L i n n skrev 2014-07-07 15:14:44 följande:
Jag vänder alltid rätt!
De gånger min pojkvän lägger upp varorna får jag alltid påpeka detta för honom och sen står jag och vänder rätt dem han lagt upp :)
För något halvår sedan fick jag höra av kassörskan i vår lokala Ica Supermarket att "det är så skönt att någon lägger varorna rätt, tack ska du ha".
TACK SKA DU HA, ville jag skrika för det berömmet hon gav mig. Haha.
Precis så som jag gör nu för tiden, tackar de som vänt för att uppmuntra beteendet ;) Även JAG vill passa på att tacka dig för att du gör vår arbetsplats bättre med denna enkla gärning!
LillaJag06 skrev 2014-07-07 15:17:45 följande:
Jag vänder alla varit 8/10 ggr.
Har själv stora problem med smärtor i alla leder och ska undvika att lyfta så gott det går.
Tyvärr har jag aldrig fått ett tack, någonsin utan någon kassörska :(
Jag gör det för deras/er skull, inte för min egna då mina problem blir värre.
Så tänk på att vissa faktiskt bryr sig om er och de som inte gör det skiter nog i vilket helt ärligt.
Jag är ensam i min umgängeskrets som gör det tyvärr.
Det är jättesnällt av dig att vända trotts dina egna smärtor, och jag beklagar att ingen uttryckt sin uppskattning för din insats men JAG är iallafall väldigt tacksam!
Aniiee skrev 2014-07-07 15:18:39 följande:
Jag vänder 95% av alla varor åt "rätt" håll, de tre gånger per år jag går till en vanlig kassa. Resterande 5% hittar jag inte streckkoden på 
Det är förståeligt eftersom vi själva inte alltid kan hitta streckkoderna. Iallafall jag blir väldigt glad sålänge majoriteten av varorna är rättvända.
Om man säger såhär så har jag haft kassan i 2 timmar idag, vilket ju inte är så länge kan man ju tycka. Men jag sitter ändå hemma nu och har ont främst under skulderbladen på grund av att jag fått vända på tunga och otympliga saker väldigt många gånger, som microvågsugnar, grillkolssäckar och megastora balar toalettpapper. Hade de bara varit rättvända så hade jag nog varit smärtfri nu, och det är ju en så enkelt sak att titta och vända innan man slänger upp sakerna på bandet.