• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • lisenlisen
    Madelia skrev 2014-08-25 12:47:46 följande:
    Nej det är sant, men i mitt landsting är det bara RUL annars, så att åka och göra KUB bara blir ju samma antal UL som många ändå får gratis i sina landsting. Några fler extra utöver har jag inte tänkt tanken på att göra.

Jag var också i v.13 :) lycka till!
    Tack! Jasså har du redan varit? Hur mycket av bebisen ser man? :D 
  • Madelia
    lisenlisen skrev 2014-08-26 16:46:15 följande:
    Tack! Jasså har du redan varit? Hur mycket av bebisen ser man? :D 
    Ja, jag var i torsdags. Lade upp en bild här, men man såg ännu bättre i verkligheten och det var mycket bättre än vad jag förväntat mig så det var jättekul!
  • lisenlisen
    Madelia skrev 2014-08-26 21:03:20 följande:
    Ja, jag var i torsdags. Lade upp en bild här, men man såg ännu bättre i verkligheten och det var mycket bättre än vad jag förväntat mig så det var jättekul!
    Åh vad spännande! Jag hittade din bild längre bak i flödet :) Jag ska dit 9:e september. Min kille är tyvärr utomlands då med jobbet så jag får sitta där själv. Känns inte så kul, men men? 
  • Nixe

Någon vars symtom blev svagare kring vecka 10-11 här inne? Ska man bli orolig eller är det helt normalt? :-/

• Madelia
    Nixe skrev 2014-08-28 18:26:01 följande:

Någon vars symtom blev svagare kring vecka 10-11 här inne? Ska man bli orolig eller är det helt normalt? :-/

Jag har både hört och läst att det är väldigt vanligt iaf:) själv har jag knappt haft några symptom under hela tiden och det verkar ju se bra ut ändå så jag skulle inte tro du behöver oroa dig alls :)
  • Nixe
    Madelia skrev 2014-08-28 18:43:20 följande:
    Jag har både hört och läst att det är väldigt vanligt iaf:) själv har jag knappt haft några symptom under hela tiden och det verkar ju se bra ut ändå så jag skulle inte tro du behöver oroa dig alls :)
    Tack! Ja själv har jag inte haft så många symtom heller ärligt talat men jag har haft väldigt spända bröst och lite molvärk i magen och i ljumskarna. Helt plötsligt känns brösten små och totalt opåverkade och jag känner ingenting alls i magen. Små små detaljer och jag är säkert jättefånig men jag kan inte låta bli att oroa mig :-/ tack så mycket för lugnande ord iaf! {#emotions_dlg.flower}
  • Ludaca
    Nixe skrev 2014-08-28 18:26:01 följande:

Hej! Åh, här är en till! v. 10 nu och symtomen har verkligen avtagit. Känner mig faktiskt ganska orolig... :/
  • Nixe
    Ludaca skrev 2014-08-28 21:16:01 följande:

Hej! Åh, här är en till! v. 10 nu och symtomen har verkligen avtagit. Känner mig faktiskt ganska orolig... :/

Usch då är vi två :-/ idag kändes brösten lite större igen men det är nog bara inbillning. Kan bm lyssna på hjärtljuden så här tidigt? Har su pratat ngt med någon om försvinnande symtom? Har inskrivning på tisdag och går då in i v 12 (11+0). Sen förra veckan (10) känner jag mig inte gravid alls. Den där förlamande tröttheten bara försvann över en dag typ. Hoppas allt är bra med de små för oss båda!
  • Ludaca
    Nixe skrev 2014-08-29 06:11:25 följande:
    Usch då är vi två :-/ idag kändes brösten lite större igen men det är nog bara inbillning. Kan bm lyssna på hjärtljuden så här tidigt? Har su pratat ngt med någon om försvinnande symtom? Har inskrivning på tisdag och går då in i v 12 (11+0). Sen förra veckan (10) känner jag mig inte gravid alls. Den där förlamande tröttheten bara försvann över en dag typ. Hoppas allt är bra med de små för oss båda!
    Jag tyckte också att jag kände mig lite illamående idag igen, men det är verkligen inte som det har varit. Jag har inte pratat med någon förutom min mamma som säger att hon kände likadant i perioder när hon var gravid. Jag går in i vecka 11 imorgon och ska på inskrivning 9:e sept. Kommer då, om allt går som det ska, vara i v. 12+3. Jag har också funderat på om bm kan lyssna på hjärtljuden och jag tror att det ska gå, men jag vet inte om dem gör det under inskrivningen? Du kanske kan uppdatera mig om det eftersom du ska dit innan mig. 

Lycka till! 
  • Sanna&J
    Nixe skrev 2014-08-29 06:11:25 följande:

Mina symtom har börjat avta lite, dock medicineras jag mot mitt illamående och är sjukskriven ett par veckor till. Vet inte om bm kan lyssna på hjärtljudet, men om jag förstod min bm rätt så kan man inte det förrän v 16 så jag har fått tid till det 17/10... Lång väntan innan man får höra eller se det lilla livet!

Ngn som drömt om bebisen? Själv drömde jag att jag födde en son för en vecka sedan.
Svar på tråden BF Mars 2015