• Nyfiken gul

Semester= tråkigt?

mitt tråkigaste svar är oftast det mest uppenbara, att bli sin egen bästa vän.

jag skulle mer än gärna trivas två veckor ensam på nån semesterort och bara umgås med mig själv och mig själv.. så underbart.  Helt enkelt för att jag trivs i mitt eget sällskap. 
    Jag skriver dagbok och kan ägna stor tid i ensamhet åt att utveckla tankar och funderingar och verkligen få tid att tänka färdigt det som snurrar i huvudet så det kan formuleras till ord och tankar och få mig att reflektera över det jag känner och vill göra i mitt liv.
    Jag kan i ensamhet sitta med en kopp kaffe och plöja bok efter bok och vara nöjd med den fiktiva personen som sällskap i boken och dricka mitt kaffe utan att någon stör mig. 
    Jag kan plugga mina noter och sjunga mina sånger som körsångare och solist och göra det 8 timmar i streck om jag så vill och veta att det låter jäkligt bra 
    Jag kan äta min middag och glo på folk eller sitta i min egen värld och läsa medan jag äter och känna hur skönt det är att slippa konversera med någon och faktiskt se fram emot att få vara ifred. 
    Göra saker på egen hand uitfrån vad JAG vill och vad jag personligen är intresserad av, vill jag plöja igenom sveriges samtliga kyrkor en semester i ensamhet så gör jag det för att det intresserar mig och har inget emot att göra det själv så jag kan få fokus på det som verkligen är intresset.  

osv osv.. 

jag gillar mig själv och har inga problem att hitta på saker för mig själv och uppskattar den tid jag har i ensamhet. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Semester= tråkigt?