Inlägg från: Coruscant |Visa alla inlägg
  • Coruscant

Varför vänder du inte på varorna?

Jag brukar för det mesta vända varorna rätt, och dessutom lägga upp dem som jag vill att de ska landa längst ner på bandet (tyngst först). Många som jobbar i kassan brukar sedan lägga ömtåliga varor (bröd, tomater etc.) åt sidan, högst upp så de inte mosas - men vissa bryr sig inte och låter till och med grattiskort åka med på bandet och vikas sönder - särskilt när ni bara pressar mellanbrädan över alla varor utan hänsyn! Varför gör ni så? Det ger ju inte mig större lust att vända streckkoden åt er... Give and take

• Coruscant

Rainbow gg - nu skrev jag ju att jag vände streckkoden rätt och la mina tyngsta varit först. Men eftersom jag oftast handlar på samma butiker - och vissa som jobbar i kassan inte bryr sig om mina varor, så är det de kassörerna som jag sedan inte bönder streckkoden rätt åt. För att själv hinna till bandet på andra sidan och packa varorna fort nog så de inte krossas.

Kortet som jag lägger på sist brukar åka ner på bandet i 5 fall av 10 - och medan jag är upptagen med att betala pressar kassören sönder kort, bröd och tomater etc. med mellanbrädan.

Svar på tråden Varför vänder du inte på varorna?