Inlägg från: lykantrophona |Visa alla inlägg
  • lykantrophona

EXTREM getingfobi

Jag har inget bra tips till dig... Jag är själv rädd för getingar (fastän inte lika illa). Men min reaktion är verkligen inte att vifta omkring, utan oftast så fryser jag blickstill och försöker hålla igen mun och näsa. Ja, det är nog irrationellt, men jag får i stundens hetta lätt för mig att de skulle flyga in där... Eller ja, en gång när en geting faktiskt ilsknade till (min pojkvän slog till den, trodde det var en broms) och jagade mig, så sprang jag så fort jag kunde, gråtandes samtidigt. :|

Jag har heller aldrig blivit stucken, varken av getingar eller bin. Kanske föreställer jag mig att sticket är värre än vad det faktiskt är.

Det viktiga tycker jag är att du inte överför din rädsla på dina barn. Hur är det med den andra föräldern? Bor ni tillsammans? Tänker om det finns någon annan som kan hjälpa dig. Just det här med att skydda dina barn, genom att inte lämna över till barnvakt, är nog viktigt att släppa. Många barn får ett getingstick under uppväxten, men utan att bli traumatiserade av det.

Ibland hjälper det att ta reda på mer om det man är rädd för. Kanske om någon har en geting inuti en glasburk eller något, så skulle du kunna titta på den utan någon rädsla för att den ska sticka dig?

Som sagt, jag är nog inte mycket hjälp, getingrädd som jag själv är!

Svar på tråden EXTREM getingfobi