Klago/gnälltråd för oss höggravida
I kväll har jag ganska regelbundna o smärtsamma värkar/ förvärkar. Hoppas hoppas att de inte upphör! En vecka över tiden räcker väl?
Min magkänsla säger mig att det är falskt alarm igen:(
I kväll har jag ganska regelbundna o smärtsamma värkar/ förvärkar. Hoppas hoppas att de inte upphör! En vecka över tiden räcker väl?
Min magkänsla säger mig att det är falskt alarm igen:(
Sjukt besviken, värkarna avtog varken av baf eller alvedon men då de inte kom så tätt så la jag mig för att sova mellan dem och DÅ avtog de. Har startat upp nu igen men inte så starka och med tio minuters mellanrum.. suck!!
Elmer kom som en skott inatt. Ringde förlossningen vid elvatiden för då blödde jag lite väl mycket tyckte jag. Hade lite oregelbundna värkar. Skrevs in halv tolv och tio i ett föddes han.
Hoppas att ni andra som väntar och kämpar också får föda snart!
Nä hörrni! Nu är jag fan klar m det här. Så jävla leds.
Humöret är sämre än någonsin.
Känslig. Orolig. Allt på en gång!
10 jävla dagar kvar.
Nu är det rätt varmt så jag tänker att det räcker med strumpbyxor, body, byxor och kofta men sen blir det en tunn overall :). (Andersson85)
En vecka över tiden idag och värkarna kommer och går.. Är så leds. Är väl mer och mer inställd på att bli igångsatt även denna gång.. tänkte att eftersom det startade spontant sist att det skulle göra det även denna gång men det var väl att hoppas på för mycket :(.
Jag drömde för någon natt sedan att jag fått min bebis och att min man hade köpt någon sorts bröstimitation som man kunde fylla med mjölk så att han kunde amma också och sen gjorde han det hela tiden så jag fick aldrig amma min bebis. Var skitsur på stackarn när jag vaknade! Som tur var tog det vara några minuter innan jag insåg det humoristiska inslaget i drömmen och mannen skrattade gott när han fick höra om det :)
Uppdatering för dagen är annars att jag började få riktigt smärtsamma förvärkarna igår em (sådär så att jag stod och flåsa och kved) dock la de sig igen fram emot kvällen och under natten kom det typ 4-5st sådana som väckte mig så mycket sömn blev det inte tal om. Idag på fm kom de tätare igen men aldrig med mer än 5-7min mellanrum och naturligtvis aldrig regelbundet heller. Däremot började de ta så ont att tårarna kom så jag ringde förlossningen och fick komma på latensfaskontroll. Öppen typ 1-1,5cm och tappen 1cm lång fortfarande så gem igen med Citodon i väntan på att det händer något mer vilket tydligen kunde ta flera dagar eller tom. veckor i värsta fall. Svårt att känna sig munter över det beskedet! Nu har jag förvärkar var 3-5min och de gör så ont så tårarna sprutar varje gång trots fulldos Citodon i kroppen. Ska det verkligen vara så här svårt undrar jag? Ni andra som fått barn, hade ni väldigt långdragna och jobbiga latensfaser? Skulle vara så skönt att bara få ut pyret nu för jag är helt slut verkligen! Oj nu blev det väldigt långt och gnälligt men jag hoppas ni ursäktar, känner mig inte så himla uppåt just nu :/
Har tagit två citodon för två timmar sedan men värkarna gör nu superont, hoppashoppas att de inte avtar inatt! Vågar knappt gå och lägga mig.. :-P
Jag är också en vecka över tiden nu, men har inga värkar.. räknar också med att bli igångsatt, är lite smått orolig för det då man läst massa om att det kan göra värkarna värre än om det kommer igång naturligt, för mig är det första barnet,
Har du fått tid för igångsättning? eller när gör man det där du bor?
Föder i Västerbotten och när jag var på överburenhetskontroll sist (7 år sedan) så sa de 21 dagar om allt såg bra ut. Det gjorde det inte så så han kom på bf+17, men det kan ju ändrats här med de senaste åren förstås
Stort grattis lilla my
Ja nu är det inte kul. Man bara går å väntar å oroar sig allt mer för varje dag som går. Här sätter dom dock igång en på BF+11. Men hur lång tid kan en igångsättning ta? kommer han samma dag eller kan det ta flera dagar med onda värkar, nån som vet?
Grattis till bebisen!
Jag blev igångsatt med cytotec ca.kl 10 och strax innan klockan 19 på kvällen är han född. från att värkarna började så tog det 4,5 timme. Tror det beror mycket på om man är mogen eller inte när dom sätter igång förlossningen hur lång tid det tar med igångsättning.
Har rakat benen ikväll i duschen. Tog en ny rakhyvel för att det skulle bli riktigt bra men slutade med att jag hade hälften av skummet från benen, på magen i stället och skar mig typ 3-4 gånger per ben.. Så nu svider dom som sjutton.. har tänkt försöka "lura" mannen på lite sex ikväll om det skulle hjälpa lite på traven. Vet dock inte om jag vill åka till bb sen eftersom jag pratade med en bm som jobbar där idag och hon sa att det är fullt. Att vi ska ringa först (behöver man annars inte göra här) för att se till så vi får en svensk bm och inte enbart dom som pratar finska. Varken mannen eller jag är spec. bra på finska så jag vill verkligen inte föda på finska. Vet att det är många som har bf runt samma datum som vi och eftersom dom stängde ett bb i somras så är det många fler som kommer vara på bb nu på samma gång som vi. Hoppas det inte är fullt när vi kommer dit. Är inte bättre på det andra bb som ligger ca 1 timme härifrån eftersom det lär vara fullt där också under samma tid.
Igårkväll kom liten (eller ja 4470g var ju inte superlitet), efter att ha haft en lång latensfas öppnade jag mig från 5-10 cm på 1,5 h och pojken kom på två krystningar. Moderkakan var inte hel och jag fick åka ganska direkt på operation och sedan spendera natten på iva. Nu vill de att jag ska fortsätta fasta och jag är såå hungrig och törstig :-P.
Där sa du ju nått... Ska vi inte skapa en fortsättnings-tråd ist och så får vi pusha folket att komma dit när deras små liv kommit ut??!
My2Gilrls, kan inte du fixa? Du fixade ju denna tråden och det blev ju så bra :)
Ser dom
Att Magen sjunkit ner på sf måttet ? Eller hur avgör dom Det?
Min BM sa idag "men det ÄR inte långt kvar nu". Mitt svar var "Jag vet, men ju närmare jag kommer, desto längre bort känns målet".
Lite så?
Attention everybody! Jag saknar verkligen att ha någonstans att gnälla! Och folk i samma sits att utbyta erfarenheter med och många av oss här "känner" ju varandra lite vid detta laget :)
Är det verkligen ingen som känner sig manad att starta en fortsättningstråd? Tänker att man kanske både kan få gnälla och berätta hur mycket kärlek man har för sitt lilla liv.. (Ibland känner jag för att gråta när jag tittar på henne bara för att hon är så fiiin...!) ;)
En fråga. Ni som är gravid kring v. 40 hur känns era fosterrörelser och känns det som hela magen är utfylld av en bebis?
Har fått för mig att jag bär på en stooor bebis. Har gjort ett tul och då beräknades bebisen väga 3700 vid BF. Men jag tror den är mycket större än så.
Så där.. nu finns en ny tråd där det är fritt fram med klagan för oss med bebisarna utanför magen :)
www.familjeliv.se/forum/thread/73980199-klagognalltrad-for-oss-med-bebisar