Michael 310 skrev 2014-07-12 00:15:04 följande:
Ser även att de klagar på buller , drag och nickelallergi risk där... Känns som om dom skulle behöva en inblick i hur det ser ut när man jobbar utomhus. Vi har ofta runt 20 knops vind på jobbet och på vintern ligger temperaturen oftast på 4-5 grade, appropå drag... Ljudnivån på de ställen som det inte är tidsbegränsat uppehåll på ligger runt 70-75DB Värsta områdena har runt 110 DB iof 6 min tidsgräns där, appropå buller... Och allergi visst inte bra Vi hanterar Brine med en ph på upp till 14-15 som ibland sprutar ut ett par kubik över platsen där vi arbetar... Tunga lyft ska jag inte ens gå in på . Men klagar absolut inte jag får bra betalt och trivs som fisken i vattnet, tycker bara det är åt helvete med gnälligt folk!
Alla måste utgå från sig själva, vissa tycker att buller är jobbigt, vissa tycker att lyfta tungt är jobbigt och vissa tycker att prata med andra människor är jobbigt. Du kan inte bara utgå från dig själv, någon du tycker är lätt tycker någon annan är svårt.
Du skriver att du jobbar i kalla och högljudda miljöer, då har du troligtvis fått utrustning för det. Tror du att kassörskor får öronproppar, ordentliga kläder eller andra saker som skulle hjälpa dem?