Inlägg från: UniqueSnowflake |Visa alla inlägg
  • UniqueSnowflake

Varför vänder du inte på varorna?

Varför jag inte vänder? För att det har ändrats så mycket genom åren att det är svårt att hålla koll på det. Jag brukade vara jätteduktig och noga med det där. Vände alla varor rätt. Men så helt plötsligt ändrades det. På Ica skulle man göra si och på Coop så. Så fick jag höra att jag gjorde fel. Till slut blev det en sak för mycket att hålla reda på. Då skippade jag detta! Det är helt scanner/kassaapparat-standardiseringens fel. Men åtminstone lägger jag ner stora varor t ex flaskor.

Men var inte orolig. Snart är du ändå bortrationaliserad pga automaterna.

(.^_^.)
  • UniqueSnowflake

Jaså? I vilket land var det? I Spanien finns det livsmedelskedjor som ger bort plastpåsarna gratis = du gör ju reklam för dem när du sen går med påsarna.

skpklm skrev 2014-07-08 14:50:50 följande:
    I något land har man nyligen helt slutat med plastpåsar -  av miljöskäl.  Du råkar inte ha någon ryggsäck hemma?  Annars kan man investera i tygkassar.

(.^_^.)
  • UniqueSnowflake

Källa på det?

skpklm skrev 2014-07-08 14:58:52 följande:
    Barn som knappast börjat förskola får idag iPadnacke -  hänger du inte med?

(.^_^.)
  • UniqueSnowflake

Men snälla. Maten i Spanien kostar nästan hälften av vad den gör här. Går det bra för kedjan så finns pengarna säkert på ett PR-konto.

chrissepisse skrev 2014-07-08 15:00:44 följande:
    Då är kostnaden för påsar lagd på priset för varorna istället, det vill säga kunderna betalar för påsarna utan att tänka på det.

(.^_^.)
  • UniqueSnowflake

Du hade fel, det var Rwanda i Afrika som förbjudit plastpåsar.
    www.google.com/url&source=web&rct=j&ei=TvG7U7GQKYKp7AajtYCgCg&url=translate.google.com/translate%3Fhl%3Den%26sl%3Dsv%26u%3Dhttp://www.luf.se/files/uploads/Liberal_Ungdom_1_2009.web_.pdf%26prev%3D/search%253Fq%253Dliberal%252Bungdom%252Bplastkassar%252Bf%2525C3%2525B6rbjudit%2526client%253Dtablet-android-asus-nexus%2526rlz%253D1Y3NDUG_svSE539SE539%2526espv%253D1&cd=4&ved=0CC8Q7gEwAw&usg=AFQjCNG9Noj2WnXqrqgNQ53bCBFuO4OMsw&sig2=8Haj98WUOPKuVbDj4pqhkw

skpklm skrev 2014-07-08 15:05:46 följande:
    Visst,  livsmedelskedjorna vill såklart att vi alla går omkring som levande reklampelare!   Kanske Spanien fortfarande inte är föregångsland när det gäller mijötänk? Vill minnas att det var Tyskland.

(.^_^.)
  • UniqueSnowflake

Hm, vad jag alltid gjorde förut, tills jag fick höra att jag gjorde fel. Vände ean-koden mot kassörskan alltså.....

Sheltiegirl skrev 2014-07-09 11:23:56 följande:
    Jag vänder alltid sträckoden mot mig och lägger allt på ett led, inga varuberg här inte tycker det går jättefort att lägga upp allt rätt och gör det lite till en tävling för mig själv att inte sacka efter utan hela tiden ha en ny vara att lägga upp beredd.  Om man bara börjar med att vända alla sträckoder åt rätt håll lär man sig väldigt fort vart de sitter på olika varor, det tar mig kanske några sekunder extra att ställa dem rätt än att bara slänga upp dem.Men herregud varför finns det 2 st avdelningar för varorna tror du?? Handlar jag ensam hinner alltid kassörskan scanna allt innan jag ens hunnit ta fram mitt kort. När allt är betalt går det rätt fort att packa allt och bandet är tomt lagom till att nästnästa kunds varor är pågång.

(.^_^.)
  • UniqueSnowflake
    Speakers Corner skrev 2014-07-09 15:43:30 följande:
    Eller har muskelsjukdom och/eller nersatt syn. Du ska inte vara så snabb på att döma andra, du känner inte deras motiv eller liv.

(.^_^.)
  • UniqueSnowflake

Men blir det bättre om ni alla blir utbytta mot scanningsautomater?

(.^_^.)
  • UniqueSnowflake

Men duuh, ja? Kvittot ligger ju hos kassörskan /kassörskan och intimaste så nära mig.

skpklm skrev 2014-07-09 21:15:28 följande:
    Oj,  finns det kunder som väntar på att kassörskan ska ge dem kvittot?

(.^_^.)
  • UniqueSnowflake

Lol, precis.

Nayaa skrev 2014-07-10 00:13:51 följande:
    Kassor känns väl rätt ute ändå? Ska jag hålla på att leta efter streckkoder så kan jag lika gärna scanna varorna själv.

(.^_^.)
Svar på tråden Varför vänder du inte på varorna?