• Natulcien

6-månaders som vägrar sova,flaska och napp. endast bröstet.

Väldigt konstiga råd du fick av BVC. Vad skulle bli bättre av att sluta med amning? Och somna själv gör nästan inga 6-månaders.

Men hon är ju på väg in i separationsfasen, så jag skulle inte "bråka" för mycket med henne just nu.
    Kan hon inte få somna i din famn och sova nära dig (i TV-soffan eller var du nu är?) tills du ska sova?
    Har du provat att liggamma henne i en fullstor säng, t.ex. er säng, så att du slipper flytta henne när hon har somnat, utan att hon kan ligga kvar där?

• Natulcien
    josefin125 skrev 2014-07-10 22:24:26 följande:

Ja jädra kärring faktiskt. Kan ju inte sluta amma när hon inte tar flaskan, i denna värme. Jo hon ligger hos mig till slut varje natt. Men hon ska ligga på mig, börjar bli väldigt tungt och det känns i kroppen. Jag sa till henne på BVC att hon är väl i en anknytningsperiod men ville ju veta hur mkt jag ska göra som hon vill. Jag kan ju inte gå och bära på henne flera timmar om dagen. Hon sitter alltid där jag är, så jag lämnar ju inte henne o går till ett annat rum. Men hon vill helst va nära hela tiden, men jag måste ju kunna laga mat, hänga tvätt o allt sånt utan att hon ska bli hysteriskt ledsen.

Bärsele eller bärsjal?
  • Natulcien
    josefin125 skrev 2014-07-11 11:33:25 följande:
    Det har jag och använder men vid matlagning och hänga tvätt funkar det inte.
    Ok. Vad har du för sjal/sele då? Jag både lagade mat och hängde tvätt med sonen i bärsele.
    Kanske sånt kan vänta tills pappan är hemma annars?
  • Natulcien
    josefin125 skrev 2014-07-11 13:23:30 följande:
    Baby Björn. Hon väger 8,5 kg och att böja sig o hänga tvätt blir ju väldigt tungt. Hon sitter ju utåt och jag tkr inte det känns så tryggt att stå vid spisen när hon sparkar och viftar. Dessutom är hon lång så jag ser inte mkt med henne framför mig.

Absolut kan det det men det är dock ända tiden min stora flicka kan få uppmärksamhet, så jag prioriterar hellre att hon får egen tid med ngn än att han ska styra med sånt när han kommer hem 17:30.
    Ok. Nä, Babybjörn är ju inte så bra, varken för barnet eller bäraren. Satsa på en ergonomisk bärsele istället. Barnet ska ju helst kunna sitta i grodposition för att skona ryggen. Det finns bra och hyfsat billiga sådana på Blocket/Tradera. Vi hade en Manduca. Jättebra sele!

Men bebisen i sele så kan du ju dessutom ägna dig helhjärtat åt ditt stora barn medan bebisen bara "hänger med". Glad
Svar på tråden 6-månaders som vägrar sova,flaska och napp. endast bröstet.