• Sesso1

Blir man nöjd?

Känner ni att ni är nöjda med det antalet barn ni har eller ni har stannat pga andra orsaker (praktiska anledningar, ekonomiskt osv)? Kände ni direkt efter förlossningen att ni var nöjda i så fall eller det kom efter hand?
    Jag har tre barn och jag är inte nöjd. Jag känner mig inte alls nöjd. Trots tre helt underbara perfekta barn så vill jag ha fler! Jag kan inte tänka mig att jag inte ska få genomgå en förlossning till. Vi är ganska överens om att vi kan tänka oss en fjärde så det är inte där problemet ligger. Jag är bara rädd för att jag aldrig ska känna mig nöjd. Dom blir vuxna också barnen och ska uppfostras och försörjas så det är ju inte bara till att skaffa barn...
    Kommer man dit någon gång då man faktiskt känner sig nöjd?
    Min minsta är 3 månader och jag är redan sugen på nr 4 :S.

• Svar på tråden Blir man nöjd?
  • lövet2

Det är nog väldigt olika. Själv var jag inte helt nöjd, men för varje år som gick kom jag närmare ett definitivt beslut. Jag tyckte jag blev för gammal för fler barn helt enkelt. Definitivt och helt säker blev jag den dagen då jag fick veta att jag skulle få ett barnbarn ...

• Sesso1
    Tow2Mater skrev 2014-07-17 03:02:26 följande:

Kanske du ska prova en annan "drog".

Kanske det
  • Virre

Jag har 4 barn och nu är jag jätte baby sugen igen???? mina barn är 18,16,13,3 så det får bli en sista så i aug tar jag ut spiralen och hoppas på ett plus i höst????

• Penida

Vi har ett barn som är 51/2 år och ett som är 7 år, vi är väldigt nöjda med det.

Avskyr CIO-metoder
  • Flickan och kråkan

Jag har tre barn och känner mig väldigt nöjd. Kände inte riktigt så efter de två första. Vi hade bestämt oss för två barn....men så fanns det liksom en längtan....ett sug......som delades av oss båda, så nu har vi en liten trea också och känner oss väldigt färdiga. Familjen känns komplett . Äldsta är 6,5, mellan 5 och yngsta 1 år.

• Dr Mupp

Ja jag är helt nöjd med antalet. Visst kan jag bli riktigt bebissugen, men jag är inte sugen på ett till barn utan endast en till bebis. Det är nog mest för jag saknar bebistiden. 

Har fyra barn i åldrarna 11, 9,5, 7,5 och 4,5 år

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • cosinus

Har 4 barn mellan 4 och 10 år och kände som du tidigare och jag var grymt sugen på fler när yngsta var mindre. Var jobbigt när alla faser som de lämnar första två åren var över. Var så mycket aldrig med spädbarn, aldrig mer krypis o s v.

Men sen yngsta varit 2.5-3 år har det gått över. Jag har fått distans till gravid-bebisbiten och nu är jag inte alls sugen att börja om. Skönt!

• Saniis

Vi har två barn fantastiska barn och jag vill absolut ha en trea! Kände att jag ville det direkt när andra barnet fötts. Jag vill inte ha dom tätt, men om nåt år skulle jag kunna tänka mig. Min man vill dock absolut inte ha fler barn, så det kommer väl få stanna vid en stark önskan bara :(

• Venna

Vi har två och jag är inte nöjd. Min man var däremot nöjd med två redan innan vi hade några barn alls

Jag tror att jag skulle vara nöjd efter tre barn. Kanske inte kroppsligt och känslomässigt, men mitt förnuft skulle nöja sig med tre.

• Flisan79

Var inte nöjd efter 2 men kände mig helt färdig efter 3:an.....fast nu när nr tre fyllt 3 pr börjar det kurra lite i bebistarmen .
    Ärligt vet jag inte om det är "äkta". Hur som helst så får det isf bli en sladdis om ett par år för rent praktiskt så fungerar det inte just nu. Åldersmessigt hänger jag på gärsgårn snart med.

Svar på tråden Blir man nöjd?