• Halley

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Vilken bra tråd, jag vill också klaga! V37+6 idag.

Sitter med fötterna i en spann med isvatten i ett försök att få ner kroppstemperaturen. Det går sådär...

På natten sover jag bara ibland. Är alldeles för varm. Sover med en kudde mellan knäna för att lindra problem med foglossning. På natten är det dock varmt med en extra kudde i sängen, så jag brukar vakna med den undansparkad. Då får jag ont i höfterna istället och vaknar av det.

Konstant kissnödig trots vätskebrist i värmen.

Vaknar ibland med halsbränna och det är ju inte alls nåt skönt det heller!

Barnet har blivit starkare och dessutom hittat mina revben att sparka på. Har inte "sett" bebisen sedan RUL, men övertygad om att bebisen har i alla fall ett fungerande ben.

Sista jobbvecka nu, och om de skulle kunna få ner temperaturen till en normal nivå på kontoret så skulle det säkert vara ok.

Dessutom har jag precis blivit förkyld. Med lite tur går förkylningen över lite extra fort nu när jag har så hög kroppstemperatur :-P

Så, nu känns det lite bättre. Och härligt att inte vara ensam i sitt elände i alla fall

• Halley

Varför svullnar ens fötterna upp? Alltså, jag fattar att de samlar på sig vatten, men vad ska det vara bra för? Samla vatten i fötterna för senare användning som om jag vore någon form av kamel då eller?...

• Halley
    Hjärta i norr skrev 2014-07-24 10:37:01 följande:

Men erkänn, hellre fötterna än få pucklar på ryggen? nej skämt åsido, jävligt frustrerande med vätska där den inte behövs!

Ha ha! Sant, en puckel till mage räcker
  • Halley

Blir lite nojig över att bada i Östersjön nu när det är algblomning. Vill ju inte riskera att få in det till bebisen. Att bada i ett badkar känns inte lika illa liksom...

• Halley

33 år, väntar första barnet. Bor söder om Stockholm med min 4 år yngre man. Naturvetare som arbetar på läkemedelsföretag. BF 13 Aug, men räknar med att gå över tiden eftersom det är första barnet och det verkar vara en trend i min familj :-P Växte upp med att åka norr ut på semestern, så värmen har aldrig varit något för mig, och allra minst nu säg.

• Halley
    larssonkaa skrev 2014-07-24 21:24:56 följande:

Snyggt då med felvänd bild... Men alla vet väl hur en spjälsäng ser ut. Var mest lite nöjd med mig själv som orkade göra något ikväll och behövde "skryta" lite ;)

Ja, det blir ju fint! Och mer än vad jag orkat göra idag. Varit på bio i ett försök att undvika den varma lägenheten och det funkade rätt bra måste jag säga.
  • Halley
    fayefaye skrev 2014-07-25 05:13:21 följande:

Mitt gnäll är slut! Ut kom lillen igår på eftermiddagen. Nu ligger jag här och myser på bb. Två sömnlösa nätter men är lycklig ändå. Det finns ett slut på plågan, håll ut!

Vad härligt! Grattis!
  • Halley
    my2girls skrev 2014-07-25 08:37:10 följande:

Jag orkar inte mer :(. Andra natten jag ligger vaken med värkar som gör ONT men inte vill komma tätare än 30 min...igår avtog dom helt för å komma tillbaka natten till idag. Jag är helt slut å gråtfärdig. Vad är detta?! Varför kör det inte igång för?

På förlossningen säger dom " en typisk tredje graviditet".

Låter jobbigt. Kan du inte få något från de på förlossningen för att få sova ut? Alltså något smärtlindrande/sövande så att du kan vara uppvilad inför att det sätter igång. Det påstod de skulle vara ett alternativ när jag var på föreläsning om förlossning på sjukhuset här i alla fall...
  • Halley
    larssonkaa skrev 2014-07-25 15:13:48 följande:

En sak till bara-

Har fått en ny noja som pockar i mitt huvud. I förrgår hos BM fick jag veta att mitt sf-mått inte ökat. Hon sa visserligen att det var i sin ordning, att det inte är ovanligt att det avstannar mot slutet. Jag följer kurvan bra men tror att jag har en ganska liten mage. 6 dgr till bf och sf 33. Min noja nu i af (poppade upp i skallen igår kväll) är att magen inte växer för att bebis inte växer??! Ska dom inte växa rätt mycket och fort nu på slutet? Och då borde väl magen också växa?? Gah, jag är så less på att vara orolig och nojig. Fattar inte vad detta kom från... Nån som vet något och kan lugna en blivande försragångsföderska?

Mot slutet av graviditeten så kan barnet sjunka ner (och eventuellt fixera sig). Då kan SF-måttet sluta öka eller sjunka. Fick detta förklarat för mig hos min BM just idag. Kan det vara en förklaring kanske?
  • Halley

Ja, vill också ha min bebis!

Idag har jag ett skrapsår på magen. Gick in i kanten på ett fönster när jag skulle vattna blommor. Hade tydligen dålig koll på hur stor jag är... Suck.. Kan inte annat än le åt min klumpighet

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida