• Emmia

vem tar mina katter!?

Hej!
    Jag är så otroligt ledsen nu, mina katter är spårlöst
    Borta. Jag ropar på dem,jag ropar och ropar men ingen katt kommer. De är tre stycken nu.

Vad ska jag ta mig till? Jag kommer dö, de är mitt allt. Vem ska jag leva för nu?

De betyder allt för mig.

Totten har jag haft i åtta år och några månader ( försvann för en månad sedan,kanske mer.)
    Findus är 1 år och några månader ( försvann för två dar sen men kommer alltid när jag ropar)
    Crosby är ett år och några månader (2-4 veckor)

Jag kommer gå sönder .. hur ska jag ens kunna bli mamma när jag är sån här? Och de är katter och tänk då mina barn om jag får några ...

• Svar på tråden vem tar mina katter!?
  • viktorjohan

Bor man på landet som TS verkar göra är det helt normalt med utekatter. Min katt är 19 år och är utekatt. Han har flyttat tre gånger med oss och ändå inte dragit. Inte ens när vi skaffade hund.

Om det finns rovdjur i närheten av TS tror jag ett sånt har tagit katterna. En katt är ett enkelt byte för ett lodjur. Även räv och örn kan ta en katt, iaf om den inte är så stor.

• Lev väl

Var dem id-märkta och hade halsband? Om du chippar dem kan det vara bra att tatuera dem i örat oxå för många fattar inte att katter kan chippas. 

• Liten ekorre

Men varför fortsatte du att släppa ut dem när den första hade försvunnit? Eller åtminstone efter den andra?!

• adina01

Det kan vara något djur som lever i närheten som tagit dem, räv eller mård som har ungar kan ta äldre katter och unga oerfarna katter som inte har vett att hålla sig undan. 

• jagärjagvemärdu

Usch vad hemskt, förstår att du är orolig :(( Hade varit hysterisk om min älskling försvunnit. Det är just sådant jag är rädd för, så håller min katt inomhus. Hoppas de kommer tillbaka! Kanske koppel/sele är något att tänka på till framtiden? Vi har en 15 meters lina och det fungerar jättebra 

• Emmia
    Aileen Allannah skrev 2014-07-22 08:45:53 följande:

Emmia - du släpper ut dina katter utan uppsikt och sen är du ledsen för att de försvinner. Om du är tillräckligt vuxen för att ha katter så hade du förstått konsekvenserna med att släppa ut katterna.

Alla katter är tbx nu och nu är de i mitt rum, alla. De har maten där inne och kattlåda med. De kan ju hända saker om de får mer plats. De kan nästan inte ens gå där inne men för att vara säkra sidan så att vi inte trampar på de eller att de smiter ut från något fönster eller när någon öppnar. Tack för ditt tips

De vill oxå ut från mitt rum men de får de inte bara vara där inne varför ska de ha mer plats. Jag har tänkt att de var bättre att de får vara ihop i mitt rum. Min mamma  tycker jättesynd om de att en katt som varit utekatt på 8 år måste vara inlåst i ett rum. Men vadå? Det är helt normalt. De gillar mig bättre nu med. Att vara inne för de är livet ju. Tack vara din ide.

• Tengel

Har sett att det finns gps att köpa till husdjur. Antar att man sätter den på halsbandet och så kan man se vart kattrackarn befinner sig.
    Det kanske vore något för dig?

• TreFantastiskaBarn

Det låter verkligen konstigt. Kan det vara någon nyinflyttade rävunge eller dylikt som tar lätta byten? Förstår att du är ledsen.

Jag bor själv mer eller mindre i skogen och självklart låter man katterna gå ute då. Mina får dock aldrig vara ute på natten, vill ha in dem innan skymningen med tanke på räv och grävling. Hur gör du?

• nemo1

Har du sju katter i ett rum? Stackars katter. Det är väl bara att se till att de inte sticker ut. Bygg en rastgård där de kan vara. Fick inte svar på min fråga ang om katterna är kastrerade.

Svar på tråden vem tar mina katter!?