Inlägg från: snedtak |Visa alla inlägg
  • snedtak

Varför vänder du inte på varorna?

Jag vänder streckkoden rätt så länge det inte försenar arbetet. Jag vet nämligen var den sitter på de flesta varor jag köpet (mjölk, smör, ost). Annars tittar jag på varan medan jag lyfter den ur korgen istället för att först lägga den på bandet och sedan vända på den. Om jag inte hittar koden under den perioden (sker kanske 1 gång på 10 eller 20) så får det blir som det blir.

Däremot är jag nyfiken på hur ni föredrar att man lägger varorna när det är omöjligt att lägga dem rätt (i min affär är det min mig). Äggkartongerna har tex streckkod på ovansidan och kan inte direkt balanseras. Finns det ngn riktning som är andra bäst när den rätta inte funkar? *nyfiken*

• snedtak
    UniqueSnowflake skrev 2014-07-08 15:26:26 följande:

Du hade fel, det var Rwanda i Afrika som förbjudit plastpåsar.
    www.google.com/url&source=web&rct=j&ei=TvG7U7GQKYKp7AajtYCgCg&url=translate.google.com/translate%3Fhl%3Den%26sl%3Dsv%26u%3Dhttp://www.luf.se/files/uploads/Liberal_Ungdom_1_2009.web_.pdf%26prev%3D/search%253Fq%253Dliberal%252Bungdom%252Bplastkassar%252Bf%2525C3%2525B6rbjudit%2526client%253Dtablet-android-asus-nexus%2526rlz%253D1Y3NDUG_svSE539SE539%2526espv%253D1&cd=4&ved=0CC8Q7gEwAw&usg=AFQjCNG9Noj2WnXqrqgNQ53bCBFuO4OMsw&sig2=8Haj98WUOPKuVbDj4pqhkw

Verkar vara fler länder, tex.Kina och Sydafrika liksom städer som Mexico City har förbjudit plastpåsen.

en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_lightweight_plastic_bags
  • snedtak
    EnAnonumius skrev 2014-07-09 05:14:19 följande:
    Varför sitter du och upprepar det jag skrev om vilka hav de simmar i respektive saltmängder?  Jag hade ju knappast missat det... Cool

(Citera mig själv)
    Det är en signifikant skillnad mellan sill och strömming. Strömming är visso en släkting med sillen (jmf schimpans med människa i släktskap). Dessutom så simmar strömmingen i hav med lägre salthalter än sillen. Sillen föredrar hav med högre salthalter.
    Antagligen för att skillnaden mellan sill och strömming är geografisk. Jämför människa i Sverige och människa i Kina i släktskap.
Svar på tråden Varför vänder du inte på varorna?