Behöver hjälp att hitta rätt sulky
Brio spinn. Har allt utom luckan tror jag.
Brio spinn. Har allt utom luckan tror jag.
För en ettåring är väl prio 1 att den är vändbar så då kan man satsa på njoy bubble, bugaboo Bee eller babyjogger city versa.
håller med - det är ju bättre att känna sig för så man vet vad som passar ens eget barn!
min 1an höll på att vända huvudet ur led för att kunna titta var vagnen var på väg redan vid 8-9 mån, medan 2an var nöjd med att bara titta på sin mamma tills hon var tv år!
Jag är säker på att de barnläkare och forskare som står bakom rekommendationerna inte tar dem ur luften, även om man givetvis får anpassa efter sin egen situation. Det är även stor skillnad på 12 och 18 mån.
Jo, det är säkert lite kulturellt hur man ser på vissa saker. I Sverige må vi vara hispiga, men också mycket lyhörda för barns behov och rättigheter. Jag tror att det är viktigt att man upprätthåller kommunikation och reducerar intrycken för små barn eftersom deras hjärnor är så fullmatade med nya intryck hela tiden. Om jag inte missminner mig står synen för 70% av intrycken och om de kan begränsas genom att barnet får titta på den som kör vagnen istället för rakt fram tror jag att det är bra så länge som möjligt. Ditt barn är ju ett exempel där det ej funkade, men det verkar oklokt att vända barnen i förtid utan skäl.