• Anonym (Annie)

Barn i gångsele/"koppel"?!

Hej!

Jag undrar varför inte den selen till barn som användes flitigt på 60-70-80talet brukas idag?
    Antingen klänger ungen i famnen eller bär föräldern inte orkar bära så sitter barnet i vagnen.

Jag tycker den borde införskaffas utan att den ska få en skam stämpel på sig. För jag tror precis det är vad den har fått.

"Barnet är väl ingen hund heller" eller "För en barnplåga" etc etc

Själv anser jag att den är toppen då barnet imellanåt får öva på balans och känna en mer frihet än att oftast va "bunden till famn lr vagnen. Traumatiserade 70-80talister finns väl knappast pga selen?!

Vad tänker ni kring det hela?!

• Svar på tråden Barn i gångsele/"koppel"?!
  • Anonym (Skämsigt)
    Anonym (n) skrev 2014-07-19 18:06:21 följande:

så du begränsar rörelsefriheten på både dig själv och barnet. Var inte du emot det?

Nej jag ledsagar. Faktiskt.
  • Lilje
    Anonym (Skämsigt) skrev 2014-07-19 17:26:44 följande:
    Jag håller mitt barn i handen. Det är helt okej.
    Hur gör du med ett barn som inte vill hålla handen hela tiden?
  • katastrofplantagen

Fy fan va skönt det vore om sele var tillåtet. Istället för att vara livrädd varje gång man går ut med barnet där trafik förekommer.

• jvs
    katastrofplantagen skrev 2014-07-19 18:52:31 följande:

Fy fan va skönt det vore om sele var tillåtet. Istället för att vara livrädd varje gång man går ut med barnet där trafik förekommer.

"Tillåtet"?
  • Anonym (12 år)

Jag hade sele ibland ändå upp till tolv års ålder (på tidiga 80-talet) och det var hemskt. Mina föräldrar var väldigt överbeskyddande och rädda för allt och alla och marknader och torg var hotfulla platser. Hade sele när det var trängsel.

• Anonym (n)
    Anonym (Skämsigt) skrev 2014-07-19 18:19:03 följande:
    Nej jag ledsagar. Faktiskt.
    det gör andra också, med barnsele.
  • jvs
    katastrofplantagen skrev 2014-07-19 19:11:42 följande:

Trodde det var förbjudet och olagligt

Hur skulle det kunna vara olagligt?
  • Anonym (Skämsigt)
    Anonym (12 år) skrev 2014-07-19 19:19:33 följande:

Jag hade sele ibland ändå upp till tolv års ålder (på tidiga 80-talet) och det var hemskt. Mina föräldrar var väldigt överbeskyddande och rädda för allt och alla och marknader och torg var hotfulla platser. Hade sele när det var trängsel.

Till 12 års ålder? Du driver väl med oss? Hade du tutte och blöja också?
  • Anonym (Skämsigt)
    Anonym (n) skrev 2014-07-19 19:58:14 följande:

det gör andra också, med barnsele.

Jag vet. Och som sagt, jag bestämmer inte över andra. Har bara svarat på vad jag tycker om ts fråga.
Svar på tråden Barn i gångsele/"koppel"?!