Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

KATTFODER?? Vad välja? Tips!!

minafinastebarn skrev 2014-07-16 17:25:12 följande:

För katten har tröttnat på Porta 21. Äter sämre pga det. Kanonfoder!
    Nope menar Arion. Fick tom broschyr om det.
    Kan du tipsa om annat foder?

Det första som står på Arions Premium-påsar är kycklingmjöl. Det andra och tredje är majs..... äter katter majs? (på riktigt, alltså, jag har aldrig haft katt, då jag är allergisk).
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Aniiee
    nemo1 skrev 2014-07-16 20:38:35 följande:

Både Orijen, Porta och Applaws är väldigt bra mat, men inget jag kan ge då en av mina jourkatter inte tål potatis som alla spannmålsfria foder innehåller.

Orijen Regonal Red innehåller inte potatis. Inte Cat & Kitten heller. Och inte Six fish cat. Så.... Det var hela orijens utbud på kattmat. Ingen potatis.
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Aniiee
    nemo1 skrev 2014-07-16 20:55:41 följande:
    Då har de gjort om innehållet nu. Tittade precis in på zoo.se och där står det fortfarande potatis.
    Jag tänkte faktiskt precis samma sak, att de kanske hade tagit bort potatis. Jag är så nyfiken på sånt här, så jag gick in och tittade på innehållsförtekningen på deras hemsida. Som sagt, ingen potatis. Men massa andra konstiga grejer, som pepparmynta och ingefära och grejer!? Katterna får välkryddad mat Solig
  • Aniiee

Gissar på att de bytt ut potatisen mot pumpa, för det är det i =P

Orijen Regional Red för katter ser ut så här i innehållsförteckningen på deras hemsida:

Benfritt vildsvin (6 %), benfritt lamm (6 %), benfri Black Angus (6 %), Black Anguslever (6 %), benfri gris (6%), hel sill (6%), grislever (5%), torkad Black Angus (5%), torkat lamm (5 %), torkad sill (5 %), torkad lax (4%), torkad pollock (4%), lammfett (4%), gröna linser, kikärtor, röda linser, bison (3%), hela ägg (3 %), gula ärtor, nötmage (2 %), sillolja (2 %), lammlever (1 %), nötnjure (1 %), alfalfa, kelp, pumpa, butternutpumpa, spenat, morötter, äpplen, päron, tranbär, cikoriarot, maskrosrot, kamomill, pepparmyntsblad, ingefära, kummin, gurkmeja, nypon, frystorkad lammlever, frystorkad nötlever, frystorkad vildsvinslever, frystorkad nötmage.

Hade det inte varit torrfoder så hade jag helt klart kunnat äta det där själv.

• Aniiee
    nemo1 skrev 2014-07-16 22:42:09 följande:
    Massor med fisk tyvärr, det ger jag inte mina katter då det är högallergent.
    Synd =(
  • Aniiee
    mycketsaft skrev 2014-07-16 22:53:33 följande:
    Det stämmer att de har ändrat lite i receptet, tycker att orijen är superbra så länge man inte har en katt som är känslig mot fisk.
    =) Man lär sig så mycket på det här stället.
Svar på tråden KATTFODER?? Vad välja? Tips!!