• Anonym (sviken)

Min man lämnade mig och våra 4 barn för sin nya kvinna som han träffat i 1 helt år bakom min rygg...

Min man som varit mitt allt sen 12 år tillbaka har nu sagt att han vill skiljas. Han kom hem igår efter ett storbråk oss emellan i onsdags då han stack hemifrån, stängde av sin mobil och gick ej att nå på något sätt. Bråket handlade om den kvinna som jag har misstänkt vara hans älskarinna under några veckor, men det var mycket värre än så. Dom träffades för 1 år sen och som han förklarade för mig så blev dom totalförälskade och har träffats regelbundet ända sen dess. Under perioden som dom möttes så låg jag på BB med vår yngsta. Han ville lätta sitt hjärta nu och orkade inte hålla tillbaka längre. Den nya kvinnan är tydligen gravid och dom ska ha barn i januari.

Efter att hans släppt den här bomben över mig så går han för att packa kläder, dator och andra tillbehör. Samtidigt klänger sig våra barn kring honom och vill kramas och undrar vart han varit, då snäser han åt dom att gå till mig. Jag själv sitter kvar i köket och är och är i totalchock. När han packat det nödvändigaste så kommer han tillbaka till köket och säger att han hör av sig när han vill träffa barnen och tillägger dessutom att vi måste prata ang vårat hus, bil o båt m.m Men det kan vänta sa han som att det var helt normal situation. Sen försvinner han ut och jag rusar då upp för att titta vart han tar vägen och ser då att en kvinna sitter i en bil utanför vårat hus och väntar på honom. Jag är alldeles förlamad av sorg, ilska och bevikelse. Han lämndae vårat hem utan att ge våra barn ens en kram eller en blick. Nu är jag alltså ensam med 4 småbarn, hus, ekonomi m.m m.m Idag åker vi till mina föräldrar, jag behöver hjälp att gå igenom detta... 

Vem är denna man, inte den mannen jag träffade för 12 år sen som varit mitt allt och en helt underbar pappa! Kan verkligen kärleken till en annan kvinna radera ut hans tidigare liv!?

• Svar på tråden Min man lämnade mig och våra 4 barn för sin nya kvinna som han träffat i 1 helt år bakom min rygg...
  • ÄngDal
    andurdis skrev 2014-08-21 14:40:22 följande:

Vojne vojne TS, som jag skrev tidigare skaffade jag ett konto här bara för att kunna kommentera i din tråd eftersom jag blev så extremt illa berörd av din exmans beteende. Jag har en ganska krass syn på otrohet, rent statistiskt så är väääldigt många otrogna och jag tror ärligt talat inte att livslång monogami passar så värst många människor, men din exmans beteende går över alla gränser för hur man beter sig mot sina medmänniskor. Sällsynt svinigt om du frågar mig.

*Han bedrar dig när du ligger på BB. Alltså jag dör, vem fan gör något sådant?

*Han kör dubbelspel ett helt år. Alla de ljuva ord och framtidsplaner och skönt sex som ni hade hade han säkerligen med den andra kvinnan också, annars hade knappast det hållit ett helt år. Att vara otrogen eller bli förälskad i någon annan är en sak men att ljuga och stjäla av sin partners tid under ett helt år och inte låta partnern veta och välja- det är så jävla svinigt.

*Han gör sig okontaktbar när han berättat för dig. I dagar!

*Han snäser åt barnen och lämnar dig med dem när du är chockad och förkrossad. En normal människa som lämnar sin partner berättar när barnen inte är hemma och erbjuder sig sedan att ta hand om allt tills den andre kommit på fötter igen.

*Han åker utomlands och lämnar dig återigen att styra upp allt. Dessutom fortsätter han att ljuga, trots att han lämnat dig.

*Han introducerar barnen för den nya utan att förbereda dem- vem fan gör så mot sina barn?

*Han lämnar för tidigt när han har umgänge och tar för givet att han kan lämna till dig när det passar honom- han tar dig för given. Vilken skitstövel!

*Han accepterar att radera dig och era barn ur sin dator. Om min partner hade begärt det hade relationen varit över- du är hans barns mamma och han stod inte upp för det utan gjorde precis som hon ville, vilken jäkla mes!

*Så vill han plötsligt prata när du just tagit dig ur den första chockfasen och då respekterar han inte ditt nej! Alltså, jag är förstummad!

TS, jag är ledsen att säga det men det här låter som en av de mest oattraktiva män jag har hört talas om. Och eftersom du inte märkte något på ett helt år så lär han vara en sällsynt skicklig lögnare.

Lyssna på detta, TS, och ge honom inte tillfredsställelsen att få dig på rygg igen.

Du har haft sex med honom minst fem gånger i veckan säger du. Plus att han knullat sin älskarinna.

Säg nej nu och låt honom må ännu sämre. Han är inte värd att få knulla mer nu. Får han det, vinner han på nytt.
  • Anonym (Glöm ej)
    andurdis skrev 2014-08-21 14:40:22 följande:

Vojne vojne TS, som jag skrev tidigare skaffade jag ett konto här bara för att kunna kommentera i din tråd eftersom jag blev så extremt illa berörd av din exmans beteende. Jag har en ganska krass syn på otrohet, rent statistiskt så är väääldigt många otrogna och jag tror ärligt talat inte att livslång monogami passar så värst många människor, men din exmans beteende går över alla gränser för hur man beter sig mot sina medmänniskor. Sällsynt svinigt om du frågar mig.

*Han bedrar dig när du ligger på BB. Alltså jag dör, vem fan gör något sådant?
    *Han kör dubbelspel ett helt år. Alla de ljuva ord och framtidsplaner och skönt sex som ni hade hade han säkerligen med den andra kvinnan också, annars hade knappast det hållit ett helt år. Att vara otrogen eller bli förälskad i någon annan är en sak men att ljuga och stjäla av sin partners tid under ett helt år och inte låta partnern veta och välja- det är så jävla svinigt.
    *Han gör sig okontaktbar när han berättat för dig. I dagar!
    *Han snäser åt barnen och lämnar dig med dem när du är chockad och förkrossad. En normal människa som lämnar sin partner berättar när barnen inte är hemma och erbjuder sig sedan att ta hand om allt tills den andre kommit på fötter igen.
    *Han åker utomlands och lämnar dig återigen att styra upp allt. Dessutom fortsätter han att ljuga, trots att han lämnat dig.
    *Han introducerar barnen för den nya utan att förbereda dem- vem fan gör så mot sina barn?
    *Han lämnar för tidigt när han har umgänge och tar för givet att han kan lämna till dig när det passar honom- han tar dig för given. Vilken skitstövel!
    *Han accepterar att radera dig och era barn ur sin dator. Om min partner hade begärt det hade relationen varit över- du är hans barns mamma och han stod inte upp för det utan gjorde precis som hon ville, vilken jäkla mes!
    *Så vill han plötsligt prata när du just tagit dig ur den första chockfasen och då respekterar han inte ditt nej! Alltså, jag är förstummad!

TS, jag är ledsen att säga det men det här låter som en av de mest oattraktiva män jag har hört talas om. Och eftersom du inte märkte något på ett helt år så lär han vara en sällsynt skicklig lögnare.

• Anonym (Glöm ej)

Hej TS!

Hur har det gått? Säg inte att ni låg med varandra??
    Jag kan förstå att du vill hämnas på älskarinnan. Men bästa hämden är egentligen att hämnas på din man. Om jag skulle varit du, hade jag träffat den snygge brandmannen istället. Visat exet att du visst kan leva utan honom.

• Anonym (sviken)

Jag förstår att många av er blev besvikna, men även många förstod mig. Det var nåt jag var tvungen att göra, jag tänkte absolut inte så förra veckan nej, absolut inte.. Tanken har växt fram sen i lördags och jag gjorde det och nej jag ångrar mig inte... Jag kan säga att jag för ett ögonblick inte glömt bort vad han gjort mot mig dom 6 senaste veckorna, jag har varit i helvetet och tillbaka..
    VI hade sex ja, flera gånger om och jag kan säga ärligt utan att skämmas, det var totalt galet, skönt och underbart.. Ännu en surrealistisk upplevelse, jag både älskar och hatar denna mannen o dom känslorna i kombo gav mig en grym upplevelse sexuellt.. Vi både älskade och knullade om vart annat.. Vi somnade 4 i morse och innan vi somnade så pratade vi en hel del. Han berättade det som jag misstänkt ang den nya. Deras bråk handlar om mig, våra barn, hans (och även min) vänner, och även om hans föräldrar.. Den nya kvinnan är så totalt ointresserad av hela hans liv, hon vill inte en kännas vid våra barn, När hon träffat våra barn så har hon knappt tittat på dom eller pratat med dom m.m Han kände tillslut att det inte kommer att fungera att bo tillsammans med henne. Dom ska vara särbos lr nåt, jag vet inte och han vet inte själv hur han vill fortsätta med henne..

MEN jag kan säga att jag INTE fallit, utan tvärtom! Jag känner mig starkare än nånsin. VI kommer inte att fortsätta som ett par, utan vi ska sälja huset, fortsätta med den påbörjade skilsmässan m.m Kort och gott, jag vill inte ha tillbaka honom.. Han frågade lite försiktigt om jag ev kan tänka mig att börja om med honom längre fram och jag sa bara att jag har ingen aning faktiskt.. VI har 6 månaders betänketid innan skilsmässan går igenom så ja vem vet.. Men just nu vill jag fokusera på mig, barnen, boende, jobb, ekonomi, så småningom börja dejta... Ja vi pratade massor och skulle jag berätta allt så blir det en bibel här..
    Ang könssjukdomar, så vet jag att hon inte har nåt pga att hon är inskriven på MVC och vid inskrivning tagit tester. Så jag är inte orolig..

Nu är jag hemma hos mina föräldrar igen, har alla mina 4 troll runt omkring mig i sängen i en enda röra <3
    Imorgon nya tag med inskolningar, träffa mäklare m.m

Jag och exet kommer att fortsätta kontakten men då endast ang barnen.. Han vill mer men jag vill att saker och ting reds upp, svalnar...  Han ska bli pappa igen om inte så lång tid så nja han får lägga fokus på barn, boende och jobb.. Hur han och den nya löser allt det skiter jag fullständigt i. Jag är dock tacksam att han såg lr anade hur framtiden för våra barn skulle bli med henne som bonusmamma. Sen kan det hända att hon ändrar sig men ja det får vi väl se...

• Anonym (sviken)
    andurdis skrev 2014-08-21 15:37:26 följande:

Jag funderar på en annan sak. Hur jämlikt har ert förhållande varit? Nu kanske det inte har varit något ni eftersträvat och alla familjer gör ju sina val men det låter lite som om du har fått dra ett tungt lass TS.
    Ni har fyra barn under 7, vilken superkvinna du är som inte gått under den här sista månaden! Jag blir utmattad av bara tanken. Jag har också fyra barn men avsevärt mycket större åldersspann och ändå kan jag vara slut efter semestern, även utan kärlekssorg!

Det låter som om mycket sker på hans villkor. Han kommer och går som han vill, försvinner från ansvar när det passar honom och tjatar sönder dig efter kontakt när han vill prata och förklara. Han lämnar hus och hem och barn och vet att du styr upp situationen. Har han varit pappaledig? Har han tagit ansvar eller har han bara varit en extrabonus som lekt och busat? Har ert förhållande alltid varit efter hans spelregler? 

Var rädd om dig nu TS!

Tack {#emotions_dlg.flower}
    Du får spy hur mkt galla du vill över honom för det är han värd ;)

Saken är den att han har eget företag och jobbat extremt hårt sen han startade det för 10 år sen, han har byggt upp ett väldigt vinstgivande företag med flera anställda osv Jag har fått tagit det mesta hemma sen vi fick barn Ja men jag har själv tyckt att det varit okej. Jag har ju nästan varit gravid och föräldraledig i över 6 år och tyckte som sagt att jag kunde dra det stora lasset hemma då.. Han har tagit mkt ansvar när det kommer till barnen Ja, när den yngsta föddes så kom ju saker och ting lite som en chock pga hans sjukdom som vi sakta men säkert fick lära oss att hantera på flera sätt. Jag låg inne till och från på sjukhus med minstingen dom första 6 månaderna vilket var väldigt tungt.. Han tog då hand om barnen ( dom bodde även växelvis hos mor och farföräldrar) i vissa perioder pga att han måste kunna sköta företaget ( och nu vet jag ju vart han var när han inte hade barnen, tog hand om henne)...

Ni är så många som har skrivit så¨mkt bra saker, tack Hjärta Kan säga att jag tar åt mig av allt på både gott ont och jag respekterar verkligen era åsikter. Men detta är mitt liv och endast jag vet hur det är att gå i mina skor.. Ibland vet jag ju verkligen inte hur fan jag ska gå vidare och hantera vissa situationer.. Jag känner mig lite som en blind som famlar och även ibland ramlar ( oj det rimmade) men på nåt sätt så ska jag med vissa hinder hitta ut igen... 
  • Anonym (Moa)

Ha inte dåligt samvete ts för att du hoppade i säng med ditt x. Även om det är emot alla regler så tror jag att du behövde det. Njut i stället av att du vet att du kan få honom om du vill.

När det gäller den nya tjejen. Lägg inte över någon ilska på henne. Egentligen är hon ju som du också ett offer. Se henne enbart som ett "det" som är mor till dina barns halvsyskon, inget annat. Var lugn och helt neutral när det gäller henne utåt sett, det vinner du på. Tänk dej själv om situationen skulle varit den omvända. När du träffade din man hade han redan 4 barn som du skulle förhålla dej till och interagera med samtidigt som du själv var förstföderska och väntar ert första barn tillsammans. Det är dömt att misslyckas innan det ens börjat. Hon har redan fått sitt "straff" vare sej dom håller i hop eller går i sär.

Fokusera enbart på dej själv och dina barn och vad du mår bra av   och skit i dom 2 som ställt till det. Det enda dom egentligen kan göra är att röra till det mer medans du sitter jämte och ler =)

• Anonym (Glöm ej)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-21 22:17:54 följande:

Han berättade det som jag misstänkt ang den nya. Deras bråk handlar om mig, våra barn, hans (och även min) vänner, och även om hans föräldrar.. Den nya kvinnan är så totalt ointresserad av hela hans liv, hon vill inte en kännas vid våra barn, När hon träffat våra barn så har hon knappt tittat på dom eller pratat med dom m.m Han kände tillslut att det inte kommer att fungera att bo tillsammans med henne. Dom ska vara särbos lr nåt, jag vet inte och han vet inte själv hur han vill fortsätta med henne..

Han frågade lite försiktigt om jag ev kan tänka mig att börja om med honom längre fram och jag sa bara att jag har ingen aning faktiskt..

Han vill mer men jag vill att saker och ting reds upp, svalnar...  Han ska bli pappa igen om inte så lång tid så nja han får lägga fokus på barn, boende och jobb.. .

Tack för uppdateringen! Förkortar ditt inlägg ovan, och tog med det som jag vill betona.
    Han är fortfarande ett svin, tycker jag. Bara för att det går dåligt med den nya, så VILL han ha dig tillbaka. Hans beteende får mig att spy.Kräks

Det var ändå bra att du inte föll för honom igen och att det endast var lust som du kände hoppas jag?!

Han är nu otrogen mot älskarinnan. Det säger en hel del, eller hur?
    Jag önskar dig all lycka, och hoppas att du blir ännu lyckligare framöver.
    Ge ditt hjärta till rätt man. Glöm ALDRIG vad han har gjort mot er. 
  • Anonym (sviken)
    Anonym (Moa) skrev 2014-08-21 22:38:40 följande:

Ha inte dåligt samvete ts för att du hoppade i säng med ditt x. Även om det är emot alla regler så tror jag att du behövde det. Njut i stället av att du vet att du kan få honom om du vill.

När det gäller den nya tjejen. Lägg inte över någon ilska på henne. Egentligen är hon ju som du också ett offer. Se henne enbart som ett "det" som är mor till dina barns halvsyskon, inget annat. Var lugn och helt neutral när det gäller henne utåt sett, det vinner du på. Tänk dej själv om situationen skulle varit den omvända. När du träffade din man hade han redan 4 barn som du skulle förhålla dej till och interagera med samtidigt som du själv var förstföderska och väntar ert första barn tillsammans. Det är dömt att misslyckas innan det ens börjat. Hon har redan fått sitt "straff" vare sej dom håller i hop eller går i sär.

Fokusera enbart på dej själv och dina barn och vad du mår bra av   och skit i dom 2 som ställt till det. Det enda dom egentligen kan göra är att röra till det mer medans du sitter jämte och ler =)

Tack fina du {#emotions_dlg.flower} 
    Nej min fokus kommer absolut inte att ligga på henne, tar för mkt onödig energi..
  • Anonym (sviken)
    Anonym (Glöm ej) skrev 2014-08-21 22:39:54 följande:
    Tack för uppdateringen! Förkortar ditt inlägg ovan, och tog med det som jag vill betona.
    Han är fortfarande ett svin, tycker jag. Bara för att det går dåligt med den nya, så VILL han ha dig tillbaka. Hans beteende får mig att spy.Kräks

Det var ändå bra att du inte föll för honom igen och att det endast var lust som du kände hoppas jag?!

Han är nu otrogen mot älskarinnan. Det säger en hel del, eller hur?
    Jag önskar dig all lycka, och hoppas att du blir ännu lyckligare framöver.
    Ge ditt hjärta till rätt man. Glöm ALDRIG vad han har gjort mot er. 
    Tack {#emotions_dlg.flower}
    Jag har snarare blivit ännu mer beslutsam under dagens gång på vad jag vill med mitt liv från och med nu...
    Känner mig på nåt sjukt sätt nöjd över att jag som sagt fortfarande kan få honom.. Låter säkert löjligt men för mig känns det som en liten seger.. Plus att jag nu klargjort för honom att han inte har en solklar väg tillbaka till mig..
  • Anonym (Moa)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-21 22:41:10 följande:
    Tack fina du {#emotions_dlg.flower} 
    Nej min fokus kommer absolut inte att ligga på henne, tar för mkt onödig energi..
    Jag kanske är lite elak, men det är lite rätt åt ditt ex också. Han fick en påminnelse av vad det är han offrat. Om du är bestämd med att du inte vill att det ska bli ni igen nu,  så är er natt i går en ganska bra käftsmäll tillbaka för allt han gjort dej =)
Svar på tråden Min man lämnade mig och våra 4 barn för sin nya kvinna som han träffat i 1 helt år bakom min rygg...