Inlägg från: Zoja |Visa alla inlägg
  • Zoja

Varför vänder du inte på varorna?

Jag har svårt att förstå de som inte vänder varorna åt rätt håll. Det går mycket snabbare för kassörskan att slå in, och det sliter mindre på hens leder. 

Ni som tycker att det inte är erat jobb att vända på varorna, fy fan vad egoistiska och lata ni är.

• Zoja
    Michael 310 skrev 2014-07-12 00:15:04 följande:
    Ser även att de klagar på buller , drag och nickelallergi risk där... Känns som om dom skulle behöva en inblick i hur det ser ut när man jobbar utomhus. Vi har ofta runt 20 knops vind på jobbet och på vintern ligger temperaturen oftast på 4-5 grade, appropå drag...  Ljudnivån på de ställen som det inte är tidsbegränsat uppehåll på ligger runt 70-75DB  Värsta områdena har runt 110 DB iof 6 min tidsgräns där, appropå buller...  Och allergi visst inte bra Vi hanterar Brine med en ph på upp till 14-15 som ibland sprutar ut ett par kubik över platsen där vi arbetar...  Tunga lyft ska jag inte ens gå in på . Men klagar absolut inte jag får bra betalt och trivs som fisken i vattnet, tycker bara det är åt helvete med gnälligt folk!
    Alla måste utgå från sig själva, vissa tycker att buller är jobbigt, vissa tycker att lyfta tungt är jobbigt och vissa tycker att prata med andra människor är jobbigt. Du kan inte bara utgå från dig själv, någon du tycker är lätt tycker någon annan är svårt.

Du skriver att du jobbar i kalla och högljudda miljöer, då har du troligtvis fått utrustning för det. Tror du att kassörskor får öronproppar, ordentliga kläder eller andra saker som skulle hjälpa dem?
  • Zoja
    Michael 310 skrev 2014-07-12 08:28:53 följande:
    Hörselkåpor får vi men kläder får vi skaffa själva. Men visst man ska utgå från sig själv, men trivs man inte på jobbet så byt?
    Man kan väl trivas trots att det är några saker man stör sig på? Sen är det inte alltid heller lätt att få ett nytt jobb bara sådär.
  • Zoja
    Kaupa Jaur skrev 2014-07-13 12:53:16 följande:

För att varje gång jag gör det suckar och stånkar både kassörskan och kön bakom och fäller kommentarer som "det där är ju inte nåt man måste göra vet du" och "men oj så duktiga vi var idag då...." och liknande.

Efter alltför många otrevliga upplevelser kastar jag numera upp mina varor och skyndar mig så mycket jag kan. (Och nej, jag var inte långsam från början.)

Därför, kära kassörska till TS, vänder jag inte varorna.

Det har jag aldrig märkt av, vad folk är märkliga.
Svar på tråden Varför vänder du inte på varorna?