Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Varför vänder du inte på varorna?

Varför vänder du inte på varorna ???

Fast det gör jag. Alltid. Fick tom beröm va en riktigt vacker Fröken (?) i kassan. Hon frågade om jag själv jobbade i butik, "" sa jag... "det gör jag inte, jag brukar ställa upp varorna såhär

"Du är härmed min favoritkund" sa hon, och gav mig en riktigt rekorderligt smil. Kändes bra....Glad

Härligt, och jag gjorde bara som jag brukar....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    iceball skrev 2014-07-11 08:52:33 följande:
    Känns det bra att vara så slö att du inte ens kan använda 1-2 sekunder för att vrida varan rätt?
    En kassörska använder inte hela kroppen för att lyfta varorna, det är axlar som får mest stryk.

De lyfter långt mer än 120 kilo under ett pass och det är monotona rörelser,

det är det som är problemet. Men neeejdå, Micke ska minsann inte göra någon annans jobb, han har ju stämplat ut från sitt så då ska han inte lyfta ett finger för någon annan.
    Kassörskan lyfter 120 kilo under ett pass !!!

Knappast, det gör hon/ han inte...eller jo, det är lust det hon, eller han, gör. Fast du har samtidigt fel åt helvete.

"En kassörska betjänar i genomsnitt 48 kunder på två timmar. Hon slår in 16 varor i minuten, inklusive tiden för betalning. Vikten av varorna som hanteras på bandet är över ett ton, 1.000 kg, men kassörskan tvingas lyfta samma vara flera gånger för att skannern ska registrera EAN-koden. Det betyder ett ton varor i timmen."

Det finns en anledning till att jag underlättar i den mån jag kan. Genom att vända varorna rätt. 

Kram //Anton
  • Anton Chigurh
    skpklm skrev 2014-07-11 19:01:22 följande:
    Någon annan uppgav

att det snarare är
          500 kg i TIMMEN      man lyfter i kassan...
    Inte ens det räcker !!!

"En kassörska betjänar i genomsnitt 48 kunder på två timmar. Hon slår in 16 varor i minuten, inklusive tiden för betalning. Vikten av varorna som hanteras på bandet är över ett ton, 1.000 kg, men kassörskan tvingas lyfta samma vara flera gånger för att skannern ska registrera EAN-koden. Det betyder ett ton varor i timmen."

Det finns en anledning till att jag underlättar i den mån jag kan. Genom att vända varorna rätt. 

Kram //Anton
  • Anton Chigurh
    skpklm skrev 2014-07-11 22:03:03 följande:
    Varifrån kommer dina siffror?
    Finns en länk inlagd i mitt utomordentligt välformulerade inlägg....Glad
  • Anton Chigurh
    skpklm skrev 2014-07-12 07:37:49 följande:
    En länk?  I vilket av dina inlägg?
    270, och den finns också med i 271

Mycket nöje.Glad
  • Anton Chigurh
    skpklm skrev 2014-07-12 09:22:44 följande:
    Tyvärr,  jag hittar fortfarande  ingen hänvisning till källan där du hämtat citatet.
    Den ligger inbäddad i texten, är blåmarkerad.

Jag gör såhär:

LÄNK....KLICKA HÄR.
Svar på tråden Varför vänder du inte på varorna?