Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Män i glasögon

Borkason skrev 2014-07-15 12:15:27 följande:

Detta kunde först ha blivit en "Är killar med glasögon snygga?"-fråga.

Men jag ska vara lite burdus och påstå att ett par glasögon på näsan sänker attraktionsvärdet hos män. Tyvärr. Vår skönhetskultur innehåller ju inte glasögon som attribut. 

Vad säger ni, kvinnor och män med glasögon?

Håller inte med. Sen beror ju intrycket på helheten så att säga.

Eftersom glasögon också kan vara en modegrej och därmed anses öka attraktionsvärdet på samma vis som modekläder så tror jag det varierar frisk.

Tycker många män i brillor kan vara sjukt heta, men så är jag lite nördig och gillar män som ser hmm milt nördiga ut, men fortfarande så avgör ju helhetsintrycket det hela.
  • HäckHäxan
    Anonym (;-() skrev 2014-07-15 13:43:09 följande:
    Nej , tittar först på en människas skor .om du bryr dig om dig själv har du bra skor och rätt strumpor . Resten kvittar bara du är hel och ren .
    Vad är bra skor blir jag nyfiken på? Ergonomiska och praktiska eller moderiktiga?

Jag hade aldrig överlevt den kontrollen gällande strumpor finns inget rätt alls med mina strumpor som ofta inte ens passar ihop.

• HäckHäxan
    Borkason skrev 2014-07-15 12:50:25 följande:
    Nyfiken gul skrev 2014-07-15 12:42:00 följande:

håller inte med dig alls

däremot kan jag tycka att Passionflower är inne på något viktigt. 

känner man sig inte bekväm i glasögon utan kanske snarare gömmer sig bakom dom, skäms för sina glasögon, känner sig ful i dom ,  har ett par glasögon som sitter illa och är omoderna så blir ju effekten att det blir oatraktivt. 

Men en man som använder glasögonen som accessoar på rätt sätt, inte skäms för dom och bär dom med självklarhet. DET är attraktivt. 

Prins Daniel är ett lysande exempel på hur ett par glasögon ska bäras. Med stil och finess och blir då väldigt attraktiv. 

Överraskande att höra så pass många som tycker tvärtom :)

Men @Nyfiken gul: Prins Daniel har en fördel som spelar in: Han är kändis, högstatusperson. Vilket direkt gör att han upplevs mer attraktiv.

Visa en bild på prins Daniel för personer som inte vet vem han är, kommer de tycka han är lika snygg när de inte vet om att han är prins?

Fast Prins Daniel är inte snygg oavsett och jag tror han är ännu mindre snygg utan glasögon faktiskt.
  • HäckHäxan
    Anonym (Vilda) skrev 2014-07-15 14:49:28 följande:
    Håller med om att "milt nördiga" män kan vara supersnygga! Själv klär jag mig så pass trendigt och coolt att jag nästan måste använda glasögon för att skapa kontraster till den övriga klädseln. Kommer inte undan med att strutta runt i både högklackat, metallicfärger och skrikiga färger på nagellacket i mitt jobb om jag inte sätter på nig ett par glasögon också. Det ser för partiaktiviteter ut annars.
    Ja glasögon kan verkligen runda av saker. Ganska häftigt ändå.

Mina kan inte runda av något och de passar inte till något i min garderob tror jag möjligen ett lila linne. De är nämligen ljus lila och mild dame Edna varning. Vet fortfarande inte rolig hur jag tänkte där, måste ha varit en obstinat dag eller så tyckte jag alla svarta bågar var så tråkiga och jag älskar färg.
  • HäckHäxan
    mr me skrev 2014-07-18 01:59:14 följande:

Jag har nog alltid uppfattat det som ganska (läs väldigt) fult med killar som har glasögon. Själv har jag tidigare nästan uteslutande haft linser på mig när jag inte varit hemma.

På senare tid har jag däremot allt oftare haft glasögon på mig och konstigt nog verkar det som att många kvinnor föredrar män med glasögon. Jag vet inte varför det är så, jag är väldigt förvånas måste jag säga. Kanske är det att man ser mindre "farlig" ut och mer "nördig" och "snäll" ut i glasögon.

Nördigt är hett!!!!
  • HäckHäxan
    mr me skrev 2014-07-18 13:37:21 följande:
    Ja, så är det kanske. Eller så är det för att man när man har glasögon har bestämt sig för att man den dagen vill vara ful, oattraktiv, ointresserad av tjejer och allt det där. Det kanske är den inställningen som väcker intresse?
    Ja men just det för den dagen kommer ju för alla män med glasögon.... Eller inte....

Varför skall jag eller någon kvinna alls intressera sig för män som är ointresserade av kvinnor när det finns män som är intresserade istället
  • HäckHäxan
    Anonym (Alceste) skrev 2014-07-21 11:29:57 följande:
    Men, vet du, alla går vi ju inte runt och tänker på vårt utseende hela dagarna. Skiter fullständigt i om brudar tycker jag är mer eller mindre attraktiv i glasögon.

Men jag förstår att yngre killar har sådana nojor.
    Helt rätt!!!

Man skall gå som man vill och trivs. Vad andra tycker om det är skit samma. Passar man inte som man är så kan väl andra dra dit pepparn växer eller liknande.
Svar på tråden Män i glasögon