• mr me

Män i glasögon

Jag har nog alltid uppfattat det som ganska (läs väldigt) fult med killar som har glasögon. Själv har jag tidigare nästan uteslutande haft linser på mig när jag inte varit hemma.

På senare tid har jag däremot allt oftare haft glasögon på mig och konstigt nog verkar det som att många kvinnor föredrar män med glasögon. Jag vet inte varför det är så, jag är väldigt förvånas måste jag säga. Kanske är det att man ser mindre "farlig" ut och mer "nördig" och "snäll" ut i glasögon.

• mr me
    Illusion skrev 2014-07-18 13:17:34 följande:
    Snarare mer påläst. 
    Ser man påläst ut bara för att man har glasögon?
  • mr me
    HäckHäxan skrev 2014-07-18 12:44:03 följande:
    Nördigt är hett!!!!
    Ja, så är det kanske. Eller så är det för att man när man har glasögon har bestämt sig för att man den dagen vill vara ful, oattraktiv, ointresserad av tjejer och allt det där. Det kanske är den inställningen som väcker intresse?
  • mr me
    Anonym (Alceste) skrev 2014-07-21 11:17:49 följande:
    Vadå "den dagen"? Det kan ju vara så att man alltid bär glasögon också, vilket t.ex. jag gör.

I mitt fall, och i mångas med mitt, är linser nämligen inget alternativ.
    Ja, den dagen. Din invändning har inte riktigt med mitt inlägg att göra.

Jag försökte härleda eventuellt samband mellan glasögonbärande och uppfattad attraktionskraft. Jag försökte då formulera en tes om att det kanske inte (enbart) är glasögonen i sig som gör någon attraktiv, utan att även andra faktorer kan spela in.
  • mr me
    HäckHäxan skrev 2014-07-21 12:56:01 följande:
    Ja men just det för den dagen kommer ju för alla män med glasögon.... Eller inte....

Varför skall jag eller någon kvinna alls intressera sig för män som är ointresserade av kvinnor när det finns män som är intresserade istället
    Jag vet inte. Kanske för att männen med glasögon ser mer harmlösa ut de dagar de har glasögon och tilltal, eller all form av social interaktion, i de fallen inte får er som kvinnor att känna er lika "jagade".

Det var en tanke bara.
Svar på tråden Män i glasögon