Klago/gnälltråd för oss höggravida
Alla jag känner som fått hinnsvepning har det dragit igång för inom 48h.
Det är iallafall en 5-6 st :)
Vet ingen som det inte funkat för!
Lycka till :)
Alla jag känner som fått hinnsvepning har det dragit igång för inom 48h.
Det är iallafall en 5-6 st :)
Vet ingen som det inte funkat för!
Lycka till :)
Här är en till med fruktansvärt ont i blygdbenet. Gör ont bara man går, att resa sig från soffan eller sängen är inget roligt heller !
Var på BM besök igår, vilket jag hoppas på var de sista. När jag är på väg ut därifrån säger BM ( hoppas nu vi ses den 15.e ) vände mig om och sa det hoppas jag inte ! Så skrattade hon och sa men det tror jag. Blev skit sur, och bölade när jag kom hem, vill inte mer nu ! Dumma BM !
När jag går in här på fl kommer det upp en artikel med namnet 25 underbara saker med att vara gravid (kanske inte exakt så det står men andemeningen går väl fram ändå...). Den har jag retat mig på länge nu! Just nu finns det bara en enda positiv sak med att vara gravid, att det blir en bebis av det (fast ibland tvivlar man till och med på det...)!!
Bf+6 idag. På fredag har jag tid hos bm. Hoppas innerligt att jag inte behöver den tiden.
Stackars thefee! Men du har iaf muffins att njuta av nu Eller?
Det är samma som fanns 2010 när jag väntade första barnet och den får mig att ta mig för pannan, som så mycket annat härinne. Faktum är att FL är otroligt dåliga på att förnya något som helst i faktabanken. En bild ändras och så puffas än den ena, än den andra av sina gamla artiklar. Jag har väl hängt på FL till och från sedan 2007 och det är inte riktigt samma nyhetstänk längre. Fokus ligger på att ändra appen och webbgränssnittet, men inte till något som är modernt, eller speciellt välfungerande. Lite som FKs hemsida, som förefaller vara gjord av en 15-årig självlärd "hemmahackare" á la -97.
En annan sak jag tycker är fånig är när man tar lite lösryckta kommentarer från en tråd, eller flera och sätter ihop någon sorts "artikel" av det hela. Enbart tyckande, ingen faktagranskning av saker som presenteras som sanning och ingen röd tråd i vad man vill förmedla till läsaren.
Och vi ska inte tala om hur FL administrerar vad som skrivs. Det är helt OK att skapa rena kvacksalveri-trådar, eller trolla för glatta livet, men gud nåde den som gör reklam!
Tur man hittar en och annan trevlig tråd med vettigt folk att babbla med iaf
Bf+5 idag...... Jättejobbigt och massor med onda förvärkar vareviga natt:( vaknar på morgonen o allt är borta. Så har det iofs varit för mig varje graviditet. Var till skogen igår o försökte plocka lingon med barnen. Det resulterade bara i att jag fick ont på diverse ställen. Idag får det bli en lugn dag med brödbakning istället. Hoppas ni andra håller modet uppe, det är inte helt lätt i slutet:(
Ja det borde ju absolut kunna höra ihop med dålig sömn, låter logiskt!
Nu har bm gjort en hinnsvepning för två timmar sedan men jag känner inget ännu.. Har inte så mycket hopp om att det ska hjälpa, bebisen kommer väl när han är redo eller blir vräkt.
Fick en ny tid hos bm på bf+14, en fredag, vilket innebär att jag blir flyttad till specmödravården tidigast bf+17 men oddsen är väl stora att det inte blir direkt på måndagen.. joo jag börjar ge upp hoppet nu!
Jag väntar fjärde barnet, har haft fyra olika bm och detta är den första som sagt något om det. Jag har alltså aldrig fört det på tal med någon utav dem. Kan väl också bero på att jag vart leds tidigt och haft problem med foglossning, förvärkar osv.. Har väl inte verkat vara i lika stort behov tidigare!
Jag fick det på förlossningen under min igångsättning. Man kunde ju tyckt att min BM som jag hade till första barnet kunde erbjudit det när jag fick HF, men icke. Det är ju inte direkt trevligt, så jag tror inte de gör det i onödan.
Haha, rättstavningen är för rolig! Manskyss? Manssjuka skulle det ju stå :)
Jag bor mitt emot min syster så blir det akut att vi måste åka på natten får hon komma och sova här
. Har inte haft någon snabb förlossning så jag är inte särskilt orolig. Har inte bestämt var jag ska föda än.. Har 30min till närmsta bb men till det bästa är det drygt 90min..