vad jag menar...

Svar på tråden Semester= tråkigt?