Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

6-månaders som vägrar sova,flaska och napp. endast bröstet.

josefin125 skrev 2014-07-11 11:33:25 följande:
    Det har jag och använder men vid matlagning och hänga tvätt funkar det inte.
    Nu är hon ju så stor att du kan bära henne på ryggen, då fungerar matlagning och att hänga tvätt och leka med äldre syskon bättre . Och ja, mina barn har i mångt och mycket burits större delar av dagen i den åldern. Försök att vara ute mycket. Ta med stora och lilla och "skit" i alla måsten hemma .

Annars så låter hon inte onormal på något sätt för åldern. Förstår att din äldsta också vill att du nattar. Min yngsta är 1 år och sedan har jag en 5-åring och en 6-åring. Jag och deras pappa nattar alltid varannat av de stora barnen och så är yngsta med mig vanligtvis. Tidigare så ammat jag minstingen medan jag satt eller låg bredvid mitt äldre barn. Nu har de hamnat i ofas sömnmässigt, så vår  numera 1-åring stuffar runt och leker i storebroderns rum och med storebror i sängen (som givetvis då inte somnar) och sedan när den andre storebrodern somnat så tar pappa 1-åringen och jag ligger kvar och somnar det barn jag är med.
  • Flickan och kråkan
    josefin125 skrev 2014-07-11 13:23:30 följande:
    Baby Björn. Hon väger 8,5 kg och att böja sig o hänga tvätt blir ju väldigt tungt. 
    Skaffa en riktig ergonomisk bärsele istället! Ditt liv kommer att få ett lyft....lovar
  • Flickan och kråkan
    josefin125 skrev 2014-07-11 16:33:50 följande:
    Oavsett bärsele så blir det ju tyngden. O jag går regelbundet på massage men har blivit avrådd från att bära för mkt med sele just för att axlar o nacke inte fixar det. Så jag skulle ju behöva en sele som inte alls belastar nacke och axlar men det måste ju bäras upp av ngt.
    Den stora skillnad är att du med en babybjörn (om det inte är en comfort carrier) bär med just axlar och rygg. Barnet hänger på dina axlar som om du bär något tungt i en vanlig skolryggsäck. I en ergonomisk bärsele bär man vikten på höfterna. Axelremmarna är bara där för att hålla upp panelen så att barnet så att säga inte ska ramla ner .

Vi har inte vagn alls och har inte haft det till något av barnen. Jag är liten och tanig och bär alltså regelbundet dagligen tills de är sådär 3 år. Det hade inte varit att tänka på i en babybjörn. Sedan är det ju en väldig skillnad på att bära ett tyngre barn på ryggen och på mage. 
  • Flickan och kråkan
    josefin125 skrev 2014-07-11 17:27:50 följande:
    Som sagt, jag bär barn dagligen upp till de är 3 år utan problem. I den du har på bilden får jag ont om jag bär en 2-månaders längre stunder.

Nej, det är inget problem att få upp en halvåring på ryggen själv .
Svar på tråden 6-månaders som vägrar sova,flaska och napp. endast bröstet.