Depression efter abort
Hej! Jag mår också skit dåligt blev förvånad att ni kände samma sak. Ledsen och allt är tråkigt i världen. Jag gjorde medicinsk abort för två veckor sen. Fick skjuta upp det till några dagar efter min student. Jag kan ha varit på vecka 6 eller 7 jag vet inte. Men sen fick jag inflamation och låg inne på akuten, det kändes som jag gjorde en till abort när jag gjorde skrapningen. Ingen i min omkrets vet förutom min pojkvän och han har stöttat mig. Han sa till och med att jag kunde behålla barnet. Men jag ville inte varken för min eller andras skull. Nu ser jag ingen anledning till varför jag gjorde abort dock. Det är ren egoism, visst hade det varit jobbigt och ett kaos att behålla barnet. Men nu känner jag mig så orättvis, varför ska jag få leva eller skaffa andra barn i framtiden om den inte fick. Det är färskt och jag har en kurator som jag ska prata med men det tar ju så lång tid för att få träffa hen. Jag önska att de skrivit ut tillfälliga antideppresiva till mig tills jag fått en bra kontakt med den kuratorn. Är det normalt att tänka som jag gör? Ni verkar vilja ha ett barn medan jag inte tycker att jag förtjänar det? Mvh