Tack alla, jag hinner inte få några tabletter, är ju bf+5... Men det syns inte på munnen så mkt det bara känns som en kula, har fått nåt annat eksem i ansiktet också (givetvis) så det kan vara av det, jag läste att herpes kunde smitta överallt på kroppen.. Men men, hinner inte till bm hoppas jag innan bebis kommer, så jag får väl bara fråga på förlossningen, hade munsår för några veckor sedan då sa jag till bm men hon bara sket i det... Ja jag brukar få munsår av solen och så..
Kan bara säga att jag inte var såhär nojjig med barn 1, men hade lite tendenser till det och de första månaderna var jag lite övernervös, koka nappar som trillat i golvet osv, men sedan bara försvann det, tror det är alla hormonerna!!
Jag började direkt jag fick veta att jag var gravid, då jag hade badat bubbelpool, ätit parmaskinka och mögelost på hotellbuffe, bubbelpool sa en bm kunde leda till ryggmärgsbråck och sedan var det kört. Sedan började jag kräkas konstant och blev sjukskriven för det till v 25, gick ner massor i vikt och fick äta mediciner, som jag sedan blev rädd för att de var fosterskadande, sedan började listeria/toxoplasma hysterin, sedan blev jag livrädd för ena barnets råttor, då hade jag läst att de kunde bära på något virus som var livsfarligt för gravida, jag lämnade bort dem och katten, sedan fick jag tvångstankar om just smittor, för barn är ju inte världsbäst på att tvätta händerna direkt.. Jag var även rädd för mitt kub resultat få mitt blodvärde (beta hcgt) var extremt onormalt högt hittade en i USA som nästan hade lika högt som jag, jag hade dubbelt så högt som vid tvilling graviditet.. Men enligt bm var detta normalt.. Men jag gjorde Fvp ändå, och var liggandes i två veckor, och livrädd för bakterier i såret... Detta är bara en liten del av all skit, så min familj har haft det jobbigt med mig kan jag säga, jag blir trött bara jag skriver detta.. Just det, jag var ju vaccinerad mot vattkoppor också eftersom jag inte haft det.. Min man fick bältros (35 år!!) förmodligen av stress, och då min son inte heller haft vattkoppor blev jag orolig direkt, och bad att få testa oss båda (lång historia kort och många besök på östras infektion) jag hade trots två vaccineringar noll antikroppar, min son däremot, hade !? Jag jobbar på förskola, har trott att jag varit skyddad, sovit i samma säng med en man med bältros höggravid, tydligen bott med min son som haft vattkoppor, men jag har alltså noll skydd, levde i celibat i veckor och fick inte föda på bb om det skulle ske inom vissa veckor, ifall jag kunde smitta andra om jag blivit smittad av min man.. Men jag verkar ha klarat mig, nu återstår bara problemet att barnen inte får ta hem kompisar på några månader eftersom jag inte har antikroppar och fortfarande kan bli smittad, och bebis föds utan antikroppar och kan bli supersjuk de första månaderna i livet, hur jag skall kunna hämta på skolan osv återstår att se.. Eller ens handla.. ;-p jag råkar ut för de mest konstiga... Har testat mig för toxoplasma, har haft katter hästar u name it, hela livet, ätit halvrått lamm i Karibien och levt på carpaccio och ost i Frankrike och Italien hela förra sommaren, hade jag haft det tidigare? Nej...! Hela mitt liv har kantats av liknande vilket kanske har utlöst detta beteendet nu under grav.. Shit vad långt det blev!! Sorry! Jag längtar så efter våran fina prinsessa! Och vill att hon ska komma ut och vara frisk och kry <3