Inlägg från: Anonym (Beroende) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beroende)

Beroende av oxycontin

Jag var beroende av smärtstillande tabletter också. Oxy, dolconting, tramadol, kodein. Ja, ALLT :)
    i några års tid, började väldigt ung. Hamnade på behandlingshem, rymde, hamnade på akademiskas avgiftning 2 gånger men började igen. Det är ett helvete och det jag ville knappt sluta för avsändningen jag fick var olidlig. Det värsta jag känt fysiskt och psykiskt. 

Ren nu sen någon månad tillbaka, suget finns men den här gången vann min vilja. Jag klarade att sluta själv. Trappade ner själv med hjälp av andra läkemedel.

• Anonym (Beroende)
    Anonym (beroende må ggr.) skrev 2014-07-22 18:49:47 följande:

Låter som du nöjjes tog också.

Stämmer detta?

man ska inte ta dessa mediciner/droger för nöjje´s skull.

Det slutar med för många djupa beroenden.

Nöjes tog? Som att jag tog preparaten för att jag ville och inte behövde egentligen? Jag behövde dem inte, köpte svart. Ung och nyfiken och orädd.

Självklart vet jag att man inte ska ta för nöjets skull hehe. Vilken pundare gör det liksom? Efter ett tags användande var det roliga över och jag använde för att kunna vara normal.

Trappade inte ner med andra läkemedel för nöjets skull heller. För min skull, mitt liv skull.
  • Anonym (Beroende)

Många jag känner pundar på opiater. Det är nog mer vanligt än du kan föreställa dig faktiskt, tyvärr.

Jag började med droger för att dämpa mina känslor, ångest, socialfobi och depression. Nästan 5 år, jag är 21 idag och har det mesta ordnat i mitt liv.

Lillasyster är även hon på behandlingshem, har vart på olika ställen i snart 2 år. Mormor, mamma också. Pappa alkoholist.

Men. Det går att sluta, med eller utan hjälp. Det suger och är helt värdelöst att sluta. Bara tanken på abstinens och AT får mig att vilja spy. Men det är så jävla värt och kommer vara det bästa du gjort i ditt liv.

Svar på tråden Beroende av oxycontin