Varför vänder du inte på varorna?
Jobbar i kassan på City Gross och kan bekräfta det du skriver ts, att 98% av våra kunder INTE vänder streckkoden rätt och gärna bygger berg (finns även dom som bara tömmer korgen upp och ner). Och jag fattar inte heller varför? Om kunden lägger koden på rätt håll, går det snabbare för mig att scanna varorna. Så de som skyller på att de blir stressade när de ska packa upp för de tror de kommer ta längre tid för de ska leta upp streckkoderna - fel fel fel. Det blir nog ungefär samma tid (eftersom jag också kan jävlas lite ibland och vara seeeeg om en kund bara kastat upp sina varor) plus att jag sparar min stackars rygg och mina stackars axlar PLUS att Du troligtvis blir bemött med ett extra leende och kanske ett "tack för hjälpen" istället för att jag ska bli sur och få ont.
Sen fattar jag inte folk som lägger upp läskbackar, kattsand, 20 liter sköljmedel osv osv. Fattar ni inte hur tungt det är för ryggen att fösa dessa varorna? Flera ggr per dag, flera ggr i veckan = ton av onödig vikt som i slutändan ger mig förslitningsskador.