Inlägg från: Limaliie |Visa alla inlägg
  • Limaliie

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Sällar mig till skaran

Är i v 37+3 och vill bara ha ut ungen. Hela graviditeten har jag haft mycket sammandragningar, men vad händer nu när jag kommit upp i veckorna? Ja då avtar de!

Har fått magkatarr av både oro inför förlossningen och järntabletterna.Är jätteorolig att något ska hända bebisen och att hon är jättestor pga att jag har stor mage och stort sf-mått. Gjort TUL som visar på normalstor bebis men det litar jag inte på. Ska få igångsttning i 38+5 mest troligt.

Känner mig jätteotymplig, vaggar fram och att vända sig i sängen är ett helt företag. Lillan ligger jättehögt upp än och vill inte sjunka neråt alls, trycker på lungorna och magsäck så det står härliga till.

Känns som hela magen fylls upp av bebis men det är nog för hon ligger väldigt ytligt och utåt i magen.

Vill ha tillbaka min kropp och kunna RÖRA SIG normalt igen

• Limaliie
    my2girls skrev 2014-07-21 10:33:53 följande:
    Jag har också fått göra TUL, två st till och med. På det senaste uppskattades bebisen (han) väga 3,8 kg (!)...tänk då om jag får gå över tiden. Min ligger också högt upp fortfarande och då är jag i v.40. Varför ska du få en igångsättning? Vill också ha det NU
    Har också gjort två TUL , ett i v 28 och ett i v 32. De säger visserligen normalstor bebis och att hon kommer väga runt 3800 om hon föds på BF.

Men jag vet hur ofta de rknat fel och med tanke på hur stooooor min mage är så är jag livrädd att barnet egentligen är superstort. Därför får jag igångsättning pga humanitära skäl.

Vägde din 3,8 kg när du gjorde TUL eller beräknas den väga det när den föds?
  • Limaliie

Jag tycker synd om min man jag gnäller och går runt med mina skräckteorier inför förlossningen och tjatar väl hål i huvudet på han. Bara längtar till förlossningen är över och man vet att allt gått bra.

Sexlusten ja, den försvann tidigt här också och nu i slutet går det inte att ha sex, för magen är så tung och stor och känns allmänt blä.

• Limaliie
    my2girls skrev 2014-07-22 09:43:58 följande:
    Han vägde c.a 3,8 på TUL :-/
    Ok, vilken v gjorde du det TUL:en i? Sa de något om hur stort barnet skulle vara vid födslen?
  • Limaliie
    July skrev 2014-07-22 15:12:46 följande:

Barnmorskan på undersökningen fixade fram en plats på förlossningen så nu ligger vi här för igångsättning. Dem sätter igång med cocktails, precis fått andra dosen. Alla jag träffat hittills har sagt att det tar 1-2 dygn innan värkarna sätter igång, men har redan börjat komma.. Hoppas att det blir en snabbis och inte att det bara blir utdraget. :) Hoppas ni har det bra i värmen idag, idag är den faktiskt uthärdlig för min del, snart över!!

Lycka till! Skönt att de hade plats redan idag. Vad menar du med cocktails? Undrar för jag ska antagligen själv sättas igång nästa tisdag kan ju vara trevligt och veta lite.
  • Limaliie

Håller med om värmen....och då sitter jag inne! Har vart ute 3 rundor idag, två med hunden och en gång åkte vi och tankade och la på ett brev.
    Inte en chans jag går ut mer.

Brukar också duscha kallt men det hjälper ju bara i några min efter duschen efter ett tag är man lika svettig igen känns det som eftersom hela lägenheten känns som en bastu.

• Limaliie

Haft mycket sd under hela graviditeten men senaste veckorna, vissa dagar har jag haft dom jätteofta, flera i timman. Men det avtar alltid.
    De gör inte heller ont.

• Limaliie
    my2girls skrev 2014-07-24 08:21:31 följande:

Tydligen bara förvärkar.....

Ringde och fråga om det kunde dröja en vecka till? Bm sa: "jaaa det kan det göra".

Bläää, alldeles för lång tid Obestämd hoppas det kommer igång på riktigt snart!
  • Limaliie

Idag vill jag gnälla lite över magen, hon sjunker inte ner det minsta och ligger så högt upp hon kan vilket gör att andas normalt är svårt. Dra djupa andetag....puh..svårt. Hur jag än sitter/ligger pressar magen på något otroligt så man nästan tror man ska kvävas ibland. Skrikandes

Vore ju trevligt om hon fixerade sig men hon verkar inte ha planer för det trots v 38+0 idag.

Sen värmen! Det är redan skitvarmt ute och INNE. Denna dagen kommer bli en plåga och imorgon stod det på smhi att det blir över 30 grader. Tackar!

• Limaliie
    larssonkaa skrev 2014-07-24 10:01:57 följande:
    Jag tror att din mage kommer att sjunka närsomhelst nu. Min sjönk typ (nästan i af) över en natt.

Det blev markant skillnad när den sjönk så håll ut! :)
    Fin mage Glad man ser skillnad ja!

Runt v 30-32 höll hon på att rota där nere jättemycket och det ilade och hade sig hela tiden, var alldeles säker på att hon fixerat sig men icke. Nu känner jag ilningarna ännu mindre än då hehe. Typiskt.
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida