Depression efter abort
Gjorde medicinsk abort för ungefär två månader sen, en oplanerad graviditet och jag är 18 år. En mycket smärtsam abort, och jag har riktigt hög smärt-tröskel. Det var det ondaste och jobbigaste jag vart med om i hela mitt liv.
Fick inget stöd och blev ungefär tvingad till aborten, alltså jag hann inte tänka över beslutet själv. Alla mest tyckte synd om mig, men vad är det att tycka synd om? Världens fantastiska grej även om det kanske var fel tillfälle och vid fel tid.
Nu efteråt har jag i alla fall känt väldig depression, känner ingen mening med livet och känner att ingenting gör mig lycklig så ligger bara hemma och jobbar. Är det någon som gjort abort som känner likadant? Vet liksom inte vem man ska vända sig till, vill prata med någon för att kanske kunna gå vidare? Eller hur lär man sig ''leva'' med det?
Kände det hade vart skönt att diskutera med människor som gått igenom samma sak, för dom som inte gjort det förstår ej på samma vis och har direkt inte någon som stöttar mig i det. Min pojkvän är inte stöttande alls eller så är det jag som stöter ifrån mig alla och tror att dom inte finns här för mig.. vet inte riktigt längre, allt är mest negativt i min värld.