• Borkason

Män i glasögon

Detta kunde först ha blivit en "Är killar med glasögon snygga?"-fråga.

Men jag ska vara lite burdus och påstå att ett par glasögon på näsan sänker attraktionsvärdet hos män. Tyvärr. Vår skönhetskultur innehåller ju inte glasögon som attribut. 

Vad säger ni, kvinnor och män med glasögon?

• Svar på tråden Män i glasögon
  • mirri83

Jag håller inte med dig, med rätt glasögon kan jag tycka förstärker personens utseende.

Min man har glasögon o han är skit sexig i de han har.

• Borkason
    mirri83 skrev 2014-07-15 12:20:21 följande:

Jag håller inte med dig, med rätt glasögon kan jag tycka förstärker personens utseende.

Min man har glasögon o han är skit sexig i de han har.

Hade han glasögon första gången du såg honom? Om så, tänkte du då, jävlar vad snygg han var...? 
  • PassionFlower

Jag tror egentligen inte det är någon enorm skillnad i attraktionskraft med eller utan glasögon för min del. Och jag har träffat flera tjejer som tycker det är väldigt attraktivt med glasögon.
    Men jag känner mig inte som mig själv när jag har glasögon på mig, det känns som en mask framför ansiktet och jag blir blygare. Så jag tror att min utstrålning och därmed attraktionskraft förändras pga hur jag känner mig snarare än vad som sitter på näsan.
    Jag har oavsett inte haft några problem att attrahera kvinnor de perioder då jag haft glasögon. Så jag tror inte det är något avgörande attribut precis. Kanske inte ska välja Dame Edna-modellen bara. ;)

• eslah

Du har fel, nästan lite porr med en attraktiv man som drar fram ett par läsglasögon och drar på sig dessa. Speciellt med en cigarr i mun också, blir lite pricken över i:et.

• Borkason
    PassionFlower skrev 2014-07-15 12:28:41 följande:

Jag tror egentligen inte det är någon enorm skillnad i attraktionskraft med eller utan glasögon för min del. Och jag har träffat flera tjejer som tycker det är väldigt attraktivt med glasögon.
    Men jag känner mig inte som mig själv när jag har glasögon på mig, det känns som en mask framför ansiktet och jag blir blygare. Så jag tror att min utstrålning och därmed attraktionskraft förändras pga hur jag känner mig snarare än vad som sitter på näsan.
    Jag har oavsett inte haft några problem att attrahera kvinnor de perioder då jag haft glasögon. Så jag tror inte det är något avgörande attribut precis. Kanske inte ska välja Dame Edna-modellen bara. ;)

Nä ingen enorm skillnad, det vet jag av erfarenhet. Men det blir ändå en minskad attraktion.

Ponera detta: Ta tio bildsköna killar, styla de rätt och släng ut de på en krog och mät antal ragg de får. Nästa kväll släng ut de med ett par designerglasögon på näsorna och de kommer garanterat få färre napp än kvällen utan. 
  • Borkason
    eslah skrev 2014-07-15 12:29:48 följande:

Du har fel, nästan lite porr med en attraktiv man som drar fram ett par läsglasögon och drar på sig dessa. Speciellt med en cigarr i mun också, blir lite pricken över i:et.

Då upplevs han ju attraktiv innan man ser honom i glasögon, vilket gör att de inte får samma effekt på din upplevelse.

Har du nån gång sett en man för första gången, med glasögon, och tänkt "shit vilken snygging"? 
    Och inte "vilka snygga glasögon, de passade honom bra"...
  • mirri83
    Borkason skrev 2014-07-15 12:22:43 följande:
    Hade han glasögon första gången du såg honom? Om så, tänkte du då, jävlar vad snygg han var...? 
    Han har haft glasögon sen han va typ 13... Nu var det ju inte glasögonen jag fastnade för, utan hela honom.

Men om vi bortser från vad jag tycker om min man, så rätt glasögon på rätt person kan göra vem som helst mer attraktiv... Så ser jag det iaf.
  • Nyfiken gul

håller inte med dig alls

däremot kan jag tycka att Passionflower är inne på något viktigt. 

känner man sig inte bekväm i glasögon utan kanske snarare gömmer sig bakom dom, skäms för sina glasögon, känner sig ful i dom ,  har ett par glasögon som sitter illa och är omoderna så blir ju effekten att det blir oatraktivt. 

Men en man som använder glasögonen som accessoar på rätt sätt, inte skäms för dom och bär dom med självklarhet. DET är attraktivt. 

Prins Daniel är ett lysande exempel på hur ett par glasögon ska bäras. Med stil och finess och blir då väldigt attraktiv. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Monte
    Borkason skrev 2014-07-15 12:15:27 följande:

Detta kunde först ha blivit en "Är killar med glasögon snygga?"-fråga.

Men jag ska vara lite burdus och påstå att ett par glasögon på näsan sänker attraktionsvärdet hos män. Tyvärr. Vår skönhetskultur innehåller ju inte glasögon som attribut. 

Vad säger ni, kvinnor och män med glasögon?

Helt fel.
Svar på tråden Män i glasögon