• couleours

Gravida Vallentuna/Täby 2014?

Hej! Jag är 25 år gammal med en dotter på ett år. Vi väntar tillökning i mitten på december och är precis inflyttade till Vallentuna. Jag söker därför efter någon som är i samma situation, antingen om du väntar ditt första barn eller har barn sedan tidigare - det spelar ingen roll! Vill så gärna träffa andra med barn att ta en promenad med, fika och spendera någon av de långa dagarna med. Någon? :)

• Svar på tråden Gravida Vallentuna/Täby 2014?
  • kossan
    SidneyH skrev 2014-07-21 16:30:48 följande:
    Två motagningar??! Finns väl typ minst 10 st i sthlm?!? Eller ? Jag gjorde mitt tidiga UL hos ultraljudsbarnmorskorna i liljeholmen!
    Ja jag går hos bm i Vallentuna och fick välja på massa olika mottagningar för att göra ul.

Dock fanns inte Danderyd som alternativ även om ultragyn ligger där, men de tar tydligen mest emot akutpatienter och inte tidsbokningar från bm! ;)
  • APers

Jag mår bra. Var på Grönan igår & gick lustiga huset. Kände då när jag gick i en trappa där inne med höga kliv att det tryckte mycket på magen. Det känns konstigt i magen när jag ligger & vänder på mig. Livmodern blir ju inget mindre precis & det känns. Annars så mår jag som innan jag blev gravid.

Hur mår du?

• SidneyH

Jag mår bra, kissnödig och lite tröttare än vanligt bara. Kände av bebisen för första gången för tre dagar sedan och igen igår!!! Häftigt!!! Längtar tills det blir tydligare och mer ofta!!

• APers

Hur går det med er alla? Tyst i tråden nu.

Är ni aktiva i andra trådar eller har ni bara fullt upp? Är ni intressant av att skapa en fbgrupp? Helt sluten & osökbar?

Idag är det RUL. Ojojoj... :)

• couleours

Hej på er! Jag har haft fullt upp på senaste och därför inte kunnat vara aktiv, dottern har börjat förskola!

Kanske är smartast som APers föreslår, med en Facebook grupp? Jag inbillar mig att man är mer aktiv där och så får vi ju även ett ansikte på varandra och lättare att vara spontan om någon skulle vilja ha mer kontakt IRL. Jag är på iallafall!

Hoppas ni mår bra, själv känner jag mig väldigt ogravid fortfarande, förutom lillan som sparkar o har sig.

Hoppas RUL gick bra APers!! :)

• APers

Det gick bra & fick reda på att det var en liten flicka där inne. :)

• SidneyH

Ååh grattis till lilla flickan!! Vi var ju oxå på rul igår och fick se en fin liten pojke!! Känns så roligt.

Facebook-grupp låter som en smidig ide!!

• Naadjaa

Hej :) jag är inne på sista semester dagarna nu och har haft fullt upp dessa veckor:)

Men en Facebook grupp låter ju bra tycker jag med.

Nu börjar min mage att bli riktigt rund och go, så härligt:) nu har vi fullt upp med att bestämma oss för en barnvagn. Hehe

Svar på tråden Gravida Vallentuna/Täby 2014?