Köpt nyproduktion, vill separera
Jag och sambo har köpt en nyproduktion som vi flyttar in i om ca 1 år. Pga vissa omständigheter är jag ganska säker på att vår relation inte kommer hålla tills dess. (ganska säker på att han är otrogen och hans personlighet ändrats drastiskt, trycker ner mig dagligen).
Jag är föräldrarledig och får knappt ut 9000kr. Han arbetar mer än heltid.
Jag funderar på att börja studera direkt efter föräldraledigheten och kommer då få ut 9500kr med studielån. Det hör man ju själv att jag aldrig skulle klara mig på och dessutom klara av att försörja min 2 åriga dotter. Vill inte behöva flytta från området men där finns endast nya och dyra lägenheter.
Jag känner mig så låst. Känner att jag inte kan ta mig ur den här hemska relationer och mår dagligen så dåligt att jag knappt inte orkar mer. Vill inte att min dotter ska drabbas och bo hos en mamma med dålig ekonomi och slitas från förskolan, vänner och mamma och pappa som skiljs. Men samtidigt går fasaden knappt att hållas upp längre och hon blir ju mer medveten om allt. Inga alternativ är bra... vad ska jag ta mig till?
Vi kan heller inte sälja lägenheten direkt när vi flyttar in pga av skatter mm har jag hört. Man måste vänta 1år?
Han skulle aldrig gå med på att jag och min dotter skulle få bo där under tiden. Och om vi tillslut säljer, delar man då hela summan på två? Skulle det innebära att jag kan ta den delen och använda som kontantinsats till en ny lägenhet?
snälla hjälp. /förtvivlad mamma