• Happy14

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Känner inte ett skit, inte en sd en gång, hade hellre haft skitont. 40+4 nu. Jävligt trött på detta, min man med. Var hos bm idag, fick bara ett papper om igångsättning. Bebisen är iaf fixerad men det har hon varit i över två veckor nu. Har varit sjukskriven och mått dåligt hela graviditeten så hela familjen är så less nu... Suck. Iaf. Var det genomskinligt slem på pappret när jag var på toa imorse, men det har jag haft förut också så det betyder väl noll det med. De vet nog inte ens vad hinnsvepning är här ens, hon har inte ens Gjort en undersökning.. Tredje nya bm denna grav. Också. Ingångsättning 5/8...

• Happy14
    larssonkaa skrev 2014-07-25 15:13:48 följande:

En sak till bara-

Har fått en ny noja som pockar i mitt huvud. I förrgår hos BM fick jag veta att mitt sf-mått inte ökat. Hon sa visserligen att det var i sin ordning, att det inte är ovanligt att det avstannar mot slutet. Jag följer kurvan bra men tror att jag har en ganska liten mage. 6 dgr till bf och sf 33. Min noja nu i af (poppade upp i skallen igår kväll) är att magen inte växer för att bebis inte växer??! Ska dom inte växa rätt mycket och fort nu på slutet? Och då borde väl magen också växa?? Gah, jag är så less på att vara orolig och nojig. Fattar inte vad detta kom från... Nån som vet något och kan lugna en blivande försragångsföderska?

Mitt hade heller inte växt sedan sist, sf 36.
  • Happy14
    Happy14 skrev 2014-07-25 15:19:31 följande:
    Mitt hade heller inte växt sedan sist, sf 36.
    Och jag är ju i v 41
  • Happy14

Jag har inte lämnat på hur länge som helst heller, och har bara lämnat typ Max tre ggr!

• Happy14

Fan nu har jag fått nåt jävla munsår eller nåt på läppen, jag som är skit nojjig för precis allting, kul att inte få vara nära sin bebis! Det kan tydligen vara livsfarligt för ett spädbarn att bli smittat... Jag orkar inte mer!

• Happy14
    larssonkaa skrev 2014-07-25 20:50:43 följande:
    Är det pga värmen?! Min mamma fick alltid munsår om somrarna minns jag.. Stackare!
    Vet inte men det har inte blivit värre sedan igår så det kanske är något annat utslag, känns inget kli eller pirr i det heller, men jag har även fått skumma små prickar i händerna som jag haft i flera veckor nu, inbillar mig att det är herpes även där och att jag ska smitta bebisen så den blir jättesjuk och dör, har googlat halva natten.. Blir så trött på mig själv som alltid hittar massa skit och blir orolig och tror det absolut värsta... Har varit totalt hopplös sedan jag blev gravid, orolig för allt, så jag fick bli sjukskriven till slut.. Jag har alltid turen att råka ut för konstigheter, eller jag letar väl och hittar dem som ingen annan tänker på tyvärr..
  • Happy14

Tack alla, jag hinner inte få några tabletter, är ju bf+5... Men det syns inte på munnen så mkt det bara känns som en kula, har fått nåt annat eksem i ansiktet också (givetvis) så det kan vara av det, jag läste att herpes kunde smitta överallt på kroppen.. Men men, hinner inte till bm hoppas jag innan bebis kommer, så jag får väl bara fråga på förlossningen, hade munsår för några veckor sedan då sa jag till bm men hon bara sket i det... Ja jag brukar få munsår av solen och så..

Kan bara säga att jag inte var såhär nojjig med barn 1, men hade lite tendenser till det och de första månaderna var jag lite övernervös, koka nappar som trillat i golvet osv, men sedan bara försvann det, tror det är alla hormonerna!!

Jag började direkt jag fick veta att jag var gravid, då jag hade badat bubbelpool, ätit parmaskinka och mögelost på hotellbuffe, bubbelpool sa en bm kunde leda till ryggmärgsbråck och sedan var det kört. Sedan började jag kräkas konstant och blev sjukskriven för det till v 25, gick ner massor i vikt och fick äta mediciner, som jag sedan blev rädd för att de var fosterskadande, sedan började listeria/toxoplasma hysterin, sedan blev jag livrädd för ena barnets råttor, då hade jag läst att de kunde bära på något virus som var livsfarligt för gravida, jag lämnade bort dem och katten, sedan fick jag tvångstankar om just smittor, för barn är ju inte världsbäst på att tvätta händerna direkt.. Jag var även rädd för mitt kub resultat få mitt blodvärde (beta hcgt) var extremt onormalt högt hittade en i USA som nästan hade lika högt som jag, jag hade dubbelt så högt som vid tvilling graviditet.. Men enligt bm var detta normalt.. Men jag gjorde Fvp ändå, och var liggandes i två veckor, och livrädd för bakterier i såret... Detta är bara en liten del av all skit, så min familj har haft det jobbigt med mig kan jag säga, jag blir trött bara jag skriver detta.. Just det, jag var ju vaccinerad mot vattkoppor också eftersom jag inte haft det.. Min man fick bältros (35 år!!) förmodligen av stress, och då min son inte heller haft vattkoppor blev jag orolig direkt, och bad att få testa oss båda (lång historia kort och många besök på östras infektion) jag hade trots två vaccineringar noll antikroppar, min son däremot, hade !? Jag jobbar på förskola, har trott att jag varit skyddad, sovit i samma säng med en man med bältros höggravid, tydligen bott med min son som haft vattkoppor, men jag har alltså noll skydd, levde i celibat i veckor och fick inte föda på bb om det skulle ske inom vissa veckor, ifall jag kunde smitta andra om jag blivit smittad av min man.. Men jag verkar ha klarat mig, nu återstår bara problemet att barnen inte får ta hem kompisar på några månader eftersom jag inte har antikroppar och fortfarande kan bli smittad, och bebis föds utan antikroppar och kan bli supersjuk de första månaderna i livet, hur jag skall kunna hämta på skolan osv återstår att se.. Eller ens handla.. ;-p jag råkar ut för de mest konstiga... Har testat mig för toxoplasma, har haft katter hästar u name it, hela livet, ätit halvrått lamm i Karibien och levt på carpaccio och ost i Frankrike och Italien hela förra sommaren, hade jag haft det tidigare? Nej...! Hela mitt liv har kantats av liknande vilket kanske har utlöst detta beteendet nu under grav.. Shit vad långt det blev!! Sorry! Jag längtar så efter våran fina prinsessa! Och vill att hon ska komma ut och vara frisk och kry <3

• Happy14
    my2girls skrev 2014-07-26 13:54:21 följande:

Hej! Nu har jag missats vad som skrivits här de senaste dagarna. Igår natt kl:00:00 föddes vår son! Det var den värsta förlossningen hittills måste jag säga, men nu är han här och jag är KÄR!

Grattis!!
  • Happy14
    thefee skrev 2014-07-26 19:16:02 följande:

Grattis till alla som fått sina bebisar!! :)

Tog en ca 5km cykeltur med sonen ikväll för att vara snäll och han så många dagar sagt att han vill ut och cykla. Nå med foglossning och åderbrock i underlivet är det inte det skönaste men bet ihop och han var nöjd när vi kom hem trots att det inte blev någon lång tur.
    Han blir verkligen rastlös av värmen när jag eller maken inte riktigt orkar göra något eftersom det är sååå varmt. Svettades floder efter cykelturen. Jag som annars brukar cykla 3 gånger så långt utan det minsta tecken på svett.

Såg att det var nån som varit väldigt nojjig den här graviditeten. Det har jag med varit!! Har inget minne av att jag skulle varit såhär med första graviditeten? Nu sitter jag och läser om alla världens sjukdomar dom kan ha som man inte märker innan dom kommit ur magen. Och alla saker som kan gå fel under förlossningen.
    Innan första ul som jag hade i v.12 var det DS eller tänk om det inte finns något där eller lever bebisen ens? Sen till nästa ul var det ryggmärgsbrock och en massa andra konstiga sjukdomar och saker som man inte ser på första ul men på det andra. Nu kommer jag boka ett till ul till v.36 och nu är det väl mest växer hon som hon ska? Är hon stor eller liten? Tänk om något är fel? Tänk om något går fel med förlossningen så hon dör? Tänk om hon har någon allvarlig sjukdom eller är handikappad på något sätt? Måste hon sitta i rullstol får vi sälja huset för vi har så mycket trappor så det skulle aldrig funka! Herregud vilka saker man funderar på?? Är det bara för att man har ett friskt barn sedan innan som alla dessa tankar kommer? Tänk om man inte har lika tur igen och får ett fullt friskt barn bara för att man har ett redan?

Ja det är helt sjukt hur knäpp man kan bli... Jag tror att det är så att man har det så bra, så man är rädd att något skall hända och spräcka ens bubbla !
  • Happy14
    larssonkaa skrev 2014-07-26 16:52:36 följande:

Happy14- du ÄR värre än mig! Blir ju trött bara av att läsa ditt inlägg.. Haha... Stackare!! Dessa hormoner gör de mest knepiga grejer med en. Bara att konstatera! Själv anser jag mig vara rätt så "hårdhudad", alltså inte särskilt blödig och det ska ganska mkt till innan jag gråter. Jag kollade på en film på fb om varför man inte ska lämna barn i varma bilar och jag GRÄT så tårarna forsade.. Tog säkert minst 10 min innan jag lyckades få hejd på det. Mitt i allt kommer min sambo och frågar vad jag gör och det enda jag lyckas hulka fram är att jag gråter och att jag inte vet varför..! Helt sanslöst! :)

Samma här!
  • Happy14
    larssonkaa skrev 2014-07-26 23:53:05 följande:
    Stackare! Förstår dig. Jag känner samma lika men det känns som att det borde vara din tur före mig.

Snart, snart är det din tur! (Sen kan det få bli min tur) ;)
    Jag orkar inte mera nu kommer åka in i em och kräva hinnsvepning.
  • Happy14
    larssonkaa skrev 2014-07-27 13:35:12 följande:

Lider med dig! Hur många dagar + bf är du på nu?

Åh det är ju stängt 6 dagar.. När får man överburenhetskontroll? Har bara fått en bm tid på fredag, och hon kollar bara blodtryck och hjärtljud = värdelöst.
  • Happy14

Prinsessan är här!!! Vaknade kl 7:00, trodde jag bara skulle på toa, ont i magen, kissade då kom det lite blod. Gick därifrån och vattnet gick, inga direkta värkar.. Duschade av mig och fick lite mensvärk, åkte in, i bilen fick jag första krystvärken, fick skita i att parkera bara rätt utanför dörren på fl., in i rummet av med byxorna och hon var ute på 15 min och fyra värkar... Var här på östra 8:15, hon är född 8:36... Det var lite av en chock men väldigt skönt!!!

• Happy14
    larssonkaa skrev 2014-07-28 14:51:08 följande:
    Jösses! När hon väl bestämde sig för att titta ut gick det jäk***t fort med andra ord :D

Tusen GRATTIS till din prinsessa Happy14!! Vad kul!

Nu har det verkligen varit en bebis varje dag de 3-4 (?) sista dagarna. Nu kan det väl få bli min tur??!!! ;)
    Tack! Ja haha jag gjorde personalens dag sa de
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida