• Rainbow gg

Varför vänder du inte på varorna?

Jag jobbar i en butik där det vid bandet vid kassan står på en stor fin lapp att man ska vända streckkoden mot sig. Trotts detta så vänder nästan ingen på sina varor, vilket gör att jag måste göra det, vilket i sin tur gör att jag får ont i axlar och rygg- särskilt efter att jag fått vända ett 20-tal stora tunga varor.
    Det har kommit till en punkt där jag nu tackar alla kunder som vänt sina varor rätt samtidigt som jag får impulser (som jag inte genomför) att ta alla felvända varor riktigt långsamt.
    Det vi fått lära oss om dessa felvända varor är att inte lyfta något, vilket i princip alltid är omöjligt när man måste vända och vrida. Man får ha ont med andra ord.

Varför vänder inte DU dina varor rätt och, snälla, kan du göra det i fortsättningen?

• Svar på tråden Varför vänder du inte på varorna?
  • Majsan70

Många blir nog stressade när de skall packa upp sina varor tror jag? Tror att de måste slänga upp dem på bandet och att folk blir griniga i kön.
    Jag brukar stå  o kika just på hur folk gör och många av dem som bara slänger upp sakerna utan att vända dem rätt ser rätt stressade ut. 

• Rainbow gg
    Majsan70 skrev 2014-07-07 15:05:25 följande:

Många blir nog stressade när de skall packa upp sina varor tror jag? Tror att de måste slänga upp dem på bandet och att folk blir griniga i kön.

Jag brukar stå  o kika just på hur folk gör och många av dem som bara slänger upp sakerna utan att vända dem rätt ser rätt stressade ut. 

Vad jag sett så spelar det ingen roll om de tar det lugnt, stressar, har tre varor eller 40. De flesta vänder ändå inte. Och det tar ju inte så lång tid heller! Jag själv vänder alltid även om det är bråttom som fan för det går ju mycket fortare för kassören att få in alla varor. Så stressar man och inte vänder så tar det ju ändå "lång" tid
  • Nixon3

Handlar på COOP och använder blippen till 100 %.
    Varför stå i kassan och slänga upp varorna igen och sedan packa ner grejerna en tredje gång.
    Människor är bra dumma !

• L i n n

Jag vänder alltid rätt!

De gånger min pojkvän lägger upp varorna får jag alltid påpeka detta för honom och sen står jag och vänder rätt dem han lagt upp :)

För något halvår sedan fick jag höra av kassörskan i vår lokala Ica Supermarket att "det är så skönt att någon lägger varorna rätt, tack ska du ha".

TACK SKA DU HA, ville jag skrika för det berömmet hon gav mig. Haha.

• LillaJag06

Jag vänder alla varit 8/10 ggr.

Har själv stora problem med smärtor i alla leder och ska undvika att lyfta så gott det går.

Tyvärr har jag aldrig fått ett tack, någonsin utan någon kassörska :(

Jag gör det för deras/er skull, inte för min egna då mina problem blir värre.

Så tänk på att vissa faktiskt bryr sig om er och de som inte gör det skiter nog i vilket helt ärligt.

Jag är ensam i min umgängeskrets som gör det tyvärr.

• Aniiee

Jag vänder 95% av alla varor åt "rätt" håll, de tre gånger per år jag går till en vanlig kassa. Resterande 5% hittar jag inte streckkoden på Skäms

You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Rainbow gg
    Nixon3 skrev 2014-07-07 15:14:07 följande:

Handlar på COOP och använder blippen till 100 %.
    Varför stå i kassan och slänga upp varorna igen och sedan packa ner grejerna en tredje gång.
    Människor är bra dumma !

Min butik har ingen självblipp. Antagligen därför de använder kassan..
  • Nixon3
    Rainbow gg skrev 2014-07-07 15:21:35 följande:
    Min butik har ingen självblipp. Antagligen därför de använder kassan..
    Byt affär !
  • Liljekonvaljer
    Rainbow gg skrev 2014-07-07 14:59:03 följande:

Jag jobbar i en butik där det vid bandet vid kassan står på en stor fin lapp att man ska vända streckkoden mot sig. Trotts detta så vänder nästan ingen på sina varor, vilket gör att jag måste göra det, vilket i sin tur gör att jag får ont i axlar och rygg- särskilt efter att jag fått vända ett 20-tal stora tunga varor.

Det har kommit till en punkt där jag nu tackar alla kunder som vänt sina varor rätt samtidigt som jag får impulser (som jag inte genomför) att ta alla felvända varor riktigt långsamt.

Det vi fått lära oss om dessa felvända varor är att inte lyfta något, vilket i princip alltid är omöjligt när man måste vända och vrida. Man får ha ont med andra ord.

Varför vänder inte DU dina varor rätt och, snälla, kan du göra det i fortsättningen?

Jag vänder alltid varorna rätt för jag är varken lat, respektlös och ouppfostrad.
  • Liljekonvaljer
    Rainbow gg skrev 2014-07-07 15:13:06 följande:

Vad jag sett så spelar det ingen roll om de tar det lugnt, stressar, har tre varor eller 40. De flesta vänder ändå inte. Och det tar ju inte så lång tid heller! Jag själv vänder alltid även om det är bråttom som fan för det går ju mycket fortare för kassören att få in alla varor. Så stressar man och inte vänder så tar det ju ändå "lång" tid

De flesta i vår kommun vänder, för jag har också tänkt på detta och kollat in folk. De som är stressade gör berg, och tror att det går fortare, eller vad?
Svar på tråden Varför vänder du inte på varorna?