Inlägg från: Neithotep |Visa alla inlägg
  • Neithotep

Klago/gnälltråd för oss höggravida

10barn skrev 2014-09-04 19:12:17 följande:

I kväll har jag ganska regelbundna o smärtsamma värkar/ förvärkar. Hoppas hoppas att de inte upphör! En vecka över tiden räcker väl?

Min magkänsla säger mig att det är falskt alarm igen:(

Samma här! Har tagit ett varmt bad och de har fortsatt ändå, åt en alvedon för 20 min sen så jag får se om de avtar snart.. hoppas inte!
  • Neithotep

Sjukt besviken, värkarna avtog varken av baf eller alvedon men då de inte kom så tätt så la jag mig för att sova mellan dem och DÅ avtog de. Har startat upp nu igen men inte så starka och med tio minuters mellanrum.. suck!!

• Neithotep
    sladdmamman skrev 2014-09-05 18:12:18 följande:

Elmer kom som en skott inatt. Ringde förlossningen vid elvatiden för då blödde jag lite väl mycket tyckte jag. Hade lite oregelbundna värkar. Skrevs in halv tolv och tio i ett föddes han.

Hoppas att ni andra som väntar och kämpar också får föda snart!

Stort grattis!!
  • Neithotep
    E2012smamma skrev 2014-09-05 20:33:41 följande:

Nä hörrni! Nu är jag fan klar m det här. Så jävla leds.

Humöret är sämre än någonsin.

Känslig. Orolig. Allt på en gång!

10 jävla dagar kvar.

Känner med dig! Imorgon är jag en vecka över tiden.. smärtsamma (för?) Värkar ikväll igen men de avtar väl inatt som vanligt. Suck! Har inte fått små barn tidigare och det känns som att fjärde grabben kommer väga över fem kilo (något jag bara fått för mig baserat på ingenting).. Kom ut nu!! Har gått över 17 dagar som mest och det är inte kul, vill inte göra det igen!
  • Neithotep

Nu är det rätt varmt så jag tänker att det räcker med strumpbyxor, body, byxor och kofta men sen blir det en tunn overall :). (Andersson85)

En vecka över tiden idag och värkarna kommer och går.. Är så leds. Är väl mer och mer inställd på att bli igångsatt även denna gång.. tänkte att eftersom det startade spontant sist att det skulle göra det även denna gång men det var väl att hoppas på för mycket :(.

• Neithotep
    Lilla My88 skrev 2014-09-06 18:04:38 följande:

Jag drömde för någon natt sedan att jag fått min bebis och att min man hade köpt någon sorts bröstimitation som man kunde fylla med mjölk så att han kunde amma också och sen gjorde han det hela tiden så jag fick aldrig amma min bebis. Var skitsur på stackarn när jag vaknade! Som tur var tog det vara några minuter innan jag insåg det humoristiska inslaget i drömmen och mannen skrattade gott när han fick höra om det :)

Uppdatering för dagen är annars att jag började få riktigt smärtsamma förvärkarna igår em (sådär så att jag stod och flåsa och kved) dock la de sig igen fram emot kvällen och under natten kom det typ 4-5st sådana som väckte mig så mycket sömn blev det inte tal om. Idag på fm kom de tätare igen men aldrig med mer än 5-7min mellanrum och naturligtvis aldrig regelbundet heller. Däremot började de ta så ont att tårarna kom så jag ringde förlossningen och fick komma på latensfaskontroll. Öppen typ 1-1,5cm och tappen 1cm lång fortfarande så gem igen med Citodon i väntan på att det händer något mer vilket tydligen kunde ta flera dagar eller tom. veckor i värsta fall. Svårt att känna sig munter över det beskedet! Nu har jag förvärkar var 3-5min och de gör så ont så tårarna sprutar varje gång trots fulldos Citodon i kroppen. Ska det verkligen vara så här svårt undrar jag? Ni andra som fått barn, hade ni väldigt långdragna och jobbiga latensfaser? Skulle vara så skönt att bara få ut pyret nu för jag är helt slut verkligen! Oj nu blev det väldigt långt och gnälligt men jag hoppas ni ursäktar, känner mig inte så himla uppåt just nu :/

Har haft långa latensfaser, med trean så började det på torsdagkväll och han är född lördag kl. 07, vid lördagnatt klockan 03 var jag öppen 5cm..

Men jag hade inte så kort mellan värkarna, låter ju som att det blir bebis snart??
  • Neithotep

Har tagit två citodon för två timmar sedan men värkarna gör nu superont, hoppashoppas att de inte avtar inatt! Vågar knappt gå och lägga mig.. :-P

• Neithotep
    mia44 skrev 2014-09-06 23:48:56 följande:

Jag är också en vecka över tiden nu, men har inga värkar.. räknar också med att bli igångsatt, är lite smått orolig för det då man läst massa om att det kan göra värkarna värre än om det kommer igång naturligt, för mig är det första barnet,

Har du fått tid för igångsättning? eller när gör man det där du bor?

Självklart avtog värkarna inatt, är så leds!

Har blivit igångsatt 2/3 tidigare förlossningar och jag tycker inte värkarna var värre.. Det tog lång tid även fast det startade själv.

Jag har fått (krävt) tid för överburenhetskontroll på fredag och då hoppas jag verkligen att de sätter igång även om allt ser bra ut. Tror man får gå över 21 dagar egentligen...
  • Neithotep

Föder i Västerbotten och när jag var på överburenhetskontroll sist (7 år sedan) så sa de 21 dagar om allt såg bra ut. Det gjorde det inte så så han kom på bf+17, men det kan ju ändrats här med de senaste åren förstås

• Neithotep
    mia44 skrev 2014-09-07 14:04:37 följande:

Ja nu är det inte kul. Man bara går å väntar å oroar sig allt mer för varje dag som går. Här sätter dom dock igång en på BF+11. Men hur lång tid kan en igångsättning ta? kommer han samma dag eller kan det ta flera dagar med onda värkar, nån som vet?

Åh vad tidigt de sätter igång!

Första gången jag blev igångsatt försökte de i tre dagar med endast onda pinvärkar som resultat, slutade med akut kejsarsnitt på tredje dagen.

Andra gången jag blev igångsatt så började värkarna på tisdagmorgon och han kom ut på onsdageftermiddag. Det gick ändå snabbare än tredje förlossningen som startade själv så jag antar att jag inte är den som har snabba förlossningar helt enkelt, det är säkert väldigt olika!
  • Neithotep
    thefee skrev 2014-09-07 19:50:20 följande:

Grattis till bebisen!

Jag blev igångsatt med cytotec ca.kl 10 och strax innan klockan 19 på kvällen är han född. från att värkarna började så tog det 4,5 timme. Tror det beror mycket på om man är mogen eller inte när dom sätter igång förlossningen hur lång tid det tar med igångsättning.

Har rakat benen ikväll i duschen. Tog en ny rakhyvel för att det skulle bli riktigt bra men slutade med att jag hade hälften av skummet från benen, på magen i stället och skar mig typ 3-4 gånger per ben.. Så nu svider dom som sjutton.. har tänkt försöka "lura" mannen på lite sex ikväll om det skulle hjälpa lite på traven. Vet dock inte om jag vill åka till bb sen eftersom jag pratade med en bm som jobbar där idag och hon sa att det är fullt. Att vi ska ringa först (behöver man annars inte göra här) för att se till så vi får en svensk bm och inte enbart dom som pratar finska. Varken mannen eller jag är spec. bra på finska så jag vill verkligen inte föda på finska. Vet att det är många som har bf runt samma datum som vi och eftersom dom stängde ett bb i somras så är det många fler som kommer vara på bb nu på samma gång som vi. Hoppas det inte är fullt när vi kommer dit. Är inte bättre på det andra bb som ligger ca 1 timme härifrån eftersom det lär vara fullt där också under samma tid.

Hoppas att ni får föda på svenska och att det inte är knökfullt när det är dags!

Tog två citodon och en sömntablett igår och sov mellan 21.30-04!! Riktigt skönt. Har värkar med typ tio minuters mellanrum och det känns som att jag ska gå av på mitten varje gång.. har väl hamnat i världens längsta latensfas, suck!!
  • Neithotep

Igårkväll kom liten (eller ja 4470g var ju inte superlitet), efter att ha haft en lång latensfas öppnade jag mig från 5-10 cm på 1,5 h och pojken kom på två krystningar. Moderkakan var inte hel och jag fick åka ganska direkt på operation och sedan spendera natten på iva. Nu vill de att jag ska fortsätta fasta och jag är såå hungrig och törstig :-P.

• Neithotep
    larssonkaa skrev 2014-09-10 12:12:16 följande:

Där sa du ju nått... Ska vi inte skapa en fortsättnings-tråd ist och så får vi pusha folket att komma dit när deras små liv kommit ut??!

My2Gilrls, kan inte du fixa? Du fixade ju denna tråden och det blev ju så bra :)

• Neithotep
    E2012smamma skrev 2014-09-11 09:46:34 följande:

Ser dom

Att Magen sjunkit ner på sf måttet ? Eller hur avgör dom Det?

Min bm sa det när hon kollade på mig bara.. tänker att det är enda sättet? För sfmåttet kan ju sjunka av olika anledningar.

Nu sitter jag och får sista påsen järn i blodet och sen ska vi åka hem. Wihouu!! Ska bli så skönt att få vara hemma, helt ogravid! Ska äta sånt jag inte fått äta och dricka en bacardi breezer (som jag köpte till att dricka på nyår, undra om den kan ha gått ut?) Ikväll för att fira att jag inte är gravid längre. Eller fira att bebisen är ute, hur man nu vill se på saken!
  • Neithotep
    Baktakt skrev 2014-09-11 19:06:10 följande:

Min BM sa idag "men det ÄR inte långt kvar nu". Mitt svar var "Jag vet, men ju närmare jag kommer, desto längre bort känns målet".

Lite så?

Så har det verkligen känts!! Var nästan overkligt att det skulle bli en bebis av graviditeten innan slutet..
  • Neithotep
    larssonkaa skrev 2014-09-11 21:00:18 följande:

Attention everybody! Jag saknar verkligen att ha någonstans att gnälla! Och folk i samma sits att utbyta erfarenheter med och många av oss här "känner" ju varandra lite vid detta laget :)

Är det verkligen ingen som känner sig manad att starta en fortsättningstråd? Tänker att man kanske både kan få gnälla och berätta hur mycket kärlek man har för sitt lilla liv.. (Ibland känner jag för att gråta när jag tittar på henne bara för att hon är så fiiin...!) ;)

Kan fixa en tråd under dagen
  • Neithotep
    Onix skrev 2014-09-11 21:35:25 följande:

En fråga. Ni som är gravid kring v. 40 hur känns era fosterrörelser och känns det som hela magen är utfylld av en bebis?

Har fått för mig att jag bär på en stooor bebis. Har gjort ett tul och då beräknades bebisen väga 3700 vid BF. Men jag tror den är mycket större än så.

Tyckte också det kändes som att bebisen var enorm, mina tidigare har vägt mellan 3,9-4,3 och jag trodde att denna skulle väga närmare 5 men han vägde närmare 4,5. Så stor var han ju men inte så stor som jag trott ändå :). På tul skulle den här väga -1% men det var rätt tidigt så det stämde ju dåligt.
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida