• Emmia

vem tar mina katter!?

Hej!
    Jag är så otroligt ledsen nu, mina katter är spårlöst
    Borta. Jag ropar på dem,jag ropar och ropar men ingen katt kommer. De är tre stycken nu.

Vad ska jag ta mig till? Jag kommer dö, de är mitt allt. Vem ska jag leva för nu?

De betyder allt för mig.

Totten har jag haft i åtta år och några månader ( försvann för en månad sedan,kanske mer.)
    Findus är 1 år och några månader ( försvann för två dar sen men kommer alltid när jag ropar)
    Crosby är ett år och några månader (2-4 veckor)

Jag kommer gå sönder .. hur ska jag ens kunna bli mamma när jag är sån här? Och de är katter och tänk då mina barn om jag får några ...

• Svar på tråden vem tar mina katter!?
  • The past is now
    Loket skrev 2014-07-20 21:16:30 följande:

Är man rädd om sina husdjur släpper man inte ut dem vind för våg utan någon som helst kontroll så rent krasst får du skylla dig själv.

Håller med här. Bodde i ett område för många år sedan som fångade in katter, de avlivades om ingen gjorde anspråk på dem.
  • Emmia

Tack alla som svara

replica skrev 2014-07-19 23:49:36 följande:

Hur bor du?

Där jag bor råder det koppeltvång på både katter och hundar. Om de finns några katter lösa så fångas de in..

Det är typ ingen som bor här, de är som landet. Jag tro inte sånt finns .. de finns ett stall i närheten och där finns de med katter vissa andra katter som bor lite längre bort kommer hit då och då.
    amosme skrev 2014-07-19 23:54:16 följande:

Men gud så hemskt! Jag har själv haft katter så jag förstår att du är förkrossad, TS.

replica: Vem är det som fångar in dem då? Hamnar de på katthem eller sker det något ännu värre för dem... 

Jaaa:(
    Ganyca skrev 2014-07-20 00:03:17 följande:

Något rovdjur?

Jag vet att de finns grävlingar och räv men tre katter på mindre ett halvår ... :o
    Lotten 66 skrev 2014-07-20 18:10:23 följande:

Emmia...låter konstigt. Har du ovänner som vill dig illa? Att tre katter skulle bli påkörda eller försvinna på kort tid låter ju som höjden av otur

Är också nyfiken på det du skrev Replica. Har aldrig hört talas om att det finns såna ställen. Att dom fångar in katter utan halsband har jag hört men inte att det skulle vara koppeltvång. Vad händer med de katter dom fångar in?

Ja och vi har så många djur och katter här så de är ju som serimord typ juh :((
    Loket skrev 2014-07-20 21:16:30 följande:

Är man rädd om sina husdjur släpper man inte ut dem vind för våg utan någon som helst kontroll så rent krasst får du skylla dig själv.

Ska man inte släppa ut dem alls? De älskar att vara ute och 7 katter är rätt många katter att ha inne ..
    The past is now skrev 2014-07-20 21:42:06 följande:

Håller med här. Bodde i ett område för många år sedan som fångade in katter, de avlivades om ingen gjorde anspråk på dem.

Men de är jättemycket skog här ska inte jag få gå ut då? Det finns ju älg och mödare och massa mer skog och om jag går ut och dör ellet bli våldtagen får jag skylla mig själv då?? :(
  • Emmia
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-07-20 07:47:11 följande:

Släpper du ut dom utan tillsyn kan du räkna med att

1: de lever loppan ute på bygden och saknar inte alls dig.

2:kommunen fångat in dom.

3: någon granne retat sig på dom och fångat in dom.

4: något rovdjur har tagit dom.

Är man rädd om sina djur så släpper man inte ut dom och kattägare verkar inte vara den typen som är rädda om sina katter. Annars hade de hållit bättre koll på dom.

Vaaaaaaa? Men vadå? De älskar att vara ute jag hade en annan katt och den var med ute och sprang runt o.s.v.

Om jag vara ute så kunde den nästan hoppa från en tvåvåning bara för att den ville till mig och om man tänker sFår ju nästan folk skylla sig själva om man bli våltagen eller mördad .. de är ju farligare att vara människa ....
  • Emmia

Och sedan har man hört jättemånga historier att utekatter har kommit tillbaka efter 2-4-5-10 år till sin ägare en innekatt skulle ju inte ens klara sig en dag ..

Och att ens en katt kommer ihåg sin ägare efter 10 år hur magiskt är inte ens de?

• Loket

Om du har yta på din tomt kanske du ska bygga en kattgård, alltså liknande en inhägnad hundgård då kan katterna springa fritt där. Fördelen är att ingen granne slipper reta sig på dem och du har samtidigt full koll på dem hela tiden och risken att de försvinner spårlöst är i det närmaste noll.

• adina01

Dina katter kan ha flyttat till någon annan, eftersom du har så många katter kanske de inte trivs.

• Emmia
    Aileen Allannah skrev 2014-07-21 10:02:16 följande:

Sju katter som du släpper ut vind för våg och sen gnäller du om att de försvinner. Väx upp.

De trivs med varann .. jag gick ut ofta de kan leka med varannn ligga sked och om du söker på katter så gillar de att vara ihop, många.

Vadå väx upp? Den som ska växa är fan du om någon som inte ens vet historian eller så jag vill bara veta vad som hänt med mina katter ........... :@
  • Aileen Allannah

Emmia - du släpper ut dina katter utan uppsikt och sen är du ledsen för att de försvinner. Om du är tillräckligt vuxen för att ha katter så hade du förstått konsekvenserna med att släppa ut katterna.

Svar på tråden vem tar mina katter!?